Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A vonaton a légkondi meghibáso...

A vonaton a légkondi meghibásodása miért akkora baj, hogy le kell szállítani az utasokat?

Figyelt kérdés
Nem engedték át Németországba a MÁV vonatját, mert az egyik kocsiban nem volt légkondi és ki volt törve az egyik bukóablak. Miért nem engedték be az országba egy amúgy biztonságosan üzemelő vonatot?

2023. máj. 12. 09:43
1 2 3 4
 21/34 anonim ***** válasza:
18%

"Látszik, hogy fogalmad sincs a vasút működéséről. Ez úgy néz ki, hogy a MÁV a cseh határig elvontatja a kocsikat és onnan továbbvontatják Németországig a csehek, majd megint átakasztják. A németek unblock köze nincs a kocsikhoz, nem bonthatja meg őket, nem cserélheti ki őket, nem vehet ki belőle, csak továbbvontathatja! Ezt kéne megérteni. Hogy cserélni lehessen a meghibásodott kocsit, ahhoz a MÁV-nak fel kéne küldenie egy cserekocsit, ami fél nap várakozás."

A kocsipótlást már fel sem hozom (bár Németország nem a világ másik fele, valószínűleg ha nagyon akarnák, akadna műszakilag kompatibilis, nemzetközi forgalomra alkalmas kocsi), maradjunk a hibás kocsi kisorozásánál. Most ne a kismillió előírásból indulj ki, hanem válaszolj pusztán a józan eszeddel: mennyibe tartana kisorozni a szar légkondijú kocsit, és mennyi biztonsági kockázattal járna továbbküldeni a vonatot nélküle? Valamint miért jobb, ha 500 fizető utas továbbutazásáról vagy kártalanításáról kell gondoskodni, mintha 80 utaséról?

Ezt mondom, hogy az egész vasút (nagyrészt nyugaton is) bele van merevedve az ötvenes évek szellemében született előírásokba, amikor még semmi komoly vetélytársuk nem volt.

2023. máj. 12. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/34 anonim ***** válasza:
38%

Látom a lepontozásokból, hogy nem kéne hozzászólnom, mert én is csak pirosakat fogok kapni, de nem tudom megállni, hogy ne mondjam el velős és lényegretörő véleményemet a kérdezőről.

Kérdező: te egy idióta vagy!

2023. máj. 12. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/34 A kérdező kommentje:
Oké, nem tudom egyszerűbben elmagyarázni. Képzeld el hosszú órák óta gondtalanul ülsz egy vonaton németország felé tartva. Majd megáll a határon, nem mozdul, nem tudod mi van, majd odamegyek hozzád azzal, hogy figyelj itt vagy a puszta közepén, erre Németország arra Csehország, mehetsz amerre akarsz vagy várhatod a mávot minimum egy napon keresztül mert szar a 7-es kocsiban a légkondi, meg a bukó ablak is törött. Mit éreznél? Felkínálnám, hogy ilyen állapotok között is továbbmehetsz, akkor is leszállnál mert ez neked nem megfelelő?
2023. máj. 12. 15:45
 24/34 anonim ***** válasza:
83%

Kérdező, tetszik, nem tetszik, ez így működik. Repülés terén még szigorúbbak a szabályozások, akkor ott is hőbörögsz majd, ha lemondják a járatot és a terminálon ragadsz? Vonatozásnál is benne van a pakliban, hogy megszakad az út. Még csak nem is a vonat meghibásodása kell hozzá, elég ha fa dől a vágányra vagy baleset történik és máris nem tud továbbmenni. Erre mindig számítani kell elindulás előtt és B) tervet kieszelni hogyan mész tovább, ha nem tudnak továbbvinni. Ennyi.


