Mi értelme van annak, hogy 2 diesel motor hajt egy villanymotort?
Ez a csoda a városokon belül felső vezetékről szedi az áramot, de a nagyvasúton 2 diesel motor hajt egy generátort ami termel áramot a villanymotornak, ez így szerintem hülyeség...
Nem lett volna egyszerűbb a diesel motorokat közvetlen rákötni a hajtott tengelyekre?
Nem lett volna.
Szerinted a Stadlernél (illetve korábban a Vosslohnál) hülyéket alkalmaznak mérnökként, akik "mi lenne ha" alapon dolgoznak?
A jelenlegi trend szerint a kifejezettn kis teljesítményű tolatómozdonyokat, motorkocsikat kivéve, ahol a hidraulikus erőátvitel a jellemző, a villamos erőátvitel elterjedt, leginkább a teljesítményelektronika hatalmas fejlődése miatt az utóbbi 30 évben.
Másrészt ha mechanikus hajtásláncon keresztül akarnád hajtani a kerékpárokat, akkor az alacsony padlószintet legalább a jármű jelentős méretű részén el lehetne felejteni. (Lásd Siemens Desiro pl)
Az olyan alapokat nem fogom elmagyarázni, mint a vonóerőigény-sebesség jelleggörbéje egy járműnek, és annak illesztése a belsőégési motorok nyomnaték-fordulatszám jelleggörbéjéhez, de utána tudsz nézni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!