Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogyan lehetne nyereségessé...

Hogyan lehetne nyereségessé tenni a MÁV-ot?

Figyelt kérdés
2022. dec. 10. 09:18
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
94%
Mit értesz MÁV alatt? A MÁV Zrt. konszolidált adózás utáni nyeresége bő 21 milliárd forint volt 2021-ben. Az EY által auditált beszámolót te is megtalálod a MÁV Zrt. honlapján.
2022. dec. 10. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Igen, nyereséges ez így van de még igy is egyre jobban lemarad a világtól.
2022. dec. 10. 09:36
 3/11 anonim ***** válasza:
96%
Mit értesz ez alatt?
2022. dec. 10. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
71%

Most is a nyereséges.

A kérdés okafogyott troll kérdés, így törölhető.

2022. dec. 10. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Gondolom arra gondolt, hogy a MÁV-START által végzett személyszállítást hogyan lehet nyereségessé tenni.

A válasz az, hogy sehogy. Ettől még szükség van rá.

2022. dec. 10. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Rosszul fogalmaztam. Hogyan lehetne fejleszteni? Valóban a vasúté lesz a jövő a közlekedésben és a közút, repülés visszaszorul?
2022. dec. 10. 15:32
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Nyilván van olyan terület, ahol a vasút pozícióját lehet erősíteni , van, ahol kell is, de hogy ennek a közvetlen, cégszintű nyereségességhez nem sok köze van, az biztos. Ahogyan az is, hogy nem minden logisztikai és mobilitási kérdésre a vasút a megfelelő válasz. Egy jó mix kell a közlekedési ágak között és ebbe beleférhetnek veszteséges közszolgáltatások is ott, ahol más megoldások negatív externáliái túlságosan megterhelnék a közösségeket.
2022. dec. 10. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
28%

A 100-as vonalon közlekedő intercity vonatok óránként járnak a nyugatiba. Nézzük Debrecent. Vannak intercityk, amelyek Miskolc felől, vannak amelyek Záhony felöl, vannak amelyek csak Nyíregyházáról érkeznek és mennek a nyugatiba. Debrecenben megáll a vonat, nem olyan sok utas van rajta, Debrecenben viszont minden intercityre tömegek szállnak fel, szinte hely nem marad. És nem csak péntek, vasárnap, hanem minden nap, még szombagon is. Debrecentől az összes intercity telített. Én látom.

Kérdezem, hogy akkor a máv vesuteséges e egyáltalán?

2022. dec. 10. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
76%

"Valóban a vasúté lesz a jövő a közlekedésben és a közút, repülés visszaszorul?"

:D :D :D

2022. dec. 10. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

#8 Már sikerült tisztázni a válaszokban, hogy a MÁV, mint anyacég nem veszteséges, a MÁV-START által végzett személyszállítás viszont igen.

Annak ellenére veszteséges, ha tele van a vonat. Nem éppen olcsó dolog a vasúti közlekedés, ahhoz képest pedig nem magasak a jegy- és bérletárak (nem is beszélve a mindenféle kedvezményekről és ingyen utazó nyugdíjasokról). Ha meg emelnék a jegyárakat (amire régóta nem volt példa), az politikailag nem lenne nyerő, ezért senki sem meri bevállalni.

2022. dec. 10. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!