A BP-Belgrádi vasútvonal Magyarországi szakaszain miért csökkentették le a tervezett 200km/h sebességet 160-ra?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Az engedélyezési sebesség lesz 160 km/h, a tervezési 200 km/h.
160 km/h-nál még nem kell külön szintű átjáró - bár egy ilyen nagy projektnél talán meg lehetne oldani.
Egyébként ez úgy 10 percet jelent.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen,160-nál nem kell építeni felül/aluljárókat a keresztirányú forgalomnak.
200-as pályán nem lehet szintbeli átjáró.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mert 160 fölött már nem lehet szintbeli keresztezés, ami még az eredeti tervekben sem valósult meg, azóta pedig jónéhány alul / felüljárót szépen csendben kihúztak a listáról.
Az biztos, hogy ez lesz az ország történetének legdrágább 120-as pályája. Jelenleg csoda, ha sikerül befejezni, nemhogy még ETCS-t és megfelelő járműveket is tenni rá…
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Egyébként talán még jogi szabályozás sincs hozzá, hogy 160 km/h-nál gyorsabban menjenek a vonatok - a Taurusoknak is csak 160 km/h az engedélyezett sebességük, pedig 230 km/h-ra képesek. Persze Magyarországon jelenleg nem tudnák kihasználni ezt a sebességet, de ha lenne ilyen pálya, akkor meg nem használhatnák ki.
A távolsági vonatok tervezett megállási rendje sem ismert, de a Bp.-Kunszentmiklós szakaszon nagyobb elővárosi forgalom várható, így ott nem indokolt a 160 km/h-nál nagyobb sebesség, onnan délre csak Kiskőrös, Kiskunhalas és Kelebia lehet megálló. A legnagyobb távolság a Kunszentmiklós-Kiskőrös, ez 47 km, itt lehet értelme 200 km/h-ra emelni a sebességet, de ezzel is csak 1-2 perc nyerhető.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#6
Persze, hogy nincs értelme. Csak így fel tudtak venni rá 1000 milliárd forintnyi hitelt, aminek a fele a zsebekben landolhat, hiszen közel sem kerül ennyibe egy ilyen pálya kiépítése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!