Mi értelme annak, hogy egy busz a csúcsidőben csak 10 percenként jár, után 8 órától pedig 6-7 percenként?
Nem estéről beszélek, hanem reggelről.
Fél 7 és fél 8 között teljesen változóan 8-12 percenként jár az a busz, aminek egyébként 7-8 perc van feltüntetve a menetrendjében. Fél 8 után hozza be a lemaradását úgy. Ekkor már 5-7 percenként jár.
És napról napra ez történik a vonalon, nem egy kiragadott példát mondtam.
Ennek mi értelme?
#2-es válaszban pont ezt mondtam, legalábbis egy lehetséges változatot. Tegyük fel, hogy az általad említett járat az 1-es jelzést viseli. Lehetséges, hogy csúcsidőben van egy 1A, 1B, 1E, 101, vagy bármilyen más jelzésű járat, ami hasonló, vagy akár ugyanolyan (de hosszabb vagy rövidebb) útvonalat jár be. Ha az említett betétjárat is jár 8-12 percenként, akkor a kettő együtt, felváltva 4-6 percenként jár. Ámde 8-kor vége van a betétjárat üzemidejének, viszont az alapjárat önmagában nem tudná ellátni az igényeket, ha 8-12 percenként járna, ezért ekkor már 5-7 percenként jár, ami még mindig ritkább, mint a két járt csúcsidei követése, azonban sűrűbb, mint csúcsidőben önmagában.
Más lehetőség is lehetséges, azt nem tudom, de ez is elképzelhető.
Ha leírod, hogy melyik városban melyik járatról van szó, akkor megpróbálom kinyomozni az okát.
Teljesen mindegy, hogy van-e betétjárat. A menetrendbe 7-8 perc van írva az 1-es jelzéshez, és ennek ellenére 8-12 percenként jár. Csúcsidő után 10 perc van írva a menetrendbe (szintén az 1-es jelzéshez), és ennek ellenére 5-7 percenként jár. Azaz behozza azt a lemaradást, amit a csúcsidőben szedett össze.
Csúcsidőben tömegnyomor van a ritkábban járó járatok miatt, csúcsidő után pedig feleslegesen jár több busz a kelleténél. Kérdésem, hogy ezeket a felesleges buszokat miért nem lehet megszüntetni?
Mennyivel egyszerűbb lenne konkrét példáról beszélni.
De valóban ez a tipikus ok, hogy ha egy adott utazási igényt több járat szolgál ki, de ezek egyike csak csúcsidőben jár, a másik járat meg egész nap, akkor végső soron az utóbbi jó eséllyel ritkábban fog járni a csúcsban, mint csúcson kívül.
De természetesen az is előfordul , hogy saz utazási igények indokolják ezt.
#9
Te még mindig nem érted.
Ha van betétjárat, akkor se indokolt, hogy csúcsidőben ritkábban járjon a menetrendben feltüntetettnél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!