Esztergom-Komárom vasútvonalon miért nem járnak Flirt vonatok?Miért olyan,mintha megállt volna az idő?
1) Nincs villamosítva.
2) Nem érdemes olyan járműveket járatni, ami nincs kihasználva (utasszám, max. sebesség) és máshonnan meg hiányozna.
A triviális okot én már nem is hozom fel.
Ami eddig kimaradt: ha lenne fölötte felsővezeték, akkor is hatalmas pazarlás lenne, egyrészt a jellemző utasszám, másrészt az elég gyalázatos pályasebesség miatt.
Persze korszerűbb dízeljármű az tök indokolt lenne, csak éppen az Interregiok és a lajosmizsei elővárosi vonal leköti a Desirokat és Uzsgyikat, ráadásul attól még, hogy az utaskomfortjuk tényleg jobb, a jelenlegi állapotukban azok sem megbízhatóbbak a Bz-knél.
Dízelfronton nem látni jelenleg, hogy mik a távlati tervek, már ha vannak, azon kívül, hogy minden vagy villamosítva lesz, vagy ha az utolsó Bz is megadja magát, bezárva.
Mert az a vonal nincs villamosítva. Hybrid meg dízel Flirt nincs a MÁV tulajdonába ennyi azegész.
Az hogy picit bővítették a járatokat azon a vonalon még nem ejelnti azt hogy bevethetőek lesznek a Flirtek. Egyrészt magát a pályát is töltésig le kellene bontani és újra építeni megfelelő biztosítókkal, váltókkal jelzésekkel felső vezetéknek helyet csinálni főleg a fás, keskeny részeken. Persze simán megoldható lenne pénz kérdése az egész és annyira nem kihasznált hogy megérje fejleszteni. Annak kéne örülni hogyaz a vonal egyáltalán rendben van tartva és van személyszállítás. Pedig a 10-es út mellett megy szinte végig Almásfűzítőig ahol a buszok azért sűrűbben járnak ráadásul egy helyről is indulnak. Én mondjuk eleve feleslegesenk látom azt a vonalat személyszállításra, jó van akik igénylik, nem sajnálom tőlük, de arra bőven elég egy kis BZ amik azért még össze vannak rakva nemvéeltlen hogy még mindig működnek. Meg jó pár éve néhány Desiro is járt azon a vonalon de azokat onnan kivonták. A Desirok sem voltak ám rosszak.
Kedves 6-os, érdemes lenne megfontolni, hogy vasúti témájú kérdéseknél mellőzt a hasonló fejtegetéseket, mivel látszik, hogy nagyon messziről ugatod az egészet.
Azért, mert nálunk csak EU-s pénzből van járműbeszerzés, az meg akkoriban éppen Flirtre volt (na jó, nem pont arra, csak éppen olyan paraméterekkel rendelkező elővárosi villamos motorvonatra, aminek teljesen megfelelt) nem kellene azt beállítani minden jó letéteményesének és a vasúti fejlesztések egyetlen lehetséges útjának.
Elég potom pénzből lehetne venni használtan, viszonylag jó állapotban regionális dízeljárműveket élettartamuk kb felénél, amivel a helyzet megnyugtatóan rendezhető lenne legalább középtávon, mindenféle villamosítás meg hasonló kaliberű nagyprojekt nélkül, de tudomásul kell venni, hogy erre nincs politikai szándék, ezért aztán maradnak a kirakatfejlesztések, meg a Flirt fetisizálása.
Kedves 9-es, a Flirt azért kényelmetlen, mert a MÁV-Start, illetve megfelelő jogelődje ilyen beltéri kialakítással rendelte. Egész nyugodtan kérhettek volna nem sokkal több pénzért regionális vagy távolsági változatot is, nem tették.
Meg lehet nézni, mondjuk a Westbahn Stadler motorvonatai milyene, vagy csak a GYSEV Flirt 3-masai mennyivel kényelmesebb ülésekkel vannak felszerelve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!