Melyik a gazdaságosabb egy alacsony forgalmú vasúti mellékvonalon? Egy szóló Bzmot közlekedtetése, vagy annak kiváltása autóbusszal?
Maga a vonat olcsóbb lenne (1 kocsis vagy motorvonat), de sajnos vannak a vasútnak olyan költségei, amik a busznál nincsenek (személyzet minden állomáson, áram a jelzőkhöz stb.). Valami oka biztos van, hogy a busz mellett döntöttek. Azért szomorú látni, hogy leépítik a tömegközlekedést, ott a falvakban is ugyanolyan emberek élnek, mint a fővárosban, nekik is kell menniük boltba, dolgozni, iskolába stb..
Talán még nagyobb szükségük is van rá, mint Pesten, mert akár kilométerekre is kell menni boltba, nem a sarkon van a kisbolt. De erre nem gondolnak...
A MÁV - VOLÁN egyesítésnek pont az lenne a lényege, hogy az autóbusz rá/elhordó szerepet játszon a vasútnak.
Jelenleg fejleszthető vasútvonalakon szűnik meg a vasúti személyszállítás. Fejlesztés nélkül nem nagyon lehet mit kezdeni.
Ezekhez a buszokhoz szükség lesz új autóbuszra és új sofőrökre is, emellett a vasúti pályát is karban kell tartani (ahol van teher).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!