19 év után miért még mindig gőzmozdony viszi a Roxfort diákjait?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
McGalagony múltkor boltba menet a seprűjével belekeveredett a felsővezetékbe. (lehet a reggeli konyaknak volt az esethez valami köze...) Olyan zárlatot okozott hogy ferobbant a trafóállomás. Leégett a fejéről a kalap, más baja nem lett, de még a dementorok is kiröhögték.
A Minisztériumban aztán eldöntötték hogy nem folytatják a vasút villamosítását. Egyszerűbb ez mint a vén satrafáknak elmagyarázni miért ne repkedjenek a felsővezeték környékén ittasan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Voldemort bukása után eltelt 19 év és nem tudták modernizálni legalább dízel üzeműre a vasutat?"
ha elvonatkoztatunk a nyilvánvaló tényleges választól, hogy egy piros gőzmozdony sokkal jobban illik egy bájos gyerekmesébe, mint egy modern dízel
akkor rá lehet húzni olyasmit, hogy ugyebár egy dízelmozdony motorjának a nyomatékát nem lehet tisztán mechanikusan átvinni a kerekekre úgy, mint egy gépjárműnél. hanem villamos vagy hidraulikus erőátviteli rendszert kell közbeiktatni (villamos erőátvitelnél a dízelmotor egy generátort hajt meg, ami áramot termel a kerekeket ténylegesen hajtó villanymotorok számára. hidraulikus erőátvitelnél egy áramló munkafolyadékot pörget a motor, és a folyadék által hajtott turbina kapcsolódik a kerekekhez). a villamos erőátvitel felejtős, hisz a varázslók hadilábon álltak mindennel, ami elektromosság. a hidraulikus erőátvitellel meg még a mugli vasutasok is hadilábon álltak, a brit vasútnál csak néhány kisebb mozdonysorozat készült hidraulikus erőátvitellel és folyamatosan problémájuk volt a megbízhatósággal és karbantartással, és 10-15 év szolgálat után le is selejtezték mindet. más alternatíva meg nincs.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!