Milyen ötlet lenne a villanyfűtésű gőzmozdony?
"Kevesebb áramot fogyasztana így mint a sima villanymozdony?"
. Nyilván nem, hiszen a mozdony hajtása mellett folyamatosan 100 fokon tartasz egy rakás vizet.
Mintha azt kérdeznéd, spórolhatsz-e azzal, ha folyamatosan bekapcsolva tartod a vízforralót.
Na meg kölcsönözhetnénk a lendkerekes matchboxoktól technológiát. Ha hátrahúzod, annyit előre megy önerőből plusz amennyit viszi a lendület. Vonatnál nem is kell hátrahúzni ehhez, ugyanis ez több energia lenne mint amennyit nyerünk, de a vonat általában mindkét irányba megy, a lendkereket fékezéskor használnánk, ekkor eltárolná egy későbbi induláshoz a rugó eltárolná a felhúzást, amit visszaúton használna el. Sőt több lendkerék lenne mindkét irányra, így akár a gyorsítás lendkerékkel is végre lehetne hajtani :D a gőzös csak sebességtartásra lenne :D
Feltaláltam a jövő vonatát?
"Milyen ötlet lenne a villanyfűtésű gőzmozdony?"
Ostoba ötlet.
Volt már ilyen a világtörténelemben: Svájcban kísérleteztek vele, mert olcsó, vízerőművekben előállított elektromos áramuk volt, szénkészletük nem nagyon és még nem terjedtek el a villamosmozdonyok. Akkor, abban a helyzetben jó megoldásnak tűnt, de annyira azért nem jött be, hogy el is terjedjen, nem lett belőle rendszer. Villamosították a vasútvonalakat, de inkább villanyüzemű mozdonyokat szereztek be.
A probléma az volt, hogy a gőzmozdonyt tök mindegy, mivel fűtöd, rossz a hatásfoka. Maga az elektromos fűtés jó hatásfokú, de a fűtőelemekkel bevitt energia nagy része megy veszendőbe, sokkal jobb villanymotorral hajtani.
Ez eléggé Rube Goldberg gépnek hangzik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!