Vidék miért az öreg, elavult mozdonyokat kapja?
Nem érdekel, hogy működőképesek és jól beváltak. Engem az érdekel, hogy mennyire lehangoló azt látni, hogy a kiörögedett mozdonyokat kapja meg vidék, ezzel lealacsonyítva a mozdonyvezetők megbecsülését és az utazóközönséget, akik a koszos, kormos, régi mozdonyokat látják a vonalukon. Budapesten meg csak ámul az ember, hogy ott bezzeg Flirtök meg modern mozdonyok húzzák a vonatot.
A MÁV miért nem cseréli le ezeket a kiöregedett vasakat? Miért nem lízingelünk helyettük modern mozdonyokat? Sokkal többet érne a lízing, mint méregdrágán megvenni, hogy rajtunk maradjanak 50-60 évig.
Egyrészt ez nem kívánságműsor, másrészt nem mindenhol van tyúkbél.
Harmadrészt meg, bár ez már magánvélemény részemről sokkal jobban szeretem a Szilit, Gigantot, Csörgőt, Szergejt, sőt még a Bz-t is, típusom van Desirora és Traxxra, Desiroról jobb nem beszélni Traxx-al meg szerencsére csak nagyon ritkán járunk déli parton, de részemről elismerem, hogy kényelmes, de részemről már alig nyújt bármit is abból amiért szeretem ezt a hivatást. Ahogy egy kolléga megjegyezte, egy kerekeken guruló számítógép, rendszergazda kell hozzá nem mozdonyvezető.
Szóval ennyit arról, hogy lealacsonyító, igen vannak akik jobb kedvelik a modern gépeket, mert kényelmesebb, de részemről azok közé tartozok, akik akár ha kell összekenik magukat a géptérben, egy esetleges fekvemaradást, vagy kisebb hibát elhárítandó, és ezt így szeretem, sokkal jobb érzés, hogy el tudtad a nehézségek árán is vinni a vonatot , mintsem kényelmesen ugyan de telefonálhassak, hogy hibát írt ki a gép, kéne a segély.
Milyen vidék? Én Pesten lakom a Lajosmizsei vonal mellett és simán visszarakta a pusztulat 100 éves szemét vonatait a máv ide.
Egy ideig a Desiroval boldogították a népet, aztán kivonták őket, lecserélték az orosz szemétre és visszab@szták az öreg dízelt is.
Most hallgathatjuk megint ezt a szemetet.
Nem érdekelnek a vonatok, de mivel egy vasútvonal mellett lakom, nem mindegy, hogy mi jár a vonalon.
Az eddigi legcsendesebb vonat a Desiro volt.
#1
Nem ez a lényeg. Vidéken is vannak villamosított vonalak szép számmal, na meg a dízeles vonalakon is ugyanez a helyzet. A vidék legtöbbször a főváros környékéről kikopott járműveket kapja (az egyetlen kivétel az Usgyi motorvonat, de az meg egy kalap sz.r volt már új korában is). #4-es nagyjából leírta az okokat: Bp. környékén a legtöbb az utas, és ott a legfeltűnőbb a kirakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!