Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A budapesti villamoshálózaton...

A budapesti villamoshálózaton lenne értelme újra indítani a tehervillamos közlekedést? Vannak olyan városok a világban, ahol rendszeres közlekedenek napjainkban tehervillamosok?

Figyelt kérdés

2021. jún. 11. 10:43
 1/8 anonim ***** válasza:
85%
Nem hiszem, hogy sok értelme lenne, mert a városon belüli áruforgalom elenyésző, ráadásul a hálózat is nehezen átjárható, a vonalak között közlekedő villamosok zavarnák a személyforgalmat.
2021. jún. 11. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Értelme lenne, de ahhoz azért kellene jelentős infrastruktúrális fejlesztés is. Az, hogy a 4-6-osok közé beszúrunk 1-1 tehervagont nem megoldás.

Nyugaton több city logisztikai project is van tehervillamosokkal, ha rákeresel, akkor megtalálod különböző cikkekben, hogy állnak.

2021. jún. 11. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
83%
Honnan hova közlekedne a tehervillamos? Gondolom nem arra a romantikus eszményképre utalsz, hogy megy a vili és reggel abból pakolják ki- s be- az üzletek az árút a húsboltba, pékségbe, újságosba meg ruhaboltba, mert az kisebb áruszállítási rémálom volna. Ha mondjuk kiépülne egy vonal pl. a ferihegyi raktárvárosig és annak lenne egy elosztó párja a belváros szélén (mondjuk a Közvágóhídnál) ahonnan aztán gépjárművekkel terítenek tovább az esetleg működhetne, de a villamos szelvényben ugye akármilyen árut nem lehet szállítani - szóval a gyáraknak, ipari üzemeknek már nem nagyon érné meg, nincs pl. járműszállító tehervillamos, valamint 100 tonna acéltekercset sem nagyon rakhatsz fel a sínekre.
2021. jún. 11. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
81%
#3: Pedig de, a tehervillamos pont a kiskereskedelem kiszolgálásra lehet opció a zsúfolt városi területeken.
2021. jún. 11. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Akkor volt értelme amikor a gumikerekes teherautók teherbírása egyenlő volt a nullával.

Ugyanúgy ahogy a gazdasági vasutaknak csak régen volt értelme.

Ma már vannak olyan nem kötöttpályás járművek amik tökéletesen ki tudják szolgálni az igényeket.

2021. jún. 11. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
A BKV 1996-ig üzemeltetett teherszállítást a Pesti villamosvonalakon. Mert addig még üzemelt pár gyár meg nagyüzemi telep, ahova vezetett be sín, de aztán ezek mind megszűntek, így az iparvágányok, tehervagonok meg a Mukik is lassan köddé váltak.
2021. jún. 11. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
87%

Nem lenne értelme. Nincs Ganz a Margit körútnál, nincs MOM, nincsenek már meg az újpesti gyárak (és a sinek sem), amiket a 10-es és 8-as vonalakon láttak el a teherszerelvények.


"Pedig de, a tehervillamos pont a kiskereskedelem kiszolgálásra lehet opció a zsúfolt városi területeken." Aha, álmodban. Teljesen életszerű, hogy megáll 10 percre pakolni egy villamos minden kis boltocskánál. A villamos nem egy furgon, ami leparkol, és a többiek kikerülik. Órákig blokkolna egy vonalat, mire egy vonal mentén végig terítené az árut.

2021. jún. 11. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
52%

#7: Neked is csak azt tudom tanácsolni, hogy olvass utána a nyugati koncepcióknak. Nyilván nem csúcsidőben a 4-6-os vonalán kell egyesével kipakolni a villamosból a tojást minden megállóban, vannak ennek sokkal-sokkal komplexebb megoldások. Csak XXI. századi technológiákban és magasabb szervezettségben kell gondolkozni


#2,4

2021. jún. 12. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!