Melyik a gazdaságosabb egy alacsony forgalmú vasúti mellékvonalon? Egy szóló Bzmot közlekedtetése, vagy annak kiváltása autóbusszal?
"mennyivel drágább a vasút építése! Segítek: nem drágább! Sőt! Egy kétvágányú pálya sokkal kisebb helyen elfér mint egy 2x2+leállósávos autópálya."
A különbség, hogy az autóutak így is, úgy is megépülnek. Nem a busznak épülnek, a busz csak használja őket, vagyis a buszjegyben nem fizeted ki az autópályaépítés teljes árát, viszont a vonat költségeihez hozzá kell számolni a síneket is, amiket csak a vonat használ.
11. te egy értetlen phasz vagy. Inkább tanítok lovat zongorázni, előbb célt érek vele....
"Amikor a MÁV gázolajat vásárol, hogy használja egy mozdonyában, abban a gázolajban kifizeti azt a jövedéki adót, mint a busztársaság, amikor a buszába tankol?"
Akkoriban kifizette, de aztán visszaigényelhette, vagyis végülis nem fizette ki.
Manapság nem tudom pontosan hogyan van, mert rengeteg magánvasúti jármű szalagdál és sokat tankolnak ők is. Aztán a mozdony nem is azé a társaságé akinek a személyzete éppen használja és beáll vele tankolni, és utána egy harmadik cég vonatát fogja bérben húzni. Szóval nemeccerű :D
Ezt próbálnám elmagyarázni a bamba 11-esnek, de be van akadva neki a lemez, hogy a vonat az vonat és az egyenlő MÁV.
Ha jó a menetrend, jók a járművek és jó a pálya, akkor megjönnek az utasok is.
Azt nem említette senki, hogy nem csak hogy hatákonyabb a vasúti közlekedés, de ha jó a pálya és a jármű, tud menni megfelelő sebességgel, akkor verhetetlen az buszhoz képest.
a vonat nem áll be a dugóba. A vonat ködben is megy 120-at gond nélkül.
16. mondja a (fő)városi suttyó.
Félreeső hely Komló a 25 ezres város. Nagyatád 11 ezer fős, Tiszaújváros 18 ezer, ...
Ja tök félreesők, senki nem lakik ott. :D
Suttyó te vagy, 17-es, de legalább kiderült, hogy buta is. Amit írtál, nem cáfolja 16-os állítását.
Az általad írt települések nem kis létszámúak, tehát nem alacsony forgalmúak az oda menő járatok. Akkor pedig az egész kérdés nem ilyen vonalakról szól.
#17 Vicces amikor a vidéki paraszt azonnal megsértődik amikor megcáfolják ők ész érvekkel.
Nem mellesleg amit felhozol egyszerűen hülyeség.
Ahol Bz jár ott nem lesz soha 120-as vonat sebesség (főleg így, hogy leállítják) és a buszok sem állnak a dugóban. Igazából már az előrelépés lenne ha nem 30-50-el döcögne végig. Sajnos jelen állapotában még akkor is gyorsabb a busz, ha bekanyarodik minden zsákfaluba.
A megjönnek az utasok dolog sem törvényszerű. Nyilván, a buszról át tudod ültetni őket vonatra, lehet a napi 1 busznyi emberből csinálsz napi 2 busznyit is. De van ahol egyszerűen nem lenne kihasználtsága.
Lenne értelme mondjuk egy átfogó HÉV felújításnak sebesség növeléssel, járatsűrítéssel, összekötésekkel (5-ös metró). De még ezt sem csinálják meg.
Nyilván egy Miskolc-Tiszaújváros vonal végképp nem lesz prioritás, mert sajnos nem tudná kitermelni a bele tett pluszt.
Èrdekes kérdés, ugyanis vonalfüggő!
A mostani apropót ez a 10 vonal adja, ami totál szakmaiatlanul lett összehányva! Több olyan vonal is van a listán, Nnagyatádi, komlói, Tiszaújvárosi pl. Ami mind meg fog maradni! Ott marad a forgalmi szolgálat, a pályafenntartás, minden. Èpp ezért ez nem "bezárás" csak személyvonat mentesítés sok helyen. Ennek sok értelme nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!