Támogatnátok a Székesfehérvár-Komárom vasútvonal kétvágányúvá fejlesztését, villamosítását?
A villamosítást támogatom.
A kétvágányúvá bővítést azért nem, mert vannak olyan vonalak, amelyek nagyobb forgalmúak, mégis egy vágányúak. Először azokat kellene kétvágányúsítani.
Márpedig egy olyan országban, ahol inkább bezárnak vasútvonalakat, ez még sokáig csak álom marad.
A kétvágányúsítás egy ilyen vonalon tisztán megtérülési kérdés lenne, amire látatlanban azt mondom hogy "100 év alatt se" :)
A villamosítást viszont már inkább lehet stratégiai és környezetvédelmi szempontok mentén támogatni.
Ez több szempontból fikciós kérdés:
-a V0 még bőven lőtávon kívül van,
-jelenleg van személyforgalom a vonalon.
Igazából fogalmunk sincs, hogy mekkora teherforgalom lenne a V0-án, ha valóban megépülne, így egy ismeretlen számból kellene kiindulni, hogy kell-e második vágány vagy sem.
Ráadásul egy másik, még szintén bőven a megvalósítás kezdete előtt álló terv, a nagysebességű vasút is leveheti az 1-es vasútvonalról a távolsági személyforgalmat, ami akár a teherforgalom számára is kapacitást jelenthet.
Akár azt a kérdést is fel lehetne tenni, hogy háromrészes Kissek vagy ötrészes Flirtök lennének-e jobbak erre a vonalra - olyan messze vagyunk ettől, mint Makó Jeruzsálemtől.
7# kis lépésekben el lehetne indulni a cél felé. Először ezen a szakaszon megcsinálni a fejlesztéseket majd szépen sorban a V0 nyomvonalán.
A kérdésem is erre vonatkozott, hogy villamosítani és kétvágányúsítani vagy csak egyiket.
Tudom, hogy van személyforgalom de a több kis településen élők többet fogják e használni a fejlesztés után vagy csak szimbolikus, propaganda személyforgalom lesz. Remélem egyértelmű a kérdésem.
Támogatnám azzal a kitétellel, hogy normális menetrendet is csinálnak hozzá...
A Komárom-Szfvár viszonylat mellett pl. régebben volt eg Győrből a Balatonra menő járat is ezen a vonalon, ezt vissza lehetne hozni -akár egészen Bécstől. De akár uhyanígy összeköthetné a Balatonnal.vagy akár a Duná túl d~li részével Tatabányát is -mindezt a főváros megkerülésével...
"propaganda személyforgalom" - Ez az alabimenetrend utasoldali megvalósítása? Csak a látszat kedvéért utaznak tízezren a vonalon...
Ha tudnánk, mekkora a Pestet csak kényszerűségből érintő teherforgalom, könnyebb lenne rá válaszolni. Ha ez lenne az első lépés a V0-ban, akkor ennek nem sok haszna lenne, hiszen ami Pesten keresztül ment, annak nem lenne alternatíva, ami meg a Dunántúlon, annak eddig is hasonló lehetőségei voltak. Akkor lehetne értelmezhető forgalom, ha a Belgrád és Bécs közötti teherforgalomnak kínálnánk új útvonalat, de ehhez kellene egy Duna-híd Dunaújvárosnál, a 151-es, 42-es, 44-es vonalak rendbetétele, utóbbi kettő között egy átemelés Pusztaszabolcsnál, és akkor már lenne értelme arról beszélni, hogy kell-e második vágány vagy nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!