A gödöllői hév szerelvényei miért a bal vágányon közlekednek?
Valószínűleg mert ez így épült, de legfőképpen, mert tavaly is így volt.
Másrészt viszont _vasúton_ hazánkban nem feltétlenül a baloldali közlekedés volt a szokásos, kár lenne ezt sugallni (pláne az alapján, hogy mikor mi volt a közutakon). Egy szerző szerint Magyarországon a vasút mindig jobbos volt (nyilván kisebb kivételekkel) [link]
A közút az teljesen más tészta, ott pl. az Észak-Erdélynek nevezett területeken az 1940–1941 közötti időszakra baloldali közlekedést vezettek be a magyar hatóságok. Svédország 1967-ben állt át jobbra, Namíbia 1990-ben balra.
A 8-as _villamos_ egyvágányú volt, és hol az egyik, hol a másik szélén volt a vágány az úttestnek. (De persze a villamosnak balról is elsőbbséget kell adni.) De az közúti vasút, a gödöllői hév pedig közforgalmú vasút.
Ausztria vasútvonalai egy részének jobboldalira való áttérése folyamatban van (pl. Déli Vasút), egy nagyobb átállás egy éve történt (a monarchiában ez társaságonként változó volt.) Egyébként Nyugat- és Dél-Európa, valamint Svédország jellemzően baloldalt közlekedik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!