Mennyire gyakran szoktak még járni a régi jó Nohab-ok?
Ezt múlthéten lőttem a Kelenföldi PU-n. A képen nem látszik, de már éppen elindult, így az utolsó pillanatban sikerült megörökíteni, hála az égnek elég éles felbontásban.
Aztán elindult a Keleti felé tartó vonalon, ki tudja hová.
Nem kicsit volt szép látvány, hogy még dolgoznak, azt tudtam, hogy kb. 6 üzemképes mozdony van az országban, de vajon ezek közül megvan még legalább az egyiken a régi narancssárga festés? Meg mind a 6 ki szokott mozdulni néha? Gondolom legtöbbjük nosztalgiajáratként üzemel.
Különleges alkalmakkor, például retró hétvégéken szoktak közlekedni. Tavaly ilyen volt a felhozatal: [link] Ideit még nem találtam.
De különvonat is előfordulhat, 2016-ból: https://www.youtube.com/watch?v=9dTlNGrXWd8&ab_channel=207gtr
A képen szereplő mozdony egyébként magánvasúté, azzal menetrend szerinti járatban nem találkozhatsz - legfeljebb különvonatban.
Valóban nem sok működőképes van belőle.
1-es szerintem te kevered az öreg "Szergej" mozdonyokkal mert azokból még van jó néhány amit napi szinten használnak személy illetve tehervonatoknál is.
Nohabokat már nem akarják napi szinten használni pont azért hogy azt a keveset ami még üzemképes az megmaradjon az útókornak és néha előveszik 1-1 nosztalgia járat erejéig.
a Nohabból nics hat darab. Azontúl nem mindegy mere mehet, mert a súlya miatt szétnyomhatja a pályát(mint Kelenföldön).
Amúgy tényleg szívmelengető a látványa, páne, ha üzemképes.
"Miért lenne nosztalgiajárat? Szerintem menetrend szerinti járatokon mennek, ahol nincs villamosítás és pont kéne egy dízelmozdony."
A legritkább esetben közlekednek menetrend szerinti személyvonatok élén, jellemzően csak a nosztalgia hétvégéken (mikor nem külön nosztalgia járat indul, hanem a menetrend szerinti vonatot húzza egy nosztalgia mozdony). Néha visznek tehervonatot, vagy kisebb mozgásokhoz is használják őket (pl. mikor az egyik 424-es felgyújtotta az avart a 70-es vonalon, az egyik Nohab vitte vissza Istvántelekre).
"a Nohabból nics hat darab."
De, pontosan 6 üzemképes példány van még az eredeti hazai Nohabokból, ebből egy alapítványi tulajdonban van. Ezen kívül vannak magánvasutaknál (Kárpárt Vasút, Komplex Rail) később érkezett, valamennyire eltérő példányok.
"Azontúl nem mindegy mere mehet, mert a súlya miatt szétnyomhatja a pályát(mint Kelenföldön)."
Mikor és milyen pályát nyomott szét Kelenföldön? Maximum az érkezésük ideje körül történhetett ilyesmi, nem mostanában. Azon kívül a Szergej és a Gigant is nehezebb a Nohabnál, akkor azok se járnak szerinted soha Kelenföldön? Persze vannak olyan szakaszok az országban bőven, ami nem alkalmas ezeknek a típusoknak a közlekedésére, sőt a Bz-n kívül kb. semminek a közlekedésére, de oda nyilván nem is fogják küldeni őket, hogy "szétnyomják a pályát". De ilyen szakaszok biztosan nem Kelenföldön vannak, hanem mellékvonalakon.
"Nyomottorrú kohótöltelék!"
Ha nem tetszik, ne nézd. Mások attól még szeretik, vagy csak nincs vele bajuk. Attól még nem lesz kohótöltelék, hogy régi. Akkor érteném meg, hogy annak nevezed, ha rendszeresen menetrend szerinti vonatokon közlekedne, emiatt nem lenne pl. fűtés a kocsikban. Szóval kicsit több tiszteletet a Nohabnak, kohótölteléknek meg a napi forgalomban lévő, muzeális ócska járműveket nevezd (pl. felőlem a Bhv kocsikra nyugodtan mondhatod).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!