Miért van az, hogy a mozdonyok mindig a menetirány szerinti hátsó áramszedőt használják?
Figyelt kérdés
2019. szept. 15. 20:49
1/10 anonim válasza:
Ez az elterjedt, a "bevett szokás" és ennek megfelelően az utasítás is ezt írja elő.
De ha valami okkal meg akarjuk támogatni, akkor: az esetlegesen megsérülő és letörő áramszedő alkatrészei a hátsó áramszedő használatakor nem sértik meg a tetőberendezéseket, míg első szedővel igen.
2/10 anonim válasza:
Hát a szokáson kívül tényleg ennyi a lényege, hogy ne vigyen mindent a leszakadó áramszedő.
3/10 anonim válasza:
Pontosan, szedőtörés esetén nagyobb az esély a másik áramszedővel való továbbhaladásra.
4/10 anonim válasza:
Jól írják előttem, de sok esetben ilyen sérülésnél szakad a felsővezeték is, tehát mindegy, hogy melyik van használatban.
5/10 eddiboy válasza:
Tegnap jártam Szlovákiában, és ott láttam első szedővel közlekedő mozdonyt. Most megnéztem néhány képet a neten a szlovák vasútról, és vegyesen látok első és hátsó szedővel közlekedő gépeket. Vajon ott mia a szabály rá (ha van egyáltalán).
6/10 anonim válasza:
Szlovákiában ez megeshet, mivel az ország fele 25kv 50Hz-el van villamosítva a másik fele meg 3000v egyenárammal. Ilyenkor célszerű a több áramnemű gépek használata, így ugyanaz a gép mehet mindkét hálózat alatt, viszont egyik hálózathoz az egyik a másikhoz a másik áramszedőt kell használni, így fordulhat elő, hogy menetiránytól függően első vagy második van fenn épp.
7/10 anonim válasza:
#4-es: Ez esetben sem mindegy. Ha szakad a felsővezeték, akkor semmiképp sem megy tovább a járat, de nem mindegy, hogy a szervízbe a 1 vagy 2 áramszedőt kell cserélni/javítani. Ha az elsővel megy és az törik, lehetséges, hogy a széteső alkatrészek hátraesnek és eltörnek valamit a hátsóban is és akkor mindkettőt javítani kell, de ha a hátsó van fent és az törik, akkor az elsőnek semmi baja nem lesz, mert nagy valószínűséggel hátraesik, ahol már nincs mit tönkretenni, így csak a hátsót kell szerelni.
8/10 anonim válasza:
Első szedővel az sem példátlan, hogy szó szerint letép mindent a gép tetejéről. Ugyan vannak gyengített töréspontok a szedőkön, de azok sem mindig úgy törnek ahogy papíron kéne.
9/10 A kérdező kommentje:
Köszönök szépen minden választ! Ma is okosabb lettem :)
2019. szept. 19. 18:47
10/10 eddiboy válasza:
#6: Igen, tudom, hogy két áramrendszert is használnak. Láttam is olyan kétáramnemű gépet, amin 4 szedő is volt. Amit láttam első szedővel menni, az egy Laminátka volt, amin a vezér leengedte a hátsó szedőt, majd feltolta az elsőt, és úgy indult el. Amúgy a vonat egy 2 mozdonyból álló menet volt, egy másik Laminátkát húzott maga mögött.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!