Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány másodperc után nyereséges...

Hány másodperc után nyereséges a start-stop használata?

Figyelt kérdés
Tehát 2 másodpercre ugye nincs értelme hogy leálljon a motor, olyankor kinyomva szoktam hagyni a kuplungot, hogy ne álljon le. De hány másodperc után van az, hogy az újraindításra elhasznált üzemanyag kevesebb, mintha alapjáraton ment volna a motor?
2018. febr. 23. 13:57
 1/4 A jó édes ***** válasza:
100%

Anyagilag gyakorlatilag soha. Alapjáraton 1-2 liter tüzelőanyagot éget el a motor óránként. Kizárólag a CO2 kibocsátásban, városi üzemben mutatható ki csökkenés.

Ha mégis matekozva akarna valaki nekiállni, akkor azt kéne megnéznie, hogy mekkora áramot vesz fel az indítómotor, s annak megtermeléséhez mennyi benzint kell elégetni, hiszen amint fentebb írtam, a valós fogyasztáscsökkenés minimális, azzal nem érdemes kalkulálni. A mai, modern motoroknál már a kopástól talán eltekinthetünk, de az indítómotornak és az akkunak még van amortizációja, amit szintén vissza kéne hoznia a megtakarításnak.

Nem start-stopos motorok használatakor azt szokták javasolni, hogy 1 percnél rövidebb időre ne állítsd le a motort - én start-stoposnál sem ajánlanék ennél sokkal rövidebb intervallumot. Ha pont előtted lett piros egy lámpa akkor használhatod, de 10-20 másodpercnél rövidebb időre folyamatosan leállítani valószínűleg kifejezetten káros.

2018. febr. 23. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Röviden kb soha.

Lámpánál állsz mi van akkor?

Pillanatokon belül (lehet csak 1-2 perc) mozdulnod kell ,mert zöld és indult a sor.

Ha nem elől állsz annyi értelme sincs, mert ugyanúgy átjutsz vagy megint megállsz mert közben piros lett.

1-2 liter óránként.

Az hogy 1 percet állsz pirosnál zöldig az 60 alkalom ,60 ilyen leállítás-indítás többet árt mint használ,és az indításközbeni felesleg üzemanyag (az első terjeszkedés és az utána lévő 4) kijön : hogy pár decit spóroltál 1 óra folyamatos állásnál számolva ...

Az önindító ,lendkerék és egyéb...

Többet árt mint használ.

2018. febr. 23. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Papíron van értelme csak,az előttem szólókat még kiegészíteném azzal, hogy főleg turbós motorok esetében nem szereti azt a turbó hogy hopp padlógáz majd padlófék és már le is állt az autó a turbó meg még forog kenés nélkül (+lehet hűtés nélkül). Illetve ugyan ez visszafele, hogy hopp egyes már nyomod neki, de még nem ért el a turbóhoz az olaj. Igazából a start-stop városban főleg dugóban araszolva sokat, szerintem 4-5év alatt (tehát a gari lejárta után) ~kukába rakja a motor drágább elemeit.(+ugyebár a 30e olajcsere periódus)
2018. febr. 23. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Soha nem hasznos, ha meg annyira hosszú ideig állok, hogy tényleg nyereséges lenne, akkor el tudom dönteni én, hogy leállítsam e, vagy sem. Nem beszélve arról, hogy sokszor jobb, ha jár a motor (ülésfűtés, fűtés, elektronikai bizbaszok mennek az autóban, stb.)
2018. febr. 24. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!