Mozdonyvezetőknek nem kell jogosítvány?
Nem kell nagyvasúti mozdonyvezetőnek jogsi.
De asszem a közúti vasútinak (villamos) kell, be majd jön talán békákás kolléga és megmondja. Mert ugye a villamos közúti jáfműnek minősül.
Kedves kérdező, nem nekünk vannak értelmezési problémáink, hanem te vagy olyan degenerált, hogy nem tudsz egy kérdést magyarul értelmesen feltenni!
Amúgy meg nagyon komoly vizsgák kellenek egy mozdonyvezetőnek, ilyen hülyéket, akik még az anyanyelvüket sem ismerik, nem fognak felvenni, mert képtelenek lennének megtanulni az utasítást!
> "Azt akartam tudni, hogy akinek nincs személygépkocsira jogosítványa, mert nem szerezte meg, és mozdonyvezető akar lenni, nem kötelező e megszerezni a személygépkocsi jogosítványt?"
Mozdonyvezető ismerősömnek nincsen jogosítványa. Ő azt mondja, hogy értelme sem lenne ehhez kötni az állást, mert:
1. Vasúton dolgozol. Biztos, hogy lesz személyvonat közlekedés oda, ahol fel kell venned a munkát.
2. Ha távol kezdesz és elmész oda autóval, akkor mi garantálja, hogy ott is végzel? Mit csinálsz az autóval, ha az ország másik felében kell leadnod a munkát?
3. Jobb cégeknél igyekeznek úgy szervezni a munkát, hogy a lakóhelyedhez legközelebbi telepen legyen általában a kezdés. Oda esetleg lehet értelme autónak, de mint állás betöltéséhez, nem sok köze van.
Egyébként ilyen szempontból nagyon cigánymunka a mozdonyvezetés, mert az ismerősöm is úgy dolgozik a MÁV-nál, hogy néha munka előtt fel kell utaznia Bp.-re, amikor onnan hozza le a vonatot és általában Bp.-en szokott végezni is, olyankor meg munka után vissza kell utaznia, amit senki nem fizet meg neki és a lassú vonatközlekedés miatt ez napi szinten kb. 2-3 óra plusz az amúgy sem létező szabadidejéből. Ha peche van, akkor Bp.-en kezd és Bp.-en is végez, mert úgy jönnek ki a fordulók, na olyankor egy nap csak azzal tölt el 4-5 órát, hogy utazik munkába és vissza. Magántársaságoknál állítólag ez még rosszabb, de ezt csak pletyka szinten hallottam.
"Biztos, hogy lesz személyvonat közlekedés oda, ahol fel kell venned a munkát."
Nem ismeri a kolega az országot elég jól ezek szerint.
"... amit senki nem fizet meg neki"
Akkor at ismerősöd vagy hazudott neked, vagy nem a MÁVnál dolgozik. Az önköltségi utazás a szolgálat része! Magánvasutaknál nem, de szoktak fizetni utazásra isőt. A rosszabbik fajta magánvasútnál van csak az amit mondasz.
Vagy még az lehet, hogy az ismerősöd döntött úgy, hogy ő budapesti telephelyen szeretne dolgozni, nem a lakhelyéhez közelin.
Az ország déli részén lakik, ottani telephelyre is van "kérve". Mégis miért Bp-en telephelyezne, nem értem? Szerintem semmi hihetetlen nincs azon, hogy Bp.-en végez és vissza kell utaznia önköltségen a lakhelyére.
> "Nem ismeri a kolega az országot elég jól ezek szerint."
Mire gondolsz? Van olyan telephely, ahova nincsen tömegközlekedés?
> "Az önköltségi utazás a szolgálat része!"
Ez irtó gáz, már bocs. Nem a kommentre írom, hanem hogy a cég elvárja ezt.
> "Magánvasutaknál nem, de szoktak fizetni utazásra isőt."
Ez tök jó, de a szabadidőt nem lehet megfizetni... Amikor 12 órát dolgozik valaki, de előtte még 2 órát kell utaznia a munkába meg mondjuk még utána is 2 órát vissza, mert szerencsétlenül végez, akkor azért gondoljuk át, hogy ennek hosszútávon van-e így értelme. Persze, lehet menni a MÁV-hoz, ahol úgy hallom figyelnek erre, hogy ilyen ne forduljon elő gyakran, de ott a fizetés sem annyira jó.
Ne vitatkozzatok. A munkahelyre való és hazautazás az NEM önköltség.
Erre van egy jó példám.
Van egy ismerősöm Ő Püspökladányba mozdonyvezető, de 16 km-re Karcagon Lakik egy állomásnyira. Van egy olyan szolgálata, hogy délelőtt 10 körűl kell jelentkeznie Püspökladányban ahol dolgozik és vonattal jár Karcagról át Püspökladányba. Ott feljelentkezik, és felutazik Püspökladányból Budapest nyugatiba mint utas, mert le kell hoznia 15:28-kor egy sebesvonatot Nyíregyházáig, a Püspökladánytól Budapest nyugatiba tartó utazása önköltség és beszámít a munkaidejébe. Lehozza Nyiregyházár a a vonatot, lejár a vonatról és beviszi a fűtőházba a mozdonyt, majd kigyalogol a vasútállomásra és Nyíregyházáról elutazik Püspökladányba utasként, ami megint önköltség és a munkaidő része. Püspökladányba lejelentkezik és egy legközelebbi vonattal elmegy haza Karcagra. Az elején amit írtam, hogy Karcagról Püspökladányba utazik, valamint most ahogy írtam Püspökladányból Karcagra az nem önköltség, nem számít bele a munkaidőbe. Más az önköltséges utazás, mint a munkába be és haza utazás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!