Miért zár be újabb hét vasútvonalat szeptember elsejétől MÁV?
Valahogy éreztem, hogy meglépi ezt is ez a szemétláda bagázs. Ezek szinte mind olyan vasútvonalak, amik valamilyen okból nem pótolhatók busszal. A 35-ös (Kaposvár-Siófok) vonal Külső-Somogy olyan elszigetelt zsákfalvait köti össze egymással, Tabbal, Siófokkal és Kaposvárral, ami közúton kvázi megoldhatatlan tömegközlekedéssel, de még autóval is nagy kerülő (nem beszélve a közutak állapotáról...) Megnézném azt, ha sikerülne tartani a menetidőt a "klímás" csúcsszuper pótlóbusszal. :)) Milyen kellemetlen lehet majd azoknak, akik pl. Karád és Tab között ingáznak (szerintem létezik), aztán a vonatpótló miatt nemhogy nem ér be időben a munkahelyére vagy a középsuliba, de minimum fél órával több ideig élvezheti a busz adta kényelmet, akár Kaposvárra, akár Tabra indul útnak. Nyilván hozzátartozik a sztorihoz az is, hogy egyik irányba sincs tudtommal közvetlen volánbusz/nagyon ratyi menetrend van csak. Nem napi három vonatpár kéne az egész vonalra lehetetlen menetidőkben, akkor lenne több utas. Kisebb gond a rossz pályaállapot (ami javult egy csomót 2015 óta). Más kérdés, hogy sok megálló messze van a falvaktól, viszont aránylag sok a jól elhelyezett megálló is, tehát van értelme a vonatnak így is.
Eger-Szilvásvárad vonal pedig tavasztól őszig kiemelt turisztikai célpont, a vonat nagyobb befogadó képességű, ráadásul a buszokkal ellentétben bicajokat is nagy számban lehet utaztatni rajtuk. Tudtommal gyakran 3 kocsit húz teli utasokkal.
Komárom-Esztergom utasforgalma észrevehetően javult egy jobb menetrend kialakításával (egyébként a Siófok-Kaposvár esetében is ez a helyzet Tab és Siófok között).
Aha, valamiért mégis külsős cégek csinálják a vonatpótló buszokat. Beszélgettem elég sokat a sofőrökkel a covid alatt. 10 napos
váltásban dolgoztak és többszáz kilométerről jártak, szállást fizettek nekik. Azt mondta az egyik, olyan új buszokat kaptak, hogy ők is csak lestek. Egyébként azt mondják, hogy még ezen felül is lesz az év végén újabb vonalbezárás. Meg is oldják a vasútnál az emberhiányt. Azokat meg majd küldözgetik 100-150 kilométerre dolgozni. A buszokon meg se jegykiadás, se ellenőrzés nem kell.
“ Komárom-Esztergom utasforgalma észrevehetően javult egy jobb menetrend kialakításával”
Jobb menetrend?? :D Napi kb 3 vonat megy az említett két állomás között, a legtöbb csak a vonal feléig megy valamiért.
#9
A közszolgáltatás nem azért van, hogy megérje. Azért vonnak el különböző jogcímen adót, hogy cserébe adjanak érte valamit. Ez is egy olyan. Egy kerékpárút beruházás is közösségi beruházás, nem az általa elérhető haszonszerzés a célja. Nyilván van haszna, de nem úgy mint egy profit szerzésre indított vállalkozás.
-Kevés szerelvény
-Kevés ember
Ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!