Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Esztergom-Komárom vasútvonalon...

Esztergom-Komárom vasútvonalon miért nem járnak Flirt vonatok?Miért olyan,mintha megállt volna az idő?

Figyelt kérdés
Budapest Esztergom között Flirt vonatok,meg egy két emeletes vonat is jár már.Átszállok Esztergomba a komáromi vonatra,és mintha újra a 90-es évekbe lennék.Vagy ez direkt van így?Hogy egy kicsit nosztalgiázzunk?Hogy eszünkbe jusson a fiatalságunk?:D

2022. jan. 10. 14:58
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

1) Nincs villamosítva.

2) Nem érdemes olyan járműveket járatni, ami nincs kihasználva (utasszám, max. sebesség) és máshonnan meg hiányozna.

2022. jan. 10. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
90%
Villamosítatlan vonalon mégis hogyan járna villamosmozdony/motorvonat te sokeszű?
2022. jan. 10. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
2-es, a Flirtnek létezik ám dízel és hibrid verziója is. A bökkenő az, hogy ilyenje nincs a MÁV-Startnak és a hibrid motorvonatokra vonatkozó tendert is visszavonták, amikor az észak-balatoni vonal teljes villamosításáról döntöttek a mostani részleges helyett (hiszen az lett volna az elsődleges bevetési területe a hibrideknek).
2022. jan. 10. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

A triviális okot én már nem is hozom fel.

Ami eddig kimaradt: ha lenne fölötte felsővezeték, akkor is hatalmas pazarlás lenne, egyrészt a jellemző utasszám, másrészt az elég gyalázatos pályasebesség miatt.

Persze korszerűbb dízeljármű az tök indokolt lenne, csak éppen az Interregiok és a lajosmizsei elővárosi vonal leköti a Desirokat és Uzsgyikat, ráadásul attól még, hogy az utaskomfortjuk tényleg jobb, a jelenlegi állapotukban azok sem megbízhatóbbak a Bz-knél.

Dízelfronton nem látni jelenleg, hogy mik a távlati tervek, már ha vannak, azon kívül, hogy minden vagy villamosítva lesz, vagy ha az utolsó Bz is megadja magát, bezárva.

2022. jan. 10. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
30%
Igazából miért jobb egy Flirt egy Bznél? Én inkább utazok bzvel legalább érzem a fenekem fél óra után is.
2022. jan. 10. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
74%

Mert az a vonal nincs villamosítva. Hybrid meg dízel Flirt nincs a MÁV tulajdonába ennyi azegész.

Az hogy picit bővítették a járatokat azon a vonalon még nem ejelnti azt hogy bevethetőek lesznek a Flirtek. Egyrészt magát a pályát is töltésig le kellene bontani és újra építeni megfelelő biztosítókkal, váltókkal jelzésekkel felső vezetéknek helyet csinálni főleg a fás, keskeny részeken. Persze simán megoldható lenne pénz kérdése az egész és annyira nem kihasznált hogy megérje fejleszteni. Annak kéne örülni hogyaz a vonal egyáltalán rendben van tartva és van személyszállítás. Pedig a 10-es út mellett megy szinte végig Almásfűzítőig ahol a buszok azért sűrűbben járnak ráadásul egy helyről is indulnak. Én mondjuk eleve feleslegesenk látom azt a vonalat személyszállításra, jó van akik igénylik, nem sajnálom tőlük, de arra bőven elég egy kis BZ amik azért még össze vannak rakva nemvéeltlen hogy még mindig működnek. Meg jó pár éve néhány Desiro is járt azon a vonalon de azokat onnan kivonták. A Desirok sem voltak ám rosszak.

2022. jan. 11. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

Kedves 6-os, érdemes lenne megfontolni, hogy vasúti témájú kérdéseknél mellőzt a hasonló fejtegetéseket, mivel látszik, hogy nagyon messziről ugatod az egészet.


Azért, mert nálunk csak EU-s pénzből van járműbeszerzés, az meg akkoriban éppen Flirtre volt (na jó, nem pont arra, csak éppen olyan paraméterekkel rendelkező elővárosi villamos motorvonatra, aminek teljesen megfelelt) nem kellene azt beállítani minden jó letéteményesének és a vasúti fejlesztések egyetlen lehetséges útjának.


Elég potom pénzből lehetne venni használtan, viszonylag jó állapotban regionális dízeljárműveket élettartamuk kb felénél, amivel a helyzet megnyugtatóan rendezhető lenne legalább középtávon, mindenféle villamosítás meg hasonló kaliberű nagyprojekt nélkül, de tudomásul kell venni, hogy erre nincs politikai szándék, ezért aztán maradnak a kirakatfejlesztések, meg a Flirt fetisizálása.

2022. jan. 11. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Nincs villamosítva, mellékvonali jellegű, kicsi a forgalom és sz*r a pálya. Röviden ezért. Meg azért, mert a MÁV-nál a BZmot örök, és elpusztíthatatlan...
2022. jan. 12. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
64%
5! Jogos! Lassan ott tartunk, hogy lócán meg fapadon utazunk a "modernitás" jegyében. Engem valahogy nem nyűgöz le az alacsonypadló, ha egyszer olyan kényelmetlen a vonat mint egy tonettszék.
2022. jan. 14. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
90%

Kedves 9-es, a Flirt azért kényelmetlen, mert a MÁV-Start, illetve megfelelő jogelődje ilyen beltéri kialakítással rendelte. Egész nyugodtan kérhettek volna nem sokkal több pénzért regionális vagy távolsági változatot is, nem tették.

Meg lehet nézni, mondjuk a Westbahn Stadler motorvonatai milyene, vagy csak a GYSEV Flirt 3-masai mennyivel kényelmesebb ülésekkel vannak felszerelve.

2022. jan. 14. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!