Van-e esély arra, hogy a MÁV belátható időn belül új mozdonyokat szerezzen be?
Lassan, de biztosan épülgetnek már azért a 160-as pályák, viszont még mindig le vagyunk ragadva ott, hogy 10db Taurus és 25db Traxx-unk van. BP Elővárosa kezd szépen megtelni Stadler termékekkel(123db FLIRT, 19db KISS). Viszont a távolsági vonatozásban, legyen szó akár teher-, akár személyforgalomról, még mindig nagyjából az a ~330 V43-as teljesít szolgálatot, amelyik szeret már-már elfáradni(azért valljuk be, 50 év kemény munka után nem sokan szeretnének megfeszülni). IC kocsik lassan, döcögve, de készülgetnek. Ugye 20 IC+ kocsi lesz kész elvileg június 30-ig, a 70 db-ból is már fut egy pár, ez így eddig féléves csúszás a tervezetthez képest, ami nem olyan egetrengető, figyelembe véve a munkaerő és a pénz hiányt.
Esetleg milyen mozdonyokat lenne érdemes vásárolni? Újakat? Használtakat?
Jóminőségű <20 éves mozdonyok nem igazán eladóak, hiszen mások is előszeretettel hasznlják. Újakból meg milyen lehetőségnek lenne értelme a MÁV-nak? Beállni a Vectron sorba? az ÖBB-nek lassan 100-nál is több lesz, a GYSEