Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Érdemes lenne a TramTrain...

Attilav kérdése:

Érdemes lenne a TramTrain teljes szakaszát 600V egyenárammal villamosítani ?

Figyelt kérdés
A Szeged Békéscsaba vonal teljes hosszban történő nagyvasúti szabványú villamosítása nagyon drága lenne. Szegeden és Vásárhelyen már van kiépített 600V-os villamos felsővezeték. Miért ne lehetne ezt akkor kiterjeszteni Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely-Népkert közé is ? Tiltja valamilyen vasúti jogszabály hogy nagyvasúti pályaszakasz fölé 600V egyenáramú felsővezetéket húzzanak ki ? A TramTrain felsővezetékes üzemben állítólag csak 70km/h-val tud menni, de az elektronika áttervezésével szerintem el lehetne érni a 100km/h-t, ebben a gyártó segítségét kellene kérni. Milyen hátulütői lehetnek annak ha a TramTrain a nagyvasúti pályán is "városi szabványú" felsővezeték alatt közlekedik ?

2022. szept. 16. 19:45
1 2
 11/13 A kérdező kommentje:
Amikor nagyvasúti szabványú fensővezetékről írtam akkor természetesen az is bele tartozik hogy nagyvasúti szabványnak megfelelő magasságban lenne kihúzva a 600V-os vezeték a nagyvasúti szakaszon, tehát elférne alatta a vonat. Áramszedőcsere kellene a TT-kre hogy jó legyen a városi és a nagyvasúti szakaszra is. Vagy két külön áramszedő, egy a városba, egy a nagyvasútra. Lényegében véve nagyvasúti felsővezetéket húznék ki a nagyvasúti szabványnak megfelelően(kábelvastagság, tartóoszlopok, feszítés, stb), csak 600V-ot táplálnék bele.
2022. szept. 29. 21:37
 12/13 anonim ***** válasza:

#6 "Nem azért villamosítanak 15/25kV-al mert a mozdonyoknak ekkora áramra van szüksége, hanem mert ennyivel lehet nagy távokat, egyszerű fizika."

Pedig de, azért:

Szili, 2400 kW 25kV: 96 Amper áramfelvétel (600 volton 4000 amper lenne, szeretném látni azt a szedőt, amennyi átvisz ekkora áramot. Illetve bocs, láttam már ilyen szedőt, a metrón, ami az áramvezető sínen csúszik...)

Taurus, 7000kW 25 kV: 280A (600 volton 11667 A, vagy öt centi átmérőjű tömör szedő kéne, nem is tudom milyen csúszópapuccsal, ami ennyit elbír)

2022. szept. 30. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

6

„Ekkora erősségen nem veszt az áram az erősségéből, stb stb”

Na ezt jól leírtad, ennek így semmi értelme. Ugyanazt a teljesítményt nagyobb feszültségen kisebb áram mellett lehet átvinni. Ezért kisebb keresztmetszetű vezeték szükséges, mint kisebb feszültségen kellene. A vezeték keresztmetszete nem növelhető a végtelenségig, ennek is van észszerű, gyakorlati határa. A nagyobb feszültség miatt nagyobb szigetelési távolságok, nagyobb szigetelők kellenek, de ez még mindig jóval gazdaságosabb, mint a kisebb feszültségen szükséges hatalmas keresztmetszetű vezetékek, nem beszélve azok nagy súlyáról, amihez irdatlan vastag, erős oszlopok kellenének.

Kisebb feszültségen, mivel a munkavezeték keresztmetszete nem növelhető a végtelenségig, több betáplálási pontra van szükség, hogy a feszültségesés az előírt értéknél nagyobb ne legyen. Azonos teljesítmény esetén minél nagyobb a feszültség, annál távolabb lehetnek egymástól a betáplálási pontok, vagyis kevesebbre van szükség.

11

Ezt ad be újításnak, biztos megvalósítják, vagy inkább nem.

2023. szept. 15. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!