Hogy nem szakad be a metróalagút a Duna alatt?
Folyamatosan alátámasztották. Valamint ha az alagút keresztmetszetét nézed, látod, hogy kör alakú, az a legstabilabb, mert elvezeti a súlyt.
Na meg nem közvetlen a Duna alatt van, hanem mélyebben, nem véletlen abban a metróban kell a legtöbbet mozgólépcsőzni :)
A 2-es metrónál az összes mély alagutat túlnyomás alatt építették, a munkások sűrített levegőben dolgoztak. Amikor kivájták az alagút egy szakaszát, már tették is be tűbingeket (fémszerkezet). Nem tudott beomlani.
Aztán azt se felejtsük el, hogy a víz jóval könnyebb a földnél. Az alagutak java ugye föld alatt fut. Ha ott nem szakad be a földréteg súlya alatt, ugyan miért szakadna be a lényegesen kisebb fajsúlyú víztömeg súlya alatt ? :)
maci
A levegőtúlnyomás nem azért volt hogy a föld ne szakadjon be.
Levegőtúlnyomásban (keszonban) ugyanúgy beszakad a föld...
A túlnyomás a föld részecskéi közötti vizet és a futóhomokot hivatott távoltartani a munkaterületről.
Az új alagutaknál pedig a tübbingek tartják meg a föld súlyát, ezért nem omlanak be. Amíg a tübbinget be nem építik, addig pedig maga a gép tartja meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!