Azok a vonatok, ahol hátul van a mozdony, és tolja az egész szerelvényt, nem károsak a pályára?
Figyelt kérdés
Ugye a kocsikat hátulról tolja ilyenkor a mozdony, nem akarnak azok kitérni folyton oldalra? Ilyenkor a sínnek nem csak vezetnie, terelnie kell a vonatot, hanem az oldalirányú erőket is el kell nyelnie. Nem terheli ez jobban a pályát, mint a hagyományos, húzó vonat?2023. szept. 1. 15:30
11/29 A kérdező kommentje:
10: Próbáld ki, rakj egymás mögé pénzérmét/dobozokat bármit, és told. Oldalra ki fognak törni.
2023. szept. 1. 21:57
12/29 anonim válasza:
A vonat kereke középre tereli a vonatot oldalirányból nézve. Semmilyen extra igénybevétel nem éri a síneket toláskor.
13/29 anonim válasza:
"folyamatosan minden kerékpár pofozza a sínt"
Anyukád is pofozott folyamatosan hogy ennyire hülye lettél?
Kérdező semmi baja nem lesz a pályának a tolt vonatoktól. Az egyes járművek mozgása ugyanolyan mint vontatás közben.
A motorvonatok miatt nem aggódsz? Azoknál "össze-vissza" van a hajtás, az elején meg a hátulján is hajt. Nem mindig csak az elöl lévő kerekeket hajtják.
14/29 A kérdező kommentje:
Hát, a motorvonatoknál tudtommal minden kocsi hajt, ott a tolás nem lép fel. Persze nyugodtan írja meg, aki jobban tudja. De ha nem mindegyik, de az első is, akkor már nem tol.
2023. szept. 2. 11:08
15/29 anonim válasza:
"Hát, a motorvonatoknál tudtommal minden kocsi hajt"
Pl. egy hazai FLIRT-nek csak az első és utolsó szekciója a hajtott.
16/29 anonim válasza:
"az # 1-es jól válaszolt...(kvázi farmotoros)"
Nem, nagyon nem válaszolt jól, mert igaz, amit írt, csak nem ez volt a kérdés!!
17/29 anonim válasza:
"de az első is, akkor már nem tol."
Mivan? Akkor a hátsó hajtott forgóváz mit csinál? Húz?
Szerezd meg ezt a könyvet:
18/29 A kérdező kommentje:
17: Ha az első is dolgozik, akkor a hátsó nem fogja annyira tolni (nem lesz akkora oldalirányú erő), mintha csak a hátsó dolgozna. Így már érted?
2023. szept. 2. 11:18
19/29 anonim válasza:
De nincsen oldal irányú erő toláskor sem... ezt meg tudod érteni?
20/29 anonim válasza:
Van egy balra kanyarodó pálya. Ha tolod a szerlvényt akkor a jobb oldalo, külső sínszálnak feszül neki. Ha húzod, akkor meg a bal oldali, belsőnek. Vagyis nincs plusz káros terhelés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!