Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Azok a vonatok, ahol hátul...

Azok a vonatok, ahol hátul van a mozdony, és tolja az egész szerelvényt, nem károsak a pályára?

Figyelt kérdés
Ugye a kocsikat hátulról tolja ilyenkor a mozdony, nem akarnak azok kitérni folyton oldalra? Ilyenkor a sínnek nem csak vezetnie, terelnie kell a vonatot, hanem az oldalirányú erőket is el kell nyelnie. Nem terheli ez jobban a pályát, mint a hagyományos, húzó vonat?
2023. szept. 1. 15:30
1 2 3
 21/29 A kérdező kommentje:
Oké, így már rendben van. Akkor végülis káros, de csak annyira, mint a normál, húzó üzemmód esetén, csak a hely más. Gondolom, ezért nem foglalkoznak vele, mert a sín mindenképp kopik, ez a tolós üzem talán még "jót is tesz neki", mert ellenkező oldalon koptatja, így egyenletesebb lesz a felület.
2023. szept. 2. 11:48
 22/29 anonim ***** válasza:
80%

Igazából mindegy, vontatáskor ugyanúgy van oldaliranyu erő, vsak akkor a belső ív fele húz, toláskor pedig a külső ív fele tol.

A kerekek kúpos kialakítása miatt a vonat folyton nyomja szét a sínpárt oldalirányban ezért is van a talpfa, hogy összetartsa.

2023. szept. 2. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 anonim ***** válasza:
21%

Nem káros...

Nem nyomja szét. A sínszálak nem függőlegesen állnak.

Jajj de nem szeretek bolondokkal vitatkozni.


Főleg amikor ilyen privátokat kapok.

"Nem, de téged szívesen pofoználak addig amíg élsz, te büdös szarházi paraszt. A k.rva nénikédnek ugassál be így, megértetted? Gyökér."

A gyökér gondolom az aláírás akar lenni.

2023. szept. 2. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/29 A kérdező kommentje:
A 23-as nem tudom, hogy jött ide, de vicces. :D
2023. szept. 2. 13:10
 25/29 anonim ***** válasza:
46%
Úgy jött ide, hogy fogalmatok sincs a az adhéziós vasutak mechanikájáról, fizikájáról és úgy általánosan is alapvető hiányosságokkal küzdötök a fizika, matematika, mechanika terén. Így hiába mondok bármit csak a pirosat nyomkodjátok, mert nem értitek.
2023. szept. 2. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 anonim ***** válasza:
85%
Legyen elég annyi, hogy amióta van vasút azóta van tolt vonat (igen, gőzösöknél is volt távvezérlés) és azóta nem okoz kárt a sínekben. Ha okozna nem lenne tolt vonat.
2023. szept. 2. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 A kérdező kommentje:
26: Senki nem nyomott rád pirosat (ha már szakmázgatunk, nem vöröset? :D), amúgy nem mindenki olyan profi vasúti témában, mint te.
2023. szept. 2. 13:22
 28/29 anonim ***** válasza:

Köszi a lepontozást, tudatlanok. Akkor most belinkelek egy videót is, ami alátámasztja az általam írtakat.


https://www.youtube.com/watch?v=XzgryPhtc1Y

2023. szept. 2. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:
47%

#23: "Nem nyomja szét. A sínszálak nem függőlegesen állnak."

Attól még nyomja szét.

Ahogy a boltív is "nyomja szét" a támfalat (nyilván jó esetben nem mozdul:) )


Az alapvető erővektorokkal nem vagy tisztában, a mechanika legalapjaival.

2023. szept. 2. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!