A közeljövőben várható még újabb vasútvonalak bezárása? Lehet,hogy ez mostani még csak az első kör volt?
Én úgy gondolom,hogy lesz még vonalbezárás.A mostani indok csak egy ürügy szerintem,hogy megszabaduljanak ettől a 10 vonaltòl.Sajnos a vasút nem igazán tervez hosszútávon most sem,napròl-napra él,ami a járműveket jelenti.Nagyon jó vasutunk lehetne, ha megfelelően törődnének vele.Elég összetett a dolog,mert nem lenne elég új járműveket beszerezni.Át kellene építeni a legtöbb vonalat,utasbarát menetrend kellene stb.Nyilván nem azonnal térülne meg,hanem hosszútávon.
Egy vasutas
Qrvanagy gond van, a viktorék sokkal nagyobb bajba sodorták az országot mint a gyúrcsány. Csak még nem derült ki, mert a fidesz propaganda gépezete jól működik és senki nem beszéli ki az igazságot.
A villamos fővonalak üzemeltetésére sincs elég vonó és vontatott jármű, személyzet.
Szóval biztos, hogy még bezárnak ezt-azt.
Szentlőrinc - Sellye, Villány - Mohács csoda hogy most nem volt a listában.
A Kaposvár - Siófokot is szerintem be fogják csukni. Korábban az volt a terv, hogy csak a két végét hagyják meg Tab - Siófok és Kaposvár - Kisbárapáti maradna me. Kisbárapátiig van is rendes menetrend és normális utaslétszám is. De a közepén kevés utas van nagyon.
A Debrecen - Nagykereki úgyis bezárt az akkugyár építés miatt, lehet újra sem nyitják.
#3:
Komolyan azt hiszed, hogy csak nálunk vannak a vasúttal gondok? Németországban se napálló sínek vannak ám, tavaly voltam kint, konkrétan az ICE Expresszeknél nem volt engedélyezve 130-nál nagyobb sebességgel haladás, óriási késések voltak mindenfelé, az egész ország a Deutsche Bahn-t anyázta.
Lehetetlen egy több 100 km-es vasúti hálózat sínjeit rendszeresen hűteni.
"több 100 km-es vasúti hálózat"
A németeknél 40ezer km vasút van, nálunk meg 8ezer. Melyik a többszáz?
Én csak a Kaposvár-Siófok vonalról tudok véleményt alkotni, szerintem is becsukják. Nem túlzok, szerintem az egyik (ha nem a legrosszabb) pálya az országban, csoda, hogy eddig minden létező bezárást túlélt, pedig már rajta volt a fekete listán tudtommal. Legutóbb a középső szakaszon is utaztam újra 4 év után, kellemes csalódás volt számomra, hogy Bonnyánál a maga viszonylatában száguldott a vonat, de máshol is gyorsabban közlekedett. Erre júniusban elmosta az eső. Nem tudom, hogy emiatt van-e a vonalon brutális sebességkorlátozás, de nagyon elszomorít, mert kezdtem beleélni magam, hogy nem hússzal-harminccal zötykölődik a szerencsétlen piroska. Hiába a sok fejlesztés, a sebességkorlátozás utolérte a vonalat, 2010-es állapotokat tükrözve. Pedig jó lenne a fejlesztés, mert Tab-Siófok vonalon is megnövelte a forgalmat a gyorsabb menetidő (volt, hogy nem volt szabad négyes ülés, oda kellett ülnöm valakihez).
Remélem, megmarad, mert a zsákfalvakban élők rá vannak utalva erre a vonatra, a pótló nagyon hosszú menetidőhöz vezetne. Meg persze nem lényeges, de gyönyörű tájon megy keresztül, rengeteg állattal lehet az út során találkozni (fácánok, őzek, rókák, marhák, kecskék, stb). Nekem ez a kedvenc mellékvonalam, renegeteg emlék fűz hozzá, itt nőttem fel, nem tudom elképzelni nélküle a régiót.
Ja, ez a fejlett Dunántúl.. Mi lehet máshol??
Ezen én is gondolkodtam.
Legutóbb 2009-ben voltak vonalbezárások. Azóta is a jelenlegi pályaállapotok és járműállomány van.
Komlóra elakartam menni egy utolsó vonatozásra Dombóvárról 9 óra körül megy egy vonat, azután 15 óra körül erre is egy órát kellett volna várnom. Ilyen menetrend mellett nem is lehet elvárni, hogy legyenek utasok.
Ezen a listán ennyiből szerepelhetne:
Villány-Mohács: Ez nem sok települést érint (Sajnos az új mohácsi hídnál nem lesz vasúti híd, így a Pécs - Szeged összekötettés is elveszett.
Szentlőrinc - Sellye: van párhuzamosan út. Itt Sellyén (és Szentlőrincen) a vasútállomás mögött egy autóbusz fordulót/állomást kellene kialakítani, ahol megoldható lenne az utasok vonatra való ráhordására autóbusszal.
Kaposvár-Siófok: Kritikus pályaállapotok, a településektől távol eső megállók, Kaposvár és Siófok között több a menetidő, mint ha fonyódi átszállással mennénk.
Pécs - Nagykanizsa között valószínűleg ritkítások lesznek. Ez a vonal villamosítva 120-as sebességre felújítva komoly ellenfele lehetne a busznak és autónak is. Inkább leépítik, ezt is.
Biztos van több vasútvonal a keleti országrészben is, ami szúrja a szemüket.
A 23-as vonalat és asszem a 25-ös vonalat is átveszi a Gysev, így ezek megmenekülnek.
Szerintem a következő vonalbezárások között ott lesz a 81-es (Hatvan-Somoskőújfalu) vasútvonal is. Azon csodálkozom, hogy eddig még nem zárták be.
Évek/évtizedek óta nem tettek semmit az ellen, hogy a pályaállapot minősége ne romoljon. 2018-ban a közvetlen vasúti kapcsolatot is teljesen megszűntették a fővárossal, de a kegyelemdöfést az adta, hogy a korábbi járműállományt elszállították, és helyette a legrosszabb, rohadó, folyamatosan lerobbanó bz kocsikat hozták ide, amivel konkrétan teljesen kiszámíthatatlanná tették a menetrendet, valamint az utazási komfortot is teljes mértékben tönkretették. Így a szolgáltatást ma már negyedannyian sem veszik igénybe, mint egykor.
Szégyen, hogy a kormány semmit sem tesz az ellen, hogy egy nemzetközi fővonal az enyészeté legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!