Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mikor fogják villamosítani a...

Mikor fogják villamosítani a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalat?

Figyelt kérdés

A Fejér Megyei Hírlapban megjelent "Negyven helyett nyolcvan - korszerűsítik a Pusztaszabolcs-Börgönd vasútvonalat" című cikkben írnak a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonal villamosításáról. Arról számolt be Muskovics György, hogy készülnek a tervek a vasútvonal villamosítására.


A Fejér Megyei Hírlap cikkének webcíme: [link]


Érdeklődnék, hogy az említett villamosítás mikor fog megvalósulni? Tud-e erről valaki valami időszerű, naprakész információt? Mi lett azzal a közpénzzel, amit a vasútvonal villamosítására fordítanának? Miért nem használják fel? Miért áll a villamosítási projekt?



2016. márc. 27. 16:54
 1/9 anonim ***** válasza:
75%
A vonal villamosítása ebben az EU költségvetési ciklusban nincs napirenden, mivel magasabb megtérülési mutatóval rendelkező projektek elsőbbséget élveznek.
2016. márc. 27. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
De mi lett a közpénzzel, amit erre szántak volna? Mire költötték?
2016. márc. 27. 18:12
 3/9 A kérdező kommentje:
Olyan tömören válaszoltál, mint egy vérbeli kormányhivatalnok.
2016. márc. 27. 18:12
 4/9 A kérdező kommentje:
:D
2016. márc. 27. 18:13
 5/9 anonim ***** válasza:
60%

Biztos vagyok benne, hogy nem volt olyan pénzesboríték, amin a "44-es vonal villamosítása" felirat szerepelt volna. Egyszerűen sem az állami sem az EU-s projektek nem így működnek.


Az EU-s projektek esetén van egy keretösszeg az adott témára (pl. vidéki városok városi-elővárosi közlekedésfejlesztése) és van mondjuk annyi elképzelés, amihez a keretösszeg 5x-öse sem lenne elég. Így aztán ki kell kiválasztani a minél hasznosabb, minél jobban megtérülő projekteket, mert csak ezekre jut pénz. Állami költségen viszonylag kis számú infrastruktúra fejlesztést végeznek, ezt elsősorban az EU projektek önrészére és sok kisebb karbantartási munkára fordítják.


A Pusztaszabolcs-Székesfehérvár vonal villamosítása a Budapest-Székesfehérvár vonal rekonstrukciója miatt, tehermentesítési célból merült fel de végül másképp oldották meg a közlekedés fenntartását. Önmagában a vonal személy- (7-8 pár személyvonat) és teherforgalma (néhány tehervonat, melyek részben a villamosítás után is dízelvontatással közlekednének) nem teszi gazdaságossá a vonal villamosítását, a FLIRT motorvonatok pusztaszabolcsi karbantartásra juttatása pedig kényelmesen megoldható a jelenlegi rend szerint is.


Jelenleg az alábbi vonalak villamosítását tervezik vagy kezdték meg:

Szombathely-Zalaszentiván

Püspökladány-Biharkeresztes

Zalaszentiván-Nagykanizsa

Rákosrendező-Esztergom

Szeged-Gyula

Mezőzombor-Sátoraljaújhely

Szabadbattyán-Aszófő-Keszthely

2016. márc. 27. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
75%

Jelenleg nem tervezik villamosítani. A Kelenföld-Szfvár vonalrekonstrukció tervezésekor valóban tervezték ezt is, de aztán kikerült belőle.


"Mi lett azzal a közpénzzel, amit a vasútvonal villamosítására fordítanának? Miért nem használják fel?"


El lett költve valami másra. Volt Magyarországnak X milliárd Ft kerete az adott időszakban közlekedésfejlesztésre, ez volt a KözOP. Ebből lehetett pályázni, és minden pályázatban vannak megtérülési mutatók ami alapján vagy támogatható valami beruházás vagy nem. Projekten belül is, egyes részelemek esetén is meg kell vizsgálni a támogathatóságot. Tehát úgy tervezték egy adott időben, hogy erre a vonalra kihúzzák a drótot, de végül ez nem sikerült: feltehetően az EU támogatásba nem lehetett volna bevonni. Az a pénz amit nem erre költöttek el, azt elköltötték másra.


A 44-es vonal egyfelől szerencsés mert jó pálya épült, másfelől a felsővezeték hiánya miatt érdemben nem lehetett kerülőnek használni.

Egyébként hasznos lenne oda a drót, és lehet hogy olcsón kiépíthető lenne ha nem igényel villamos alállomás bővítést (két nagyobb csomópont között van, viszonylag rövid vonal).

2016. márc. 27. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Mintha az Ukk-Tapocla vonalról is eltt volna szó 5-10 éve, abból se lett semmi.
2016. márc. 28. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
68%
A 44-es vonal villamosításának a 30a átépítése előtt lett volna tényleges értelme. A jelenlegi forgalom még a FLIRT-vonatok szervizelése mellett sem indokolja a drótot. Addig amí a Bp-Esztergomi a Sátoraljaújhelyi a Biharkeresztesi , a Tapolcai vonal dízeles, addig a villamosításnak csak akkor lenne értelme, ha érdemben gondolkodnának a Budapestet elkerűlő vasút megépítésén. Ehhez viszont kéne egy vasúti Duna híd, valahol Dunaújváros magasságában, ami szerintem a közeljövőben esélytelen. A 44-esen szerinem annak is lehet örülni, hogy mellékvonalként tisztességesen helyrehozták a pályát.
2016. márc. 28. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Ha lepasszolnák Mészáros Lőrincnek a munkát jó pénzért, akkor az is jó lenne. :-) Mindenki jól járna vele. :-D
2016. ápr. 24. 15:06

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!