Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi értelme van annak, hogy 2...

Mi értelme van annak, hogy 2 diesel motor hajt egy villanymotort?

Figyelt kérdés

[link]


Ez a csoda a városokon belül felső vezetékről szedi az áramot, de a nagyvasúton 2 diesel motor hajt egy generátort ami termel áramot a villanymotornak, ez így szerintem hülyeség...


Nem lett volna egyszerűbb a diesel motorokat közvetlen rákötni a hajtott tengelyekre?



2021. dec. 5. 17:26
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
90%

"Nem lett volna egyszerűbb a diesel motorokat közvetlen rákötni a hajtott tengelyekre?"


De nem ám. Így bárhova tudod rakni a "főgépcsoportot" és csak néhány vezeték kell a trengelyeket hajtó villanymotorokhoz.

Meg fogsz lepődni: vagy 80 éve ilyen a hajtása minden normális nagyvasúti dízelmozdonynak.

2021. dec. 5. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
97%

Kuplung hianya, valamint az allo helyzetben is 100% nyomatek a ket fo oka ennek.


Amugy meg fogsz dobbenni: szinte minden dizelmozdony igy mukodik.

2021. dec. 5. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
97%
Nem lett volna egyszerűbb. Akkor a közúti járművekhez, pl. autókhoz hasonlóan szükség lenne sebességváltóra és kuplungra, így meg nem kell egyik sem. A dízeles vasúti járművekben általában így oldják meg a hajtást (pl. M61 Nohab, M62 Szergej), ritkábban hidraulikus erőátvitellel (M41 Csörgő). A legritkább eset a mechanikus erőátvitel, amiről kérdezel, erre példa a C-50 kisvasúti mozdony.
2021. dec. 5. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
91%

"ritkábban hidraulikus erőátvitellel (M41 Csörgő)"

Az M41-ben is van sebességváltó, a kuplung szerepét a hidrohajtómű tölti be.

2021. dec. 5. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
92%
Ezek az öreg ruszki M62es Szergej mozdonyok is ezen az elven működnek. Vagy a csehek "búvár" mozdony is. Mint ahogy a legtöbb dízel mozdony.
2021. dec. 5. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

"Nem lett volna egyszerűbb a diesel motorokat közvetlen rákötni a hajtott tengelyekre?"

Nem. Lényegében egyik modern vasúti dízelen sincs már közvetlen erőátvitel. Elektromos vagy hidraulikus erőátvitelt alkalmaznak.

2021. dec. 5. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
59%

"Lényegében egyik modern vasúti dízelen sincs már közvetlen erőátvitel. Elektromos vagy hidraulikus erőátvitelt alkalmaznak."


Hagyjátok már ezt a hidraulikus erőátvitelt bakker, az nem más csak egy rohadt nagy wandler mögötte egy váltóval és két kardánnal. Az ugyanúgy közvetlen átvitel, mint a dízel-mechaikus mozdonyoké.

2021. dec. 5. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
69%

minden diesel mozdony igy müködik



a villanymotor nagyobb nyomatékot ad


Ha csak simán a diesel motor hajtaná a mozdonyt akkor nagyon gyenge lenne

2021. dec. 5. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
82%
"2 diesel motor hajt egy generátort ami termel áramot a villanymotornak, ez így szerintem hülyeség..." Még jó hogy csak szerinted. Ennyire nem értesz a témához (legalább utánanéztél volna), de mégis lehülyézed azokat akik értenek hozzá. Van ám itt önbizalom öcsém...
2021. dec. 6. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
Kicsit kimaradt vagy 60-70 év neked kérdező. Ugyanis a dízelmozdonyok 90%-a, amiket a vasúton látsz, ilyenek, elektromos hajtásúak, a dízelmotor pedig aggregátorként működik bennük.
2021. dec. 6. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!