Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek is jogosan akadtam...

Szerintetek is jogosan akadtam ki? Nem volt szemétség megírnom a panaszlevelet?

Figyelt kérdés

Direkt mindent leírtam pontosan, úgy, ahogy történt,azt is "bevallom", hogy visszaszóltam neki egyszer. De egy buszsofőr velem így nem fog beszélni! Bocsi, de kisregény lett.

Íme:

Tisztelt Volánbusz Zrt!


A mai napon (2023.05.15.) késő este,a Péceli Kossuth téren vártam a menetrend szerint 23:29-kor Rákoskeresztúr, városközpont felé közlekedő járatot. A jármű rendszáma:MOS-256(volvo) Életemben talán kétszer utaztam ezen a meneten (ez később fontos lesz). Mivel késő este volt, és bevallom, minél kevesebbet akarok ilyenkor az utcán lenni,23:30-31 felé megnyitottam a Budapest Go applikációt, hogy mikor érkezhhet a busz (mivel a Kossuth tér a harmadik megálló, ráadásul késő este volt,furcsálltam, hogy késik a járatom). 23:32-kor,majd 33-kor sem indult el a járat,a végállomáson volt a busz,a jármű ikonra kattintva még a Pécel,Kun József utca irányt írta ki. Ezt késő este nem tudtam hova tenni. 34-kor láttam is, hogy elindult, úgyhogy készülődtem a felszálláshoz a kettes ajtóhoz, azonban az első nyílt ki, így előre rohantam. A járművezetővel kölcsönösen köszöntünk egymásnak, ám miután hátra indultam volna leülni,a bérletemet kértem. Ezt furcsállottam és nem értettem, azonban kérésére megmutattam neki az érvényes környéki bérletem, ezután kifogásolta az érvényességét(nem a dátumét,hanem mint kiderült,a Budapest bérletet hiányolta,mindezt bőven messze a szakaszhatártól). Tehát: egy,az adott időszakban nem első ajtós járaton több perces késés mellett, késő este ,az első ajtós felszállási renddel szórakozott a munkavállalójuk, ráadásul mindezt különleges elv alapján: ha tényleg első ajtós felszállás is lenne, Pécelen belül (nyilván nem a város utolsó megállójáról beszélünk) milyen jogon kérik el a Budapest bérletet? Felmutattam azt is(természetesen ez is érvényes volt),majd miután elindultam végre leülni, elég harsány módon (azonban célom egyáltalán nem a provokáció volt) annyit mondtam, hogy ilyenkor nem ezzel kellene szórakozni. Ekkor a járművezető hirtelen lefékezett, és az én stílusomat többszörösen átszárnyalva visszakérdezett a belső,utastéri visszapillanóba nézve, hogy "Tessék? Mi a baj?" Közöltem vele ismét, hogy: "Uram nem ezzel kellene foglalkoznia,emiatt fogok elkésni" , ráadásul a késő esti,15 perces menetidőn ezt nem igazán lehet behozni. Ekkor az úr közölte velem, ismét megkérdőjelezhető stílusban, hogy "akkor menjél másik busszal", tehát elég lett volna egyetlen rossz szót visszaszólnom, és simán leszállít,mindezt késő este. Végezetül közöltem vele, hogy nem megyek másik busszal (mégis hogy gondolta egy órás követési idő mellett?), ezután az úr azzal zárta a szóváltásunkat, hogy változtassak a stílusomon,pedig itt egyáltalán nem nekem kellene elgondolkodnom. Ezen kívül (bár nem feltétlen ide tartozik),a Pécel vasútállomás megállónál egy úr ismét a kettes ajtónál próbálkozott,majd az egyeshez sietve a járművezetőtől megkérdezte, hogy ez már éjszakai járat e. A sofőr azt felelte, igen (pedig ugyebár 169E volt). A "felszálló" ezután mégsem szállt fel, hanem elsétált, tehát a járművezető lehet, hogy megtévesztette az urat, és emiatt nem szállt fel, abba a tudatban, hogy az ő busza (ami ez volt) hamarosan jön. Tavaly nyáron, bár egyszer szintén tettem utaspanaszt,de háromszor is írtam önöknek e-mailt, amiben egy-egy járművezetőt dicsértem meg. Ezen után ki lehet következtetni, hogy én vagyok az utolsó,aki a buszvezetőiknek, akár jogosan is,de keresztbe akar tenni,ez az esetet, és azt, amilyen stílusban viszonyult hozzám a sofőr, nem tudom szó nélkül hagyni. Kérem, vizsgálják ki a leírtakat,majd ha esetlegesen bebizonyosodnak az általam leírtak,beszélgessenek el ezzel a járművezetővel, és közöljék vele azt is, hogy ezen a vonalon nagyon nem ilyen sofőrök vannak.


