Érdemes lenne a TramTrain teljes szakaszát 600V egyenárammal villamosítani ?
#6 "Nem azért villamosítanak 15/25kV-al mert a mozdonyoknak ekkora áramra van szüksége, hanem mert ennyivel lehet nagy távokat, egyszerű fizika."
Pedig de, azért:
Szili, 2400 kW 25kV: 96 Amper áramfelvétel (600 volton 4000 amper lenne, szeretném látni azt a szedőt, amennyi átvisz ekkora áramot. Illetve bocs, láttam már ilyen szedőt, a metrón, ami az áramvezető sínen csúszik...)
Taurus, 7000kW 25 kV: 280A (600 volton 11667 A, vagy öt centi átmérőjű tömör szedő kéne, nem is tudom milyen csúszópapuccsal, ami ennyit elbír)
6
„Ekkora erősségen nem veszt az áram az erősségéből, stb stb”
Na ezt jól leírtad, ennek így semmi értelme. Ugyanazt a teljesítményt nagyobb feszültségen kisebb áram mellett lehet átvinni. Ezért kisebb keresztmetszetű vezeték szükséges, mint kisebb feszültségen kellene. A vezeték keresztmetszete nem növelhető a végtelenségig, ennek is van észszerű, gyakorlati határa. A nagyobb feszültség miatt nagyobb szigetelési távolságok, nagyobb szigetelők kellenek, de ez még mindig jóval gazdaságosabb, mint a kisebb feszültségen szükséges hatalmas keresztmetszetű vezetékek, nem beszélve azok nagy súlyáról, amihez irdatlan vastag, erős oszlopok kellenének.
Kisebb feszültségen, mivel a munkavezeték keresztmetszete nem növelhető a végtelenségig, több betáplálási pontra van szükség, hogy a feszültségesés az előírt értéknél nagyobb ne legyen. Azonos teljesítmény esetén minél nagyobb a feszültség, annál távolabb lehetnek egymástól a betáplálási pontok, vagyis kevesebbre van szükség.
11
Ezt ad be újításnak, biztos megvalósítják, vagy inkább nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!