Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV/ volan csoport mint cég...

A MÁV/ volan csoport mint cég veszteségesen üzemel mint a BKV? Vagy ők nyereségesek?

Figyelt kérdés

Azt láttam valahol kiírva hogy 2019 Ben 150 milliárd bevétele volt a MÁV nak na de mennyi a kiadása a fenntartása az infrastruktúranak?


Mennyire veszteséges? A tömegközlekedés ?



2021. ápr. 17. 19:02
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

A világon nincs nereséges közszolgáltatást nyújtó cég szerintem.

Mondjuk én a MÁV-Startról beszéltem.

Lehet a MÁV-nak van olyan része ami nyereséges... Lehet hogy a pályavasút az...

2021. ápr. 17. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Dolgoztam egy pft szakaszon szinte semmi nincs gépesítve a palyafentartasnal mi emberek voltunk a legújabb eszközök xd

A fonokseg meg sokszor értelmetlen melokat ad igaz a 8 ből kb 2 órát dolgoztunk azt is volt hogy értelmetlen dolgokkal

Ilyen cég szerintem nemtud nyereséges lenni

2021. ápr. 17. 19:19
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

akkor a pályavasút sem az jó'van :D

azt hittem, hogy a sok magánvasúti vonat miatt van bőven bevétel a pályahasználatból

2021. ápr. 17. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Számviteli szempontból simán lehetnek nyereségesek, hiszen rengeteg állami támogatást elnyel egy közszolgáltatásban ténykedő cégcsoport. Viszont adófizetőként nyilván nem erre vagy kiváncsi , hanem hogy kitermeli-e a kapott támogatást a kereskedelmi tevékenységéből . Amire a válasz: nem.
2021. ápr. 17. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
De a volán se? Nekik kisebb a működési költség azért ezt ne feledjük.
2021. ápr. 17. 22:13
 6/11 anonim ***** válasza:
91%
miért lenne kisebb a költség?
2021. ápr. 17. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Nincs olyan infrastruktúra a közúton nekik csak a járművet kell karbantartani .
2021. ápr. 18. 07:47
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

a MÁV-Startnak is csak a járművet kell karbantartani!

A pálya máshoz tartozik

2021. ápr. 18. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
Veszteséges. Tekintve, hogy a jegyárak európai színvonalúak, míg sem a pályát, sem a járműveket nem tartják karban, és a dolgozók is éhbért keresnek, lehetne akár nyereséges is, de a vezetőség egyrészt nem is törekszik az ésszerű működésre, másrészt rengeteg pénzt ellopnak.
2021. ápr. 18. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
2019-ben nyereséges volt a MÁV-csoport. Igaz, hogy az állami dotációnak köszönhetően. Viszont azt tudni kell, hogy a pálya fenntartása miatt ilyen drága a dolog. A közúti személy- és árufuvarozás esetében is gyakorlatilag az állam meg a személyautóval közlekedők fizetik ki a közutak fenntartását, a fuvarozó cégek csak egy kis részt vállalnak benne, tehát azért tudnak látszólag nyereségesebbek lenni.
2021. ápr. 20. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!