Támogatnátok az alábbi tömegközlekedési intézkedéseket vagy nem? Mit gondoltok róluk?
Budapesten:
-3-as metró meghosszabbítása északon a Káposztásmegyeri Lakótelepre, délen pedig a reptérre
-4-es metró meghosszabbítása nyugaton Gazdagrétig, Keleten pedig a Bosnyák-térig
-Észak-Déli Regionális Gyorsvasút létrehozása a következő módon: A Csepeli HÉV meg lenne hosszabbítva dél felé Szigetszentmiklósig, ahol kapcsolódna a Ráckevei HÉV-hez. Lenne a Csepeli HÉV-nek egy Szent Imre tér után kelet felé ágazó ága is, ahol átmenne a Gubacsi-hídon, és belekötne a Ráckevei HÉV-be. Észak felé Boráros tértől a föld alatt folytatódna, érintené a 4-es, 3-as, és 2-es metrót, majd átmenne a Duna alatt és a Batthyány-téren ismét érintené a 2-es metrót, és Szentendrei HÉV-ként folytatódna tovább.
-Megépülne a Galvani-híd ami összeköti Budát Csepellel kizárólag villamos és gyalogosforgalom számára. Ezen menne egy villamos a Kelenföldi Pályaudvartól Szent Imre térig, majd itt letérne a Kossuth Lajos útra, és menne a Szent István úton a Hollandi útig, itt pedig egy újabb hídon, ami a kompot váltja ki átmenne Soroksárra és belekötne a Ráckevei HÉV-be
-A Hungária-körúton belül csak akkor autózhatsz, ha veszel egy drága matricát
-A Nagykörúton belül magánszemély nem autózhat, csak áruszállító, mentő, rendőr, tűzoltó, egyéb hivatalos szerv mehet
-Tömegközlekedés jegyárának csökkentése
-Elektromos rollerek betiltása
Országosan:
-1-es, 100-as, 140-es és 30-as vasúti fővonal felfejlesztése 220 km/h-ra
-110-es vonat felfejlesztése 120 km/h-ra
-113-as és 114-es vonal meghosszabbítása Szatmárnémetiig és felfejlesztésük 120 km/h-ra
-Vonatjegy árak csökkentése
-Oda ahova vonat és busz is megy, ott busz megszűntetése
-Magán buszos cégek (pl. flixbus) betiltása
-Belföldi vonatokon legyen büfékocsi, amennyiben 2 óránál hosszabb egy út
-Minden belföldi vonaton amin 2 óránál hosszabb az út járkáljon fel-alá egy rendőr
Végigolvastam, nekem tetszenek.
De hogy nem lehet megvalósítani az egyértelmű.
Minden metró méter csilliárd forintba kerül. Vonatok valamivel olcsóbbak.
Nem erre költi a pénzt az állam
Ezek mind olyan koncepciók, amik már régóta terítéken vannak. Amint leteszed a finanszírozást is mellé az asztalra jó lesz, mármint a Budapest és agglomeráció tekintetében, országos vasútfejlesztés szintén ok.
A végére már elszaladt a ló, az utolsó 5 intézkedés már csak hangulatkeltés szint még így címszavakban is.
Amivel nem értek egyet:
4-es metró hosszabbítás felesleges.
Nagykörúton belül az ott lakók közlekedhessenek.
Ez így egyszerre nagyon sok infó.
Amit jónak tartanék az pl a metróvonalak meghosszabbítása. Pl én a kisföldalattit az M3 kivezető mentén, vagy akár amcsi jelleggel felette magasvasúti jelleggel kihoznám a Fóti Auchan-Metro áruházak közti térségre és az ottani sok szántóföldből P+R parkolót csinálnék. De ezt lehet, hogy az is megoldaná, ha a 4-es Metró a Keletitől kijönne Újpalotáig (sokkal inkább, mint csak a Bosnyákig) és a Pólus Center-Ázsia Center mögötti részen lenne a sok P+R az M3 autópályával érintett agglomerációs ingázóknak.
A HÉV esetén a Csepelit kihoznám Halásztelken át, Tököli reptér mellett és belefűzném a ráckeveibe. Illetve a mostani Vágóhídas végállomású ráckeveit felhoznám, hogy ugyanúgy a Borároson legyen a végállomása. Vagy ha a hely engedi, a Boráros tértől a 2-es villamos vonala mentén beljebb hoznám a Vámház környékig, hogy ugyanúgy legyen a metró és Hév közt csatlakozási lehetőség, mint a Batthyány téren.
A vonaljegyeket lehet hogy csökkenteni vagy legalábbis szinten tartani kellene úgy, hogy időhöz kötötten át lehessen szállni vele. Tehát ne csak a metrón hanem minden BKV-BKK járaton mondjuk félórás, egyórás intervallumok és többféle korlátlan napijegy konstrukciót kidolgoznék.