Tisztelettel,

2023.05.16.


Mit gondoltok erről az egész esetről? Ki volt a bunkó(BB),túlreagálom e.


2023. máj. 16. 01:10
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
86%
Szerintem abszolút kontraproduktív, hogy "én vagyok az utolsó, aki [...]" és a hasonló töltelékmondatok, meg az egésznek olyan a hangvétele, hogy te inkább a stresszt akarod levezetni, mintsem normális panaszt tenni, mellesleg felültél a buszra, eljutottál, ahova akartál, nem értem, minek ezt így felfújni. Még ha valamennyire jogos is a panaszod, a levelednek inkább hiszti szaga van, ráadásul az, hogy itt kérdezed, szerintem elegendő bizonyíték arra, hogy te is érzed, hogy nem feltétlenül kóser a hozzáállásod.
2023. máj. 16. 02:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
100%
Teljesen jogos a panasz, de semmi értelme nem volt írnod. Majd kapsz egy sablonlevelet, és annyiban hagyják az egészet.
2023. máj. 16. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 A kérdező kommentje:

#2-es Teljesen igazad van, ráadásul így, hogy buszsofőr hiány van (ez is valami beugró lehetett mert Adidas-os pólóban vezetett),de gondolom amúgyis megúszná egy szóbeli figyelmeztetéssel,nem is gondolom, hogy ezt az egészet jobban kellene szankcionálni, viszont legalább nyomát hagytam az esetnek, és lássa, hogy egy 17 éves gyerek is megtud fogalmazni normálisan egy panaszlevelet.


#1-es Pedig hidd el, tényleg én vagyok az utolsó, aki a buszvezetőknek rosszat akar, mindig előre köszönök, tisztelem és becsülöm a munkájukat,mindig kulturáltan utazom,volt, hogy segítettem is már buszsofőrnek. Viszont: nehogy már ennek a palinak álljon feljebb. Meg kellett volna védeni magam szóban,mert nagy az igazságérzetem, ugyanakkor tudom, hogy azzal egyrészt magam alatt vágom a fát, másrészt pedig se nekem,sem neki nem hiányzott volna. Mindenkinek megvan a maga baja, ráadásul nem jó, hogyha vezetés közben azon kattog, hogy felidegesítettem és emiatt nem tud koncentrálni. Éppen ezért írtam panaszt.

