A gőzmozdony kocsijain mivel világítottak?
Én régen olyan kocsikat láttam (1960-as évek), amik mindegyikén volt egy generátor, a keréktengelyről meghajtva az töltötte a kocsi alatt lévő nagy akkutelepeket. Erről ment a világítás, de a fűtés az gőzzel működött, vagy elektromos vontatásnál villannyal.
De lassításnál, gyorsításnál jól lehetett látni, mikor kapcsol át a relé az akkus és a generátoros üzem között, akkor mindig változott valamit a világítás erőssége.
Persze Trevithick korában más lehetett...
Ahogy 2-es mondja. A kocsikon volt tengelygenerátor és akkumulátor. Menet közben a generátorról ment a világítás. Álló helyzetben az akkuról. Ezek úgynevezett "világítási" akkumulátorok voltak, lúgos akksik amik berták az ilyen üzemet, nem voltak kényesek a túlmerítésre sem.
A gőzmozdonyokon pedig gőzzel hajtott generátor van az szolgáltatja a minimális áramigényt. Nem kell sok, csak a világításhoz kell kb. Minden mást megoldanak gőzzel (kazán tápvíz, homokolás, kompresszor, stb minden gőzzel megy)
#1:
Az "esemek" mi a büdös francot jelent? 😀
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!