Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A csömöri és gödöllői HÉV...

Norbertoh kérdése:

A csömöri és gödöllői HÉV miért jár fordított menetiránnyal?

Figyelt kérdés

2020. dec. 1. 15:05
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Így maradt...

Itt elolvashatod a történetet, hogy mikor miért nem tértek át a jobboldali közlekedésre, máig sem.

[link]

Most, hogy a MÁV átvette az üzemeltetést a BKV-tól, talán változni fog valami?

2020. dec. 1. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
22%
Puszta hagyomány
2020. dec. 1. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Eredetileg így volt mindenhol, aztán a többin sikerült megfordítani, itt meg nem. Műszaki oka van, egyrészt így vannak elhelyezve a jelzők, de a kritikus pont, ha jól tudom, a cinkotai állomás régi, mechanikus biztosítóberendezése (ennek a feladata állítani az állomási váltókat és jelzőket, úgy, hogy a vonatok ne ütközhessenek össze).


Egyébként van még néhány kis szakasz a vasutakon, ahol baloldali a közlekedés, de ezek utasszempontból nem feltűnőek. Ilyen például a Keleti pu-Rákos szakasz, valamint a Déli pu-Kelenföld szakasz is.

2020. dec. 1. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Ahogy #1 is írja, így maradt. Ez a teljeskörű felújításnál fog változni - ha összekötik a metróval, muszáj lesz.
2020. dec. 3. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Tegyük még hozzá, hogy a Keletiből Rákos felé szintén baloldalon mennek a vonatok, ahogy általában a Déli alagútjában is, csak azt nem szokták szenzációként emlegetni. A Nyugatiból pedig állítólag már 120 éve is jobboldalon mentek ki a vonatok Vácra... Magyarán a vasút baromira nem mozgatta meg magát ezzel az irányváltásos őrülettel. A libegő székei is baloldalon mennek előre. A földalatti is csak a legutóbbi járműcserénél lett megfordítva.


A közutat könnyű volt megfordítani, se sávok, se kresztáblák nem voltak, csak ömlesztett macskakő, földút meg lovaskocsik. A vasútvonalak zömén se volt probléma, lévén hogy egyvágányos kishazánkban szinte mind. De azon a kevés helyen, ahol át kellett volna szerelni néhány vackot, mint láthatod, a mai napig nem volt rá keret. Ez Magyarország.


Azt hiszitek, a buszokat átépítették balkormányosra? Mert ez a szöveg. Valójában dehogy is. Vágtak ajtókat a jobboldalra, de ugyanúgy megmaradt a buszvezető fülkéje is a jobb oldalon, az ajtók oldalán. Nem is volt felszállóajtó az első kerék előtt, bár ez az orrmotoros buszok idejében amúgy sem volt különösen meglepő. Így mentek a buszok, amíg koruknál fogva ki nem koptak a szolgálatból.


Nem volt ennek az országnak sose pénze erre az irányváltásos dologra.

2020. dec. 6. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!! Amúgy én hajón dolgozom és ott is előfordul elég sok helyen hogy fordított találkozás van.. de ezt mindig a völgymenő hajó dönti el.
2021. jan. 4. 10:06

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!