Miért nem úgy tervezik a vasúti kocsikat, hogy le lehessen húzni az ablakokat?





Ha már kialakult egy vita, beszállok. Láttam már annyira belógó faágakat, ami szinte éppen karcolta a vonat oldalát. Láttam olyan bejárati jelzőt a váltókörzet után, aminek az árboca alig 30 centire volt a vonat oldalától. Láttam már vasútállomáson vágány számát jelző táblát, amit félig kinyújtott kézzel is simán elértem volna.
Az ellenkező irányú vágányon elhaladó tehervonatról bármilyen szállítmány lepattanhat (kavics, homok, édesburgonya, cukornád), de abban sem lehetünk biztosak, hogy nincs rajta űrszelvénybe lógó alkatrész (meglazult oldalajtó egy teherkocsin).
Szóval egy szó, mint száz, kihajolni ténylegesen balesetveszélyes, de a kérdésem nem erre irányult. A lehúzható ablak nem azt jelenti, hogy ki is kell hajolni, az emberi hülyeség ellen pedig lehetetlen minden pillanatban védekezni, erről bővebben olvashattok Charles Darwin köteteiben.
Megjegyezném, hogy én szeretem a lehúzott ablakból bámulni a tájat úgy, hogy a fejem az ablakkeret síkján belül marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!