Tavaly Németországban nyaraltam, és vonattal utaztam ki Kölnbe, az út során Frankfurtban láttam egy ilyen személyvonatot, hogy vezérlőkocsi nem volt, hanem mindkét végére mozdony volt kapcsolva. Vagy lehet az ilyen nem is ingavonat, hanem egy másfajta besorolású szerelvény? Itthon van-e hasonló?
Láttam már sokmindent a vasúton, de ilyent még nem. Mármint rendszeresen, menetrend, technológia, mozdonyforduló és szerelvényforduló szerint.
Olyan persze - főleg régebben - gépmenet spórolás miatt szokott lenni hogy a személyvonat végére odabiggyesztenek egy gépet pluszbanc, de az nem volt távvezérelve.
2023. márc. 15. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
2/12 anonim válasza:
Én is azt tudom elképzelni, hogy rákapcsolták pluszban, hogy ne gépmenetben kelljen elvinni egy mozdonyt. Igazából a mozdonyokból mindenhol relatív kevés van és igyekeznek kihasználni őket, így elég nagy luxus lenne egyetlen vonatra +1-et odarakni.
2023. márc. 15. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
3/12 anonim válasza:
Napi forgalomban szerintem nem. Viszont az utóbbi években többször is volt olyan nosztalgia/élményutazás, ami ilyen volt. Nem tudom, hogy a MÁV-START, vagy a MÁV Nosztalgia/Rail Tours szervezésében, lehet, hogy is-is. Volt, ahol a szerelvény egyik végén 424-es, a másikon Leó volt. Talán 424-es + Nohab páros is volt. De ami biztosan volt az a MÁV-os Nohab + KomplexRail zöld Nohab kombináció. A budapesti vonalakon járkáltak így, afféle csillagtúraként. Persze ha arra gondoltál volna, távvezérlés az bizonyosan nem volt, egyszerűen irányváltás után a másik mozdony vontatta a szerelvényt. Bár a 424-es + Leó párosnál azt hiszem, mindkettő működött, nyilván rádión, telefonon kommunikáltak a két mozdony között.
2023. márc. 15. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
4/12 anonim válasza:
Salzburgban szoktak két mozdonyt rárakni.Az eleje megy a reptérre hátulja meg a Keletibe.
Bécsben kapcsolják szét.
2023. márc. 15. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
5/12 anonim válasza:
4. az nem inga!
2023. márc. 15. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
6/12 anonim válasza:
A #3 által említett vonat összeállítás végül is hasonló. Nem tudom mikor milyen felosztásban mennek. Láttam már olyat, ahol a gőzös csak hidegen volt elöl/hátul. De láttam olyat is, ahol egyszerre működött a dízel/villanymozdony és a gőzös is. MEg olyan is volt ahol csak a gőzös vitte a vonatot :D
2023. márc. 15. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
7/12 anonim válasza:
Nem tudom mennyire számít annak, de mifelénk jó ideig volt olyan járat, hogy két BZ közöttük egy mellékkel. Elvileg az volt neki az oka, hogy egyik végállomáson nem tudtak valamiért körüljárni, így a BZ + 2 mellék helyett lett ez a megoldás.
2023. márc. 15. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
8/12 anonim válasza:
Bár nagyon régen volt (1990-es évek), de hasonlót tapasztaltam, mint a #7-es: Szerencs és Abaújszántó között 4 kocsis BZ közlekedett, motor - pót - pót - motor összeállítással.
2023. márc. 16. 04:05
Hasznos számodra ez a válasz?
9/12 eddiboy válasza:
A felcsúti (vál-völgyi) kisvasúton hallottam ilyen szerelvényről, hogy mindkét végén mozdony van.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!