Honnan lehet tudni egy budapesti autóbuszra felszállva, hogy megy-e rajta a légkondi vagy nem, vagyis hogy ha túl fülledt, akkor becsukjam-e a nyitva levő ablakokat vagy éppenhogy nyissak ki még többet, hogy jobban járjon a levegő?
Hármas: a szellőztető ventillátorok. Amik persze csak kavarják a meleg levegőt, nem érnek semmit. Már a 2000-es évek elején is próbálkoztak ezzel a megoldással az Ikarus 412-eseken, aztán 2017-ben kiderült, hogy továbbra sem működőképes :)
Kérdező: a nyitott ablak azt jelenti, hogy valami gond van a klímával. Ha amúgy jó a klíma, max 1-2 ablakot nyitnak ki az utasok.
"Ha amúgy jó a klíma, max 1-2 ablakot nyitnak ki az utasok."
Miért nyitnának ki 1-2-t, ha be van kapcsolva? Ha csak tévedésből, akkor meg mások (vagy ugyanők később) miért nem csukják vissza? Pont azért, mert nem egyértelmű, hogy be van-e kapcsolva. Nincs se kiírva, se nem mondja be a sofőr, se semmi ilyen, pedig így egy csomó pénz szó szerint kimegy az ablakon, nem?
A 3-as metrónál szerintem is fölösleges az a ventillátor, ha pl.: alulról meg dől a meleg.
Szerintem pl: a Modulo-knál és a Vovlo-knál, ha megy a légkondi, akkor ajtónyitásnál kikapcsol, amíg nyitva van.
Hehe, a Volvónál pont ajtózárás után kapcsol ki egy pillanatra, utána meg vissza, érdekes :D
Teljesen egyszerű a dolog: Ha felszállsz és érezhetően hűvösebb van, mint kint, ne nyiss ablakot, megy a klíma. Ha nem érzed a hőmérsékletváltozást, nyugodtan nyiss ablakot, vagy gyenge a klíma, vagy nem is megy.
"Ha felszállsz és érezhetően hűvösebb van, mint kint, ne nyiss ablakot, megy a klíma."
Oké, ez nem is kerdes, ilyenkor a mar nyitva levo ablakokat becsukom, nyilvan.
"Ha nem érzed a hőmérsékletváltozást, nyugodtan nyiss ablakot, vagy gyenge a klíma, vagy nem is megy."
Ha csukott ablakoknal nem erzek homersekletvaltozast, akkor nyilvan ablakot nyitok, hogy akkor mar legalabb mozogjon a levego, ez sem kerdes.
A kerdes az, hogy ha bizonytalan vagyok, hogy megy-e, viszont latok nyitott ablakokat, akkor hogyan bizonyosodhatok meg rola - ha mondjuk valahol hatrebb szalltam fel es sokan is vannak, ezert a vezetotol nem tudom megkerdezni, a tobbieket meg hiaba kerdeznem, mert ok is csak tippelni tudnanak -, hogy el tudjam donteni, hogy meg tobb ablakot nyissak-e vagy becsukjam a nyitottakat is. Mert ilyenkor a "gyenge klima" lehet, hogy csak a nyitott ablakok miatt gyenge.
Ez a kérdés engem is sűrűn foglalkoztat. Sajnos ha megy a klíma, de nyitva vannak az ablakok, akkor ha becsukjuk őket, akkor eleinte sokkal rosszabb lesz és ilyenkor szokták a gyenge felfogásúak újra kinyitogatni őket. Pedig némi önmegtartóztatást gyakorolva pár perc múlva már érezhetővé válna a hideg befújás, csak még innen is egy idő, amíg tényleg lehűl az egész busz és már nem nyírja ki a hideg légtömeget egy-két kinyitott ablak vagy a buszmegálló.
Azt én is hiányolom, hogy mostanában nem játsszák a buszok azt a felvételt, amin bemondják, hogy a klíma csak zárt ablakok mellett működik.
Én egy nyitott ablakokkal közlekedő buszra felszállva elsőre nem tudom megállapítani, hogy megy-e a klíma is, különösen ha a busz épp mozgásban van és van rajta légáramlás. Általában a plafonon vannak hosszanti irányban a klíma levegőztető nyílásai, több típuson közvetlenül az ablak mellett. Én oda szoktam tartani a kezem, hogy érezzem, jön-e rajtuk ki hideg levegő. Van, hogy annyira gyengének érzem, hogy nem is értem, miért nem kapcsolja ki inkább a sofőr, csak nettó energiapocsékolás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!