Támogatnátok az alábbi tömegközlekedési intézkedéseket vagy nem? Mit gondoltok róluk?
Budapesten:
-3-as metró meghosszabbítása északon a Káposztásmegyeri Lakótelepre, délen pedig a reptérre
-4-es metró meghosszabbítása nyugaton Gazdagrétig, Keleten pedig a Bosnyák-térig
-Észak-Déli Regionális Gyorsvasút létrehozása a következő módon: A Csepeli HÉV meg lenne hosszabbítva dél felé Szigetszentmiklósig, ahol kapcsolódna a Ráckevei HÉV-hez. Lenne a Csepeli HÉV-nek egy Szent Imre tér után kelet felé ágazó ága is, ahol átmenne a Gubacsi-hídon, és belekötne a Ráckevei HÉV-be. Észak felé Boráros tértől a föld alatt folytatódna, érintené a 4-es, 3-as, és 2-es metrót, majd átmenne a Duna alatt és a Batthyány-téren ismét érintené a 2-es metrót, és Szentendrei HÉV-ként folytatódna tovább.
-Megépülne a Galvani-híd ami összeköti Budát Csepellel kizárólag villamos és gyalogosforgalom számára. Ezen menne egy villamos a Kelenföldi Pályaudvartól Szent Imre térig, majd itt letérne a Kossuth Lajos útra, és menne a Szent István úton a Hollandi útig, itt pedig egy újabb hídon, ami a kompot váltja ki átmenne Soroksárra és belekötne a Ráckevei HÉV-be
-A Hungária-körúton belül csak akkor autózhatsz, ha veszel egy drága matricát
-A Nagykörúton belül magánszemély nem autózhat, csak áruszállító, mentő, rendőr, tűzoltó, egyéb hivatalos szerv mehet
-Tömegközlekedés jegyárának csökkentése
-Elektromos rollerek betiltása
Országosan:
-1-es, 100-as, 140-es és 30-as vasúti fővonal felfejlesztése 220 km/h-ra
-110-es vonat felfejlesztése 120 km/h-ra
-113-as és 114-es vonal meghosszabbítása Szatmárnémetiig és felfejlesztésük 120 km/h-ra
-Vonatjegy árak csökkentése
-Oda ahova vonat és busz is megy, ott busz megszűntetése
-Magán buszos cégek (pl. flixbus) betiltása
-Belföldi vonatokon legyen büfékocsi, amennyiben 2 óránál hosszabb egy út
-Minden belföldi vonaton amin 2 óránál hosszabb az út járkáljon fel-alá egy rendőr
#12
1. Magáncég
2. Buszos cég, ami elvonja a forgalmat a kötöttpályás közlekedéstől
#13
Oké, ez manapság tényleg egy reális veszély, hiszen menetidőben nagyjából ugyanazt nyújtja olcsóbban, mint a vasút. De ha Bécsbe 230-cal mennének a vonatok méltányos jegyárak mellett, akkor senki nem utazna a 100-zal haladó Flixbusszal.
Véleményem szerint rettentő visszamaradott gondolkodásra vall a tiltás politikája, mert elveszi a lehetőséget az emberek elől egy racionálisabb alternatíva igénybe vételére. Az emberek többsége nem bolond, el tudja dönteni, hogy mi számára a legjobb, amit legfeljebb szabályozni érdemes, ha a többség által választott megoldások nem fenntarthatóak (lásd: nagyvárosok forgalomcsillapítása). Ellenkező esetben teremteni kell egy jobb alternatívát.
"Magáncég" - és akkor?
"Buszos cég, ami elvonja a forgalmat a kötöttpályás közlekedéstől" - vagy kielégít olyan igényeket, amelyet a vasút nem tud, mindezt piaci alapon.
#13: Szerintem a beszolgáltatást is vissza kellene állítani...
Azért tudja elvonni a forgalmat, mert jobb szolgáltatást tud nyújtani. Erre nem az a megoldás, hogy betiltjuk, hanem:
- biztosítjuk az igazságos verseny feltételeit
- a konkurenciát (vasút), olyan formában finanszírozzuk, hogy versenyben lehessen
És megint eljutottunk oda, hogy lehet lázálmokat kergetni pénz nélkül.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!