A németek teljes joggal nem engedték be a szerelvényt az országukba, mert azon kívül, hogy nem működött a légkondi és ki volt törve az ablak, ki tudja milyen rejtett meghibásodások lehettek még rajta. Eleve a nem működő légkondi elektronikai problémát sejtet, aminek nagyon komoly közlekedésbiztonsági vonzata lehet. A kitört ablak meg no comment. Berepül rajta valami menet közben és fejbekólint egy utast, ott hal meg helyben. Akkor azért ki fog felelni vajon? Teljesen helyes döntés volt, hogy megálljt parancsoltak a szerelvénynek. Innentől kezdve a MÁV-é a döntés, hogy mit csinál vele (visszavontatja, javítókat küld a helyszínre, stb.) és hogyan oldja meg az utasok kártalanítását.

2023. máj. 12. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/34 anonim ***** válasza:
100%
#23 Nézd. Legyél te a német. Bevállalod, hogy egy szemmel láthatóan hibás szerelvényt beengedsz az országodba? Vállalod, hogy ha valami előjön rajta menet közben és meg kell állni vele pont rossz helyen, akkor az felborítja a fél ország vasútközlekedését és milliárdokat buksz rajta? Mert ha beengeded, akkor ez benne van a pakliban. Nem tudom hogy vagy vele, de én biztosan nem.
2023. máj. 12. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/34 anonim ***** válasza:
27%

"Innentől kezdve a MÁV-é a döntés, hogy mit csinál vele (visszavontatja, javítókat küld a helyszínre, stb.) és hogyan oldja meg az utasok kártalanítását."

német területen még mindig nem a MÁV közlekedteti a járatot és kártalanítja az utasokat. Hans nem a MÁV-nak fizet, amikor Drezda-Hamburg között jegyet vesz a Hungária EC-re, és nem a MÁV-hoz megy kártalanításért, ha a vasút hibájából meghiúsul az utazás.

2023. máj. 12. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/34 anonim ***** válasza:
61%
A MÁV-é a szerelvény, fogd már fel! Ennyire nehéz? Ha Németországban megállítják, akkor az a szerelvény ott parkol a határon lévő pályaudvaron. Mit gondolsz kinek a dolga, hogy elvontassa onnan? A MÁV-nak kell odamennie megbízások révén és hazahoznia, hogy aztán meg tudja javítani. Nem megy érte? Akkor fizeti szépen a tárolást. Mit gondoltál, majd a német fizet kárpótlást azért, mert hibás szerelvényt küldtek a magyarok és el kellett utasítaniuk? Apám! Ezt a rendőrség is eljátszhatná minden szabályszegővel a közúton. Gyorsan hajtottál? Nesze, itt a büntetés, a számládra kifizetjük a díját. Profit!
2023. máj. 12. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/34 anonim ***** válasza:
62%
#27 Kezdjük ott, hogy a nemzetközi vonatok egy része különböző tulajdonú kocsikból áll. Majd hasonló helyzetben elkezdik lenyomozgatni az utasok, hogy az ő kocsijuk kié volt, és hozzá mennek kártérítésért? Hát persze. A német utas nem kapta meg a német vasúton, amiért fizetett. A német vasút kezeli az utast a saját módszerei szerint (azaz: otthagyja a pusztában és utólag kártérítést fizet), egyúttal benyújtja a számlát a MÁV-nál, akinek a járművet biztosítania kellett volna. A német utasnak nem a MÁV-nál kell kopogtatnia, hogy fizessen kártérítést.
2023. máj. 12. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/34 qkker1 ***** válasza:
37%

"német területen még mindig nem a MÁV közlekedteti a járatot és kártalanítja az utasokat. Hans nem a MÁV-nak fizet"


De bizony ezen a járaton a MÁV-nak fizetsz, akár Hans vagy, akár Béla!

Igaz hogy pár éve, de pont Hamburgból jöttem haza Budapestre, és az Elvira /MÁV jegyértékesítő rendszere/ felületén kellett megvennem a jegyet és nem a DB-nél.

2023. máj. 12. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/34 anonim ***** válasza:
81%
A nem megy a légkondi még egy dolog, de a kitört ablak egyszerűen egy vicc (bár amúgy egyáltalán nem az). Albániában láttam ilyet, ahol összesen 2 db fővonal van Hoxha idejéből (és azokhoz képest a MÁV pályák állapota kitűnő).
2023. máj. 13. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!