A budapesti villamoshálózaton lenne értelme újra indítani a tehervillamos közlekedést? Vannak olyan városok a világban, ahol rendszeres közlekedenek napjainkban tehervillamosok?
Értelme lenne, de ahhoz azért kellene jelentős infrastruktúrális fejlesztés is. Az, hogy a 4-6-osok közé beszúrunk 1-1 tehervagont nem megoldás.
Nyugaton több city logisztikai project is van tehervillamosokkal, ha rákeresel, akkor megtalálod különböző cikkekben, hogy állnak.
Akkor volt értelme amikor a gumikerekes teherautók teherbírása egyenlő volt a nullával.
Ugyanúgy ahogy a gazdasági vasutaknak csak régen volt értelme.
Ma már vannak olyan nem kötöttpályás járművek amik tökéletesen ki tudják szolgálni az igényeket.
Nem lenne értelme. Nincs Ganz a Margit körútnál, nincs MOM, nincsenek már meg az újpesti gyárak (és a sinek sem), amiket a 10-es és 8-as vonalakon láttak el a teherszerelvények.
"Pedig de, a tehervillamos pont a kiskereskedelem kiszolgálásra lehet opció a zsúfolt városi területeken." Aha, álmodban. Teljesen életszerű, hogy megáll 10 percre pakolni egy villamos minden kis boltocskánál. A villamos nem egy furgon, ami leparkol, és a többiek kikerülik. Órákig blokkolna egy vonalat, mire egy vonal mentén végig terítené az árut.
#7: Neked is csak azt tudom tanácsolni, hogy olvass utána a nyugati koncepcióknak. Nyilván nem csúcsidőben a 4-6-os vonalán kell egyesével kipakolni a villamosból a tojást minden megállóban, vannak ennek sokkal-sokkal komplexebb megoldások. Csak XXI. századi technológiákban és magasabb szervezettségben kell gondolkozni
#2,4
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!