Hány másodperc után nyereséges a start-stop használata?
Anyagilag gyakorlatilag soha. Alapjáraton 1-2 liter tüzelőanyagot éget el a motor óránként. Kizárólag a CO2 kibocsátásban, városi üzemben mutatható ki csökkenés.
Ha mégis matekozva akarna valaki nekiállni, akkor azt kéne megnéznie, hogy mekkora áramot vesz fel az indítómotor, s annak megtermeléséhez mennyi benzint kell elégetni, hiszen amint fentebb írtam, a valós fogyasztáscsökkenés minimális, azzal nem érdemes kalkulálni. A mai, modern motoroknál már a kopástól talán eltekinthetünk, de az indítómotornak és az akkunak még van amortizációja, amit szintén vissza kéne hoznia a megtakarításnak.
Nem start-stopos motorok használatakor azt szokták javasolni, hogy 1 percnél rövidebb időre ne állítsd le a motort - én start-stoposnál sem ajánlanék ennél sokkal rövidebb intervallumot. Ha pont előtted lett piros egy lámpa akkor használhatod, de 10-20 másodpercnél rövidebb időre folyamatosan leállítani valószínűleg kifejezetten káros.
Röviden kb soha.
Lámpánál állsz mi van akkor?
Pillanatokon belül (lehet csak 1-2 perc) mozdulnod kell ,mert zöld és indult a sor.
Ha nem elől állsz annyi értelme sincs, mert ugyanúgy átjutsz vagy megint megállsz mert közben piros lett.
1-2 liter óránként.
Az hogy 1 percet állsz pirosnál zöldig az 60 alkalom ,60 ilyen leállítás-indítás többet árt mint használ,és az indításközbeni felesleg üzemanyag (az első terjeszkedés és az utána lévő 4) kijön : hogy pár decit spóroltál 1 óra folyamatos állásnál számolva ...
Az önindító ,lendkerék és egyéb...
Többet árt mint használ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!