Mi értelme van annak, hogy 2 diesel motor hajt egy villanymotort?
Ez a csoda a városokon belül felső vezetékről szedi az áramot, de a nagyvasúton 2 diesel motor hajt egy generátort ami termel áramot a villanymotornak, ez így szerintem hülyeség...
Nem lett volna egyszerűbb a diesel motorokat közvetlen rákötni a hajtott tengelyekre?
"Nem lett volna egyszerűbb a diesel motorokat közvetlen rákötni a hajtott tengelyekre?"
De nem ám. Így bárhova tudod rakni a "főgépcsoportot" és csak néhány vezeték kell a trengelyeket hajtó villanymotorokhoz.
Meg fogsz lepődni: vagy 80 éve ilyen a hajtása minden normális nagyvasúti dízelmozdonynak.
Kuplung hianya, valamint az allo helyzetben is 100% nyomatek a ket fo oka ennek.
Amugy meg fogsz dobbenni: szinte minden dizelmozdony igy mukodik.
"ritkábban hidraulikus erőátvitellel (M41 Csörgő)"
Az M41-ben is van sebességváltó, a kuplung szerepét a hidrohajtómű tölti be.
"Nem lett volna egyszerűbb a diesel motorokat közvetlen rákötni a hajtott tengelyekre?"
Nem. Lényegében egyik modern vasúti dízelen sincs már közvetlen erőátvitel. Elektromos vagy hidraulikus erőátvitelt alkalmaznak.
"Lényegében egyik modern vasúti dízelen sincs már közvetlen erőátvitel. Elektromos vagy hidraulikus erőátvitelt alkalmaznak."
Hagyjátok már ezt a hidraulikus erőátvitelt bakker, az nem más csak egy rohadt nagy wandler mögötte egy váltóval és két kardánnal. Az ugyanúgy közvetlen átvitel, mint a dízel-mechaikus mozdonyoké.
minden diesel mozdony igy müködik
a villanymotor nagyobb nyomatékot ad
Ha csak simán a diesel motor hajtaná a mozdonyt akkor nagyon gyenge lenne
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!