Hogy-hogy néha menetirány szerinti első áramszedővel közlekednek a mozdonyok?
Alapból mindig a 'hátsó' áramszedőt használják, hogyha letörne akkor ne károsítsa a tetőelektronikát a mozdonyon és az 'elülső' áramszedővel még továbbítható legyen a szerelvény, viszont néhány szituációban mégis ennek az ellentétjét látom.
Mik lehetnek ezek a szituációk ahol mégis ennek van több értelme? Ezek a szituációk se nem szinkronjáratások, se nem vezérlőből vezérelt menetek, szóval fogalmam sincs miért éri meg néha mégis így közlekedni.
Köszi!
Simán elfelejtette a mozdonyvezető átkapcsolni. Ennyi.
Vagy a hátsó nem működik valami miatt.
Azért használják a hátsó szedőt mert esetleges szedőtörés esetén letarolhatja a tetőberendezéseket.
Ha nem így használják annak több oka lehet. Legtöbbször tehervonatoknál lehet látni, itt több oka van. Vagy olyan az árú(mint pl szén, robbanásveszélyes anyag) az esetleges szikra lepattanás és tűzveszély elkerülése érdekében, vagy ha olyan a rakomány ami egy esetleges szedőtörés esetén könnyen sérül, mint pl. autószállítás.
Szinkron csatlásnál a másik mozdony tetőberendezéseinek megóvása érdekében, mert így csak a szedőtöréses mozdonyban keletkezik kár, a másikban jó esetben semmi. A harmadik és legritkább a meghibásodás. Már bekövetkezett szedőtörés, vagy bármilyen alkatrész meghibásodás miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!