Mért késnek a vonatok annyit "biztosítóberendezési meghibásodás miatt"?
Ilyenkor nyáron pl. gyakori és nem percekig tartó hiba, hogy a felforrósodott sínek hőtágulása miatt zárlatosak lesznek a szigeteltsínek, mert a szigetelőanyagot kinyomja az elképesztően nagy hőtágulás erő.
Ezt javítani sem lehet egyből, mert egymásnak feszül a két sínvég. Ezért ezt csak éjszaka lehet javítani, miután lehűlt az idő, és a sín a normál méretére ment vissza.
Igaz, hogy ez nem biztosítóberendezési hiba, hanem pályafenntartási, de a biztosítóberendezés a szigetelés hiányát ugyanúgy mutatja, mint ha egy másik vonat lenne az adott szakaszon. Ettől persze még közlekedhetnek vonatok, de csak lépésben, ami hosszabb szakaszokon lehet főleg zavaró, és ezek a késések össze is adódhatnak.
Másik nyári, hőségből adódó hiba, hogy a csúcssínek is elmásznak a helyükből a hőtágulás miatt, a vastagabb részük kerül a vékonyabb helyre, ezért állításkor nem érzékeli a végállást a biztosítóberendezés, nem tud az állomásra bejönni a vonat. És esetleg egy órát is kell várni, mire egy másik hibán lévő szakember (autóval) odajut, és újraszabályozza.
"tősínvég"
Az micsoda, mert én még életemben nem hallottam ilyet :)
A vonatoknak ok sem kell hogy késsenek :D
Otthon legalábbis minden szarért, ha esik, ha fúj, ha süt a nap...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!