Vidék miért az öreg, elavult mozdonyokat kapja?
Nem érdekel, hogy működőképesek és jól beváltak. Engem az érdekel, hogy mennyire lehangoló azt látni, hogy a kiörögedett mozdonyokat kapja meg vidék, ezzel lealacsonyítva a mozdonyvezetők megbecsülését és az utazóközönséget, akik a koszos, kormos, régi mozdonyokat látják a vonalukon. Budapesten meg csak ámul az ember, hogy ott bezzeg Flirtök meg modern mozdonyok húzzák a vonatot.
A MÁV miért nem cseréli le ezeket a kiöregedett vasakat? Miért nem lízingelünk helyettük modern mozdonyokat? Sokkal többet érne a lízing, mint méregdrágán megvenni, hogy rajtunk maradjanak 50-60 évig.
Mert ez a vasúti infrastruktúra körfotgása, vízfejű az ország. A lakosság 20%-a lakik Budapesten, és még szép számú ember az agglomerációban. Elsősorban ide kerül minden fejlesztés, a kiszuperált járműveket pedig megkapjuk mi, vidékiek. Így volt mindig is. A Flirtek közlekedtek főleg pest környékén, azok váltották le a fecskék, BDVmot-ok egy részét. Ezek kerültek vácról Miskolcra, Gyöngyösre, Szolnokra stb. Amikor elkezdék beszerezni a Kisseket szintén pest környékére, akkor kezdték el járatni a flirteket is hosszabb távra, Nyíregyházára, Kelebiára vagy Egerbe. Majd ha vesznek a Kissek helyett valami modernebbet, várhatón akkor kapja meg a Flirteket Miskolc, Szeged, Pécs stb. Korábban cirmost, papagályt (tudom, ugyanúgy szili) csak pest környékén, esetleg Pécs, és zalaegerszeg felé lehetett látni, ma
már gyakran megfordulnak a távolsági vonaok élén is országszerte, mert a Pest környéki vezérlőkocsi ingákat kezdik egyre jobban kiváltani az újonnan szerzett motorvonatok. És így tovább. Ebből a krforgásból a mellékvonalak vannak kizárva, ott egyelőre úgy néz ki, marad a "jól bevált" Bzmot, és az Usgyi, remélhetőleg modernizálva... Az, hogy miért ez a stratégia, nem tudom megmondani, nekem először a már említett kihasználtság és a népsűrűség ugrik be.
Jó, látom a kérdező alapvetően egy megkeseredett, megnyomorodot vidéki debil, de azért megkérdezném, hogy mit jelent az, hogy Bp-n jár az új mozdony? Nem hagyja el Bp-t?? Szerelvénymeneteket visz csak Budapesten?
A Traxxok rendszeresen KörIC-vel járnak, (vastagon K-Mo-n!) 1-es vonalon járnak, ezek nem Bp.
Ok a Flirtek Bp elővárosában járnak, de oda vették őket... Miskolc-Sátoraljaújhely között minek járjon egy 220 ülőhelyes motorvonat amikor van kb 30 utas?
Állandóan megy ez a felköpás Bp-re csak azt felejtik el a vidékiek, hogy Bp és elővárosában napi 100 ezrek ingáznak, nem vonatonként 20-30 utas lézeng.
És éltem vidéken, ingéztam nap mint nap, tudom mit jelent a pusztulat vonat.
"akkor kezdték el járatni a flirteket is hosszabb távra, Nyíregyházára, Kelebiára vagy Egerbe."
Nyíregyházára (egészpontosan Záhonyba) kb 8-10 éve jár Flirt, a Kiss még fasorban sem volt.
Kelebiára eredetileg is lett véve a magas pályaszámú kék Flirtekből, fasorban sem volt még a Kiss.
Egerbe hosszú évek óta jár a Flirt, fasorban sem volt még a Kiss.
Hagyjátok már abba ezt a nyomorult vidéki önsajnáltatást, és próbáljatok meg élni. Amúgy adott a lehetőség Bp-re költözni, csak itt 150/hó az albi, meg drága a megélhetés is...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!