Esztergom-Komárom vasútvonalat nem fogják villamosítani?Marad úgy ahogy most van?
Ez inkább a pálya állapotán és vonalvezetését múlik, márpedig ott jelentős fejlesztésre nincs most kilátás. Legfeljebb szintentartás folyik, mert a Suzukinak kell a használható nyugati irányú vasúti kapcsolat, a főváros felé úgysem férnek el a tehervonatok a sűrű személyvonati közlekedés miatt.
Ami fejlesztés lehetséges, az a közvetlen budapesti vonat , ha egyszer újra kiírják a hibrid motorvonatok rá vonatkozó tendert. De ez sajnos sokkal inkább politikai mint vasútszakmai kérdés.
1-es vagyok. A 2-es jól megfogalmazta a lényeget. Sajnos tényleg sok minden inkább politikai dolgokon múlik. A legkevésbé sem szeretnék politikai kérdésekbe belemenni, de ide tartozik: a 2000-es években történt, hogy az egyik kormány több vasútvonalat is bezárt, mert nem érte meg működtetni, kevés volt az utas. A másik kormány pedig hatalomra kerülése után újra megnyitotta. Ezek közé tartozott az Esztergom-Komárom vonal is. Ez inkább csak amolyan presztízskérdés volt, hogy amit az egyik elvett, a másik visszaadta, aminek ugye általában örülnek az emberek, még ha gyakorlati haszna nem is nagyon van. Mivel hát utas továbbra se nagyon van.
Amit még látni kell: az említett vonal nagy részével párhuzamosan fut az Esztergom-Tatabánya útvonal, ahol félóránként-óránként buszok járnak, nem is feltétlenül a legrosszabbak, s nem is lassúbbak a vonatnál. Ezzel versenyre kelni elég nehéz lenne a vasútnak, komoly fegyvertény kellene hozzá. De mi lenne az? Sajnos úgy látom, hogy a jó minőségű, új motorvonatok sem azok. Jól ismerem ezt a vasútvonalat, és a vasúti megállók nagy része elég lehetetlen helyen van. Messze vannak a lakótelepektől, a nagyobb munkáltatóktól, sokszor a semmi közepén állnak. Ezzel akármilyen fejlesztéssel is nehéz lenne bármit is kezdeni, hisz a sínek ott mennek, ahol mennek.
Egyébként régebben voltak közvetlen vonatok Budapestre, aztán megszűntek, gondolom a kihasználatlanság miatt. Valamikor a 2000-es években megpróbálták újra, Süttőről indultak, de ez is gyorsan elvérzett.
A Kérdező által említett, egykorvolt vonalakat én nem ismerem, de persze ettől függetlenül lehet, hogy voltak. De lássuk be, Budapestről Esztergom érintésével elég nagy blődség és kerülő lenne vonattal Pozsonyba menni. Néhány éve az Esztergom-Komárom járat össze volt kötve a hasonlóan mostoha sorsú Komárom-Székesfehérvár vonallal, tehát ugyanaz a szerelvény ment tovább Fejér megyébe.
Összességében be kell látni, hogy bármennyire is vonatpárti vagyok, ezen a vonalon a busz sokkal jobb alternatívát kínál, amivel nehéz versenyre szállni, komolyabb fejlesztések nem nagyon várhatóak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!