A tram-train ami Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedik,Szabadkáig fog majd később járni?
Egy távoli, ideálisabb jövőben talán...
Mindenesetre a Szeged-Szabadka vasút felújítása már most is zajlik!
Politikai ígéret van rá, szóval a helyes válasz az igen, a talán vagy a nem. És ezt a legőszintébben írom.
Ami egészen biztos, az a Szeged-Szabadka vonal felújítása , mert kell a kerülő útvonal a kelebiai tehervonatoknak. Más kérdés, hogy ez eléggé csúszásban van, mert már igencsak nekilátnának a kelebiai vonalnak.
Igencsak meglepne, mivel a Szeged-Szabadka vonalat az elfogadott tervek szerint 25 kV 50 Hz áramrendszerrel villamosítják, a tramtrain Stadler CityLink motorkocsijai meg ezt nem tudják, csak a városi villamos egyenfeszültségét. Persze mehetnének dízelüzemben, csak akkor meg mi értelme a villamosításnak?
Szóval ha lesz is iylen a jövőben, az valószínűleg nem a meglévő járműparkkal fog megvalósulni.
#5 Ez még semmit nem jelent, a villamosítás a tehervonatoknak is kell, amiket arra akarnak terelni a 150-es vonal felújítása alatt (ami persze nem tudom, hogy fog összejönni, mivel még sehol nem tart a dolog, de már a 150-est is kezdenék bontani), a TT meg simán járhatna dízel üzemben drót alatt. A szerelvények száma az, ami inkább behatárolja a dolgot, nem lenne elég a 12, ha lenne szabadkai TT is, vagy legalábbis tartalék nem maradna.
Van egyébként terv a szabadkai TT ágra, Lázár szeretné, ha lenne.
Ja, nyilván k.rvára megéri dízelezni drót alatt.
A munkahelyemen is csinálják, az egyetlen ok mellette, hogy nem tudunk kiadni azokra a fordákra villanyt, pláne olyat, aminek típusengedélye is van abban a szomszédos országban, ahová beforognak.
A mostani magas áramárakkal sem annyira, mert hidd el, egy dízel meg egy korszerű villamos vontatójármű fajlagos fenntartási költsége nem éppen ugyanott van.
Azt tudom, hogy van terv a szabadkai ágra, ahogy le is írtam, ki tudja, lesz-e belőle valami, ha a mostani kormánypárt marad, könynen el tudom képzelni, hogy végignyomják, az ilyen határon átívelő projektekre még az EU sem sajnálja a pénzt, bár az árnyalja, hogy Szerbia pont nem EU-tag.
Viszont nagyjából minden az ellen szól, hogy ha lesz ilyen, akkor az a mostani CityLinkekkel fog megvalósulni.
Ez persze megint csak azt mutatja, hogy mennyire nincs átfogó és hosszabb távú koncepció, aki egy percet is dolgozott vasúti járműfenntartás közelében, tudja, hogy mennyivel előnyösebb egy egységes flotta (legalább annyira, hogy azonos típus különböző alváltozatai legyenek).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!