2023. máj. 16. 09:04
 4/25 anonim ***** válasza:
51%
#3 Hiába bizonygatod, hogy nem akarsz rosszat a buszsofőröknek (ami az alapvetően normális hozzáállás, tehát nekem gyanús, ha valaki ennyiszer mondja), te voltál az, aki elkezdte a beszólogatást, hogy nem ezzel kéne foglalkoznia éjszaka.
2023. máj. 16. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 A kérdező kommentje:
Elfogadom, hogy te így gondolod (pont ezért írtam ki a kérdést,mert kíváncsi vagyok a véleményetekre, akár nekem ad igazat, akár nem). Viszont: egy olyan "beszólásról" beszélünk,ami egyébként teljesen normális hangvételű volt és semmilyen trágár szót nem tartalmazott. Mindezt azért kapta tőlem a sofőr,mert öt-hat perces szándékos késés mellett (tényleg csak a tökét vakargathatta a végállomáson), csak az első ajtót nyitotta ki, ezzel is húzva az időt,majd úgy kérte a bérletemet, hogy a járat ekkor nem első ajtós (ki sem volt írva a kijelzőn, még direkt az interneten is megnéztem az eset után,a BKK oldalán meg a Wikipédián is), ráadásul a járat másik szakaszhatárára is kérte a bérletemet,ez már egyértelmű túlkapás. Nameg a stílusa,hagyjuk... Nem akarok papagáj lenni,hisz mindent leírtam. Ezekután tegyük fel, hogy igenis szándékosan,direkt le akarom járatni minél jobban a Volánnál. Csak tegyük fel, hogy igazad van. Akkor mi van? Szerintem akkor is teljesen érthető lenne,de végülis mindegy, hisz a panaszlevelet így is megírtam.
2023. máj. 16. 11:26
 6/25 anonim ***** válasza:
#5 Na, az, hogy igazam van, meg az, hogy szándékosan le akarnád járatni, az két külön dolog, én nem mondtam, hogy te szándékosan le akarnád járatni, de ha ennyire figyelsz mások mondanivalójára, a buszsofőrrel is lehet, hogy csak simán félreértettétek egymást. Azt meg nem is értem, mit számít, hogy elsőajtós-e egy járat, lehet, mert vidéki vagyok, de ha az első ajtón szállok fel, én akkor is mutatom a bérletet, ha nem elsőajtós a járat. Előzékenységnek hívják, és sok ajtót kinyit az életben.
2023. máj. 16. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 A kérdező kommentje:
#6 Hidd el, nem értettük félre egymást. Apropó előzékenység: pont azért köszönök mindenkinek előre, így a buszon a sofőröknek is. Viszont az, hogy felmutassam a bérletemet, úgy, hogy nem első ajtós a busz,nem tudom, hogy hogyan kapcsolódik az előzékenységhez,hiszen mégis miért lenne jobb,vagy boldogabb attól a sofőr, hogy plusz munkát csinálok neki (jegyellenőrzés)? Mondjuk persze itt ő kérte jogtalanul. És hogyhogy mit számít, hogy első ajtós e? Nem véletlenül írják ki külön a kijelzőre és menetrendekre,ha mégis az. Mégis miért mutatná meg bárki is a bérletét,ha nem első ajtós?
2023. máj. 16. 12:55
 8/25 anonim ***** válasza:
69%
Szerintem túlreagálod és hisztizel, te kezdted a beszólogatást, egyik kutya, másik eb. A sofőr semmit nem fog kapni, te is maximum egy sablon választ, úgyhogy emiatt is felesleges volt bepanaszolni. Egyébként meg elég összeszedetlen panaszlevelet írtál, igényesebben is lehetett volna fogalmazni.
2023. máj. 16. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
#7 Megszokásból. Mondom, vidéki vagyok, szerintem tök alap, hogy ha felszállok, megmutatom, külföldön meg pl. be kell mutatni hátsó ajtón felszállva is, hogy a tükörből lássa a sofőr. Ahogyan a vonaton is a kezed ügyében van a jegyed, nem akkor kezded el keresni a bőröndöd mélyén, amikor megszólít a jegyellenőr. Ez a tömegközlekedési kultúra része, egy gesztus, hogy ha már köszönök és a szemedbe nézek, nézd, nem bliccelésből szálltam fel. Kicsit úgy hangzik, mintha az, hogy te előre köszönsz (ami megint a legeslegminimálisabb etikett ilyen helyzetben), az téged feljogosítana arra, hogy minden úgy legyen, ahogy te azt elképzeled. Mellesleg még ha nem elsőajtós is a járat, ha a sofőr kéri, KÖTELES vagy megmutatni a jegyed, és aztán puffogni azon, hogy SZERINTED nem ezzel kéne foglalkozni, szerintem logikátlan, idióta és bunkó dolog.
2023. máj. 16. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
49%

“ha a sofőr kéri, KÖTELES vagy megmutatni a jegyed, és aztán puffogni azon, hogy SZERINTED nem ezzel kéne foglalkozni, szerintem logikátlan, idióta és bunkó dolog.”

Teljesen egyetértek. Tipikus összeférhetetlen hiszti királynak tűnsz.

2023. máj. 16. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!