Van olyan gőzös, mozdony, vagon vagy motorvonat, amit örülnél ha nosztalgia céljából talpra állítanának?
#18
A múlt műszaki emlékeinek, így a régi vasúti járműveknek a megőrzése nem gyerekes hóbort. Van aki a régi autókért, régi villamosokért, régi buszokért, a vasútért rajong és van, aki csak az értéktelen okos telefonját buzgerálja.
A V44,002 a háborúban egy bombatámadás során megsemmisült, a V44,001 is megsérült, azt később selejtezték. Ezért ebből a típusból legfeljebb teljesen újat lehetne csak gyártani, de arra semmi remény sincs. A V40-es sorozatnál a fázisváltó 16 kV-ra készült, ma a vontatási feszültség 25 kV, nem sok esély van arra, hogy bárki is elvállalná a fázisváltó 16-ról 25 kV-ra való átalakítását. Ennél a két típusnál a „talpra állítás” – még, ha lenne is rá pénz – csak egy soha meg nem valósuló álom lehet. Én egy 301 sorozatú gőzmozdonyt szívesen látnék üzemképesen, de ez is csak álom. Az egykori MÁV Nosztalgiának volt üzemképes 324-es és 109-es gőzmozdonya, de ezek is már több éve üzemképtelenek. Még 2005-ben láttam üzemelni a 424,287-est, de már az is darabokban van István telken. Szóval lehet itt álmodozni, de ez rengeteg pénz, örüljünk annak, ami üzemképesen meg van.
A GySEV motorkocsikat például, amik a parkban rohadnak.
275, 376 stb. mellékvonali gőzmozdonyok, hozzá illő kéttengelyes kocsikkal. Nincs egy valamirevaló járműpark hiteles nosztalgiavonatok kiállításához. Egy cirkuszvonat igényesebben néz ki, mint a mostani, korszakban és funkcionalitásban teljesen egymáshoz nem illő kocsikból összelapátolt szerelvényeik...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!