Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vidék miért az öreg, elavult...

Vidék miért az öreg, elavult mozdonyokat kapja?

Figyelt kérdés

Nem érdekel, hogy működőképesek és jól beváltak. Engem az érdekel, hogy mennyire lehangoló azt látni, hogy a kiörögedett mozdonyokat kapja meg vidék, ezzel lealacsonyítva a mozdonyvezetők megbecsülését és az utazóközönséget, akik a koszos, kormos, régi mozdonyokat látják a vonalukon. Budapesten meg csak ámul az ember, hogy ott bezzeg Flirtök meg modern mozdonyok húzzák a vonatot.


A MÁV miért nem cseréli le ezeket a kiöregedett vasakat? Miért nem lízingelünk helyettük modern mozdonyokat? Sokkal többet érne a lízing, mint méregdrágán megvenni, hogy rajtunk maradjanak 50-60 évig.



2021. aug. 29. 17:36
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
49%
Az az igazi amikor újonnan is xart vesznek, lásd "felújított" ruszki metró.
2021. aug. 30. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
32%

Mert ez a vasúti infrastruktúra körfotgása, vízfejű az ország. A lakosság 20%-a lakik Budapesten, és még szép számú ember az agglomerációban. Elsősorban ide kerül minden fejlesztés, a kiszuperált járműveket pedig megkapjuk mi, vidékiek. Így volt mindig is. A Flirtek közlekedtek főleg pest környékén, azok váltották le a fecskék, BDVmot-ok egy részét. Ezek kerültek vácról Miskolcra, Gyöngyösre, Szolnokra stb. Amikor elkezdék beszerezni a Kisseket szintén pest környékére, akkor kezdték el járatni a flirteket is hosszabb távra, Nyíregyházára, Kelebiára vagy Egerbe. Majd ha vesznek a Kissek helyett valami modernebbet, várhatón akkor kapja meg a Flirteket Miskolc, Szeged, Pécs stb. Korábban cirmost, papagályt (tudom, ugyanúgy szili) csak pest környékén, esetleg Pécs, és zalaegerszeg felé lehetett látni, ma

már gyakran megfordulnak a távolsági vonaok élén is országszerte, mert a Pest környéki vezérlőkocsi ingákat kezdik egyre jobban kiváltani az újonnan szerzett motorvonatok. És így tovább. Ebből a krforgásból a mellékvonalak vannak kizárva, ott egyelőre úgy néz ki, marad a "jól bevált" Bzmot, és az Usgyi, remélhetőleg modernizálva... Az, hogy miért ez a stratégia, nem tudom megmondani, nekem először a már említett kihasználtság és a népsűrűség ugrik be.

2021. szept. 13. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 Vortrex ***** válasza:
56%
Mért, a fővárosiak talán kevesebbet érnek?? Jár nekik az új vonat.
2021. szept. 15. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 A kérdező kommentje:
Nem erről van szó, de az abszurd, hogy amikor új mozdony érkezik, akkor az megy Bp.-re, az öreg csotrogány, amit levált, azt meg nagy kegyesen odaadják vidéknek, ha éppen nem selejtezik. Mint amikor a főnök plazma TV-t vesz az irodájába, a régi katódsugarasat meg odaadja az alkalmazottainak, hogy na gyerekek, most über szuper jó lesz minden, mert már TV-t is nézhettek munka közben. Igaz, hogy már analog adás alig van, a főnök meg 100+ digitális 4K csatornát nézhet, nem baj, az alkalmazottaknak jó lesz az is. Nagyjából ilyen üzenete van annak, amit a MÁV művel a mozdonybeszerzés körül.
2021. szept. 15. 18:08
 15/22 anonim ***** válasza:
Én leírtam a véleményem, ahogy már ott is jeleztem, hogy az én véleményem, mint mozdonyvezető, le lettem pontozva, de ha most valaki ettől jobban érzi magát, akkor tegye nyugodtan.
2021. szept. 15. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 Vortrex ***** válasza:
64%
Mindig ez van, valahányszor a fővárosiak kapnak valami szépet, már megy az irigykedés. Mi mikor panaszkodtunk, hogy a vidékiek új kombájnt kaptak, vagy kilátót a Tubesre, vagy közmű kiépítést?? Soha. De ha itt valaki a körútra szarik, a vidékiek már tartják a markukat, mert őket kihagyták
2021. szept. 15. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 A kérdező kommentje:
Ez nem irigység, hanem egyenlőség. A vidéki azért dolgozzon ócska, elavult, régi mozdonnyal, csakmert vidéken lakik? Na ugye. Neki is ugyanúgy megjárna a modern munkakörnyezet. Pláne, hogy a mozdonyvezetők előrehozott nyugdíját kivették a törvénykönyvből, mondván, hogy a modern mozdonyok már nem teszik tönkre az ember gerincét, nem süketítik meg a fülét és még sorolhatnám. A Bp.-iek mondhatni jól jártak, de a vidéki mv.-k gerincét úgy szétrázza az ócska mozdony nyugdíjas korára, hogy örül majd, ha fel tud kelni az ágyból.
2021. szept. 15. 18:44
 18/22 anonim ***** válasza:
100%
Hát itt vidéken a csörgős, hugyos bhv-s tolatós inga, és a szakadt Bz után sokszor megváltás egy fecske, vagy BDVmot...
2021. szept. 15. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
12%

Jó, látom a kérdező alapvetően egy megkeseredett, megnyomorodot vidéki debil, de azért megkérdezném, hogy mit jelent az, hogy Bp-n jár az új mozdony? Nem hagyja el Bp-t?? Szerelvénymeneteket visz csak Budapesten?


A Traxxok rendszeresen KörIC-vel járnak, (vastagon K-Mo-n!) 1-es vonalon járnak, ezek nem Bp.

Ok a Flirtek Bp elővárosában járnak, de oda vették őket... Miskolc-Sátoraljaújhely között minek járjon egy 220 ülőhelyes motorvonat amikor van kb 30 utas?


Állandóan megy ez a felköpás Bp-re csak azt felejtik el a vidékiek, hogy Bp és elővárosában napi 100 ezrek ingáznak, nem vonatonként 20-30 utas lézeng.


És éltem vidéken, ingéztam nap mint nap, tudom mit jelent a pusztulat vonat.

2021. szept. 16. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
23%

"akkor kezdték el járatni a flirteket is hosszabb távra, Nyíregyházára, Kelebiára vagy Egerbe."


Nyíregyházára (egészpontosan Záhonyba) kb 8-10 éve jár Flirt, a Kiss még fasorban sem volt.

Kelebiára eredetileg is lett véve a magas pályaszámú kék Flirtekből, fasorban sem volt még a Kiss.

Egerbe hosszú évek óta jár a Flirt, fasorban sem volt még a Kiss.


Hagyjátok már abba ezt a nyomorult vidéki önsajnáltatást, és próbáljatok meg élni. Amúgy adott a lehetőség Bp-re költözni, csak itt 150/hó az albi, meg drága a megélhetés is...

2021. szept. 16. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!