A vasútvonalakat miért nem zárjuk be és engedünk helyette belföldi buszos magáncégeket, ahogy Latin-Amerika is csinálta? Támogatnád, hogy mi is ezt csináljuk, vagy nem? Miért?
A latin-amerikai országok pl. Argentína, Brazília 50-100 éve hatalmas vasúthálózattal rendelkeztek, azonban az 1960-as évektől kezdve észrevették a kormányok, hogy túl sok pénzbe kerül ezeket fenntartani és azóta szinte csak elővárosi vonatközlekedés van a nagyobb városaik (pl. Buenos Aires, São Paulo) vonzáskörzetében.
Azonban mára Latin-Amerikában vannak a világ legluxusabb távolsági buszai. Nem az állam működteti őket, hanem magáncégek, fullextrás légkondis buszok nagy ülésekkel, hosszabb, legalább egy éjszakán át tartó járatokon lehet jegyet váltani ággyá lehajtható ülésekre is, hogy fekve lehessen aludni, ezeknek a neve is "cama" (spanyolul és portugálul is ágyat jelent).
Az oké, de mennyivel hosszabb lenne így a menetidő?
Mert oké, hogy a MÁV majdnem mindig késik, de alapvetően (útvonaltól függően) még mindig gyorsabb, mint egy busz.
Aha... megnézném hogy a szolnoki vonalról hány busz kellene behordani az embereket Budapestre....
Egy Flirtre 400-an biztos felférnek, 2 egységen 800 ember.
Egy KISS-re meg kb 700-an elférnek.
Egy KISS helyett 10 busz kellene! 10!
Ezt hogyan oldod meg busszal??
Hova teszed a sok buszt?
Egy vonaton egy mozdonyvezető van, a 10 buszra meg 10 sofőr kell akikből szintén hiány van.
És ez csak egy vonal. Az esztergomi, váci, harvan, győri, fehérvári, pusztaszabolcsi vonalakról nem is beszéltünk.
Nagyon elvetemült gondolataid vannak báttya... :D
5
Valószínű, hogy nálunk mészáros nyerné a működési lehetőséget és az állam észbe kapna, hogy mégis csak kéne támogatni a "közhasznú utaztatást" és végül csak kapna pár milliárdot lölö vagy valamelyik más nervitéz.
2
"Mert oké, hogy a MÁV majdnem mindig késik, de alapvetően (útvonaltól függően) még mindig gyorsabb, mint egy busz."
Ez csak relatív, mert sokszor JóskaPista buszvezető lakott területen kívül a tök sima és jó úton csakazértis 50-nel megy max.
Ha ez a jelenség nem lenne, gyorsabbak lennének a buszok.
4
Ezt úgy írod, mintha azok a vonatok annyira tele lennének.
Karcagnál a 100-ason is tök üresen mennek. (valószínűleg ezért nem mennek már el a Nyugatiig; nemcsak Ceglédbercel-Cserő miatt)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!