Hogyan lehetne nyereségessé tenni a MÁV-ot?
Most is a nyereséges.
A kérdés okafogyott troll kérdés, így törölhető.
Gondolom arra gondolt, hogy a MÁV-START által végzett személyszállítást hogyan lehet nyereségessé tenni.
A válasz az, hogy sehogy. Ettől még szükség van rá.
A 100-as vonalon közlekedő intercity vonatok óránként járnak a nyugatiba. Nézzük Debrecent. Vannak intercityk, amelyek Miskolc felől, vannak amelyek Záhony felöl, vannak amelyek csak Nyíregyházáról érkeznek és mennek a nyugatiba. Debrecenben megáll a vonat, nem olyan sok utas van rajta, Debrecenben viszont minden intercityre tömegek szállnak fel, szinte hely nem marad. És nem csak péntek, vasárnap, hanem minden nap, még szombagon is. Debrecentől az összes intercity telített. Én látom.
Kérdezem, hogy akkor a máv vesuteséges e egyáltalán?
"Valóban a vasúté lesz a jövő a közlekedésben és a közút, repülés visszaszorul?"
:D :D :D
#8 Már sikerült tisztázni a válaszokban, hogy a MÁV, mint anyacég nem veszteséges, a MÁV-START által végzett személyszállítás viszont igen.
Annak ellenére veszteséges, ha tele van a vonat. Nem éppen olcsó dolog a vasúti közlekedés, ahhoz képest pedig nem magasak a jegy- és bérletárak (nem is beszélve a mindenféle kedvezményekről és ingyen utazó nyugdíjasokról). Ha meg emelnék a jegyárakat (amire régóta nem volt példa), az politikailag nem lenne nyerő, ezért senki sem meri bevállalni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!