A magán buszos cégeket nem bántanám, inkább konkurenciáztatnám.
A vasútvonalakat felfejleszteném, hogy minél több helyre és minél gyorsabban utazhassunk.
A belsőbb részekből és a Hungária krt-ról nem irtanám ki a magánautósokat, de Budapest belvárosát a bécsi példához hasonlóan teletenném parkolóházakkal és mélygarázsokkal.
Ezt az elektromos roller-bringa őrületet én is korlátoznám és szigorítanám a kerékpárosokra vonatkozó szabályokat is.
Ahol csak lehet, szélesítéssel, plusz sávokkal segíteném a gk forgalom áteresztőképességét. Pl az M3mas bevezető után a városligeten át a Hősök teréig a régi rendnek megfelelően 2x2 sáv lenne és a városligeti tó feletti hidat is kiszélesíteném.
Csepelen valóban jó lenne egy összeköttetés a budai oldallal, mert az, hogy csak az M0 és a Lágymányosi híd van, közte zérónukusemmi, ez így gáz.
És lehet, hogy szárnyashajókkal kicsit megdobnám a dunai hajózást is. Ha belegondolunk, pl Ráckeve és Vác között simán lehetne vízen is közlekedni. De ez csak példa.
De sajnos ezekhez pénz (is) kell meg jóakarat, nálunk egyik sem adott...
Szerintem nem sok ember van, aki a fejlesztésekkel koncepcionálisan ne értene egyet. A megvalósítás más téma, de a felsorolt beruházások döntő többsége hosszútávon hozna akkora társadalmi hasznot, hogy megérje akár tizenhárom számjegyű összeget is belefeccölni / projekt. Például az, hogy Budapestnek legyen (legalább) egy faltól falig végigjárható, a belváros alatt átmenő kötöttpályás kapcsolata, kvázi megfizethetetlen értékkel bírna, annyira pozitív hatással lenne a városra. Persze csak akkor, ha megfelelő helyen létesítik, de a H5 - H6/H7 tengely az pont ilyen.
A forgalomcsillapításról annyit, hogy én a teljes tilalmat (értsd: csak tömegközlekedés és áruszállítás) maximum a Kiskörúton belül tudnám elképzelni, a Nagykörúton belül pedig behajtási engedélyhez kötném a gépjárművek behajtását. Ilyet az ott lakók és az ott található vállalatok kaphatnának és ideiglenesen állíttathatnának ki mondjuk a hozzájuk érkező ügyfelek, szerelők stb. számára, természetesen korlatozott számban, egyszeri alkalomra (áruszállítás pedig határozatlan ideig, de megszabott idősávban, amikor a legkevésbé zavaró a jelenség.
Az elektromos rollerek pedig nem tudom, hogy mit ártottak neked, de megfelelő minőségű útburkolat megléte esetén verhetetlen eszköz a városban mind sebesség, mind pedig mobilitás terén, így azokat is be lehet vonzani vele a mikromobilitásba, akiknek a kerékpár például nem jöhet szóba, mert vagy az otthonában, vagy a munkahelyén (/tanintézményénél) nem tudná hova tenni. Ezzel szemben az elektromos rollert összecsukod és beviszed az irodába / lakásba / akárhová.
@4
A "plusz egy sáv, még egy sáv, csak még egy sáv és jó lesz" mentalitás oda vezet, hogy nem 1-2 sávban lesz dugó, hanem 5-6 sávban.
Ez az elképzelés már számtalanszor megbukott világszerte.
"1-es, 100-as, 140-es és 30-as vasúti fővonal felfejlesztése 220 km/h-ra"
Mi a phasznak?
"Tömegközlekedés jegyárának csökkentése
Vonatjegy árak csökkentése"
Ennél még hova akarsz lejjebb menni? Miből fogod 220-asra megcsinálni a fél országot ha szinte ingyen lehet utazni?
"Elektromos rollerek betiltása"
"Magán buszos cégek (pl. flixbus) betiltása"
Ezek miért is?
"1-es, 100-as, 140-es és 30-as vasúti fővonal felfejlesztése 220 km/h-ra"
Miért pont 220 km/h? A Vectronok 230 km/h-val mennek, de a jellemzőbb a 200 km/h vagy 250 km/h. Ezen kívül a nagysebességű vasúthoz már új nyomvonal kellene (pláne a Balaton partján lenne irreális a nagysebességű vasút, 160 km/h fölött nem lehet szintbeni keresztezés a közúttal), talán a 100-ason lehetne megoldani valahogy, de ott is csak Szolnoktól Keletre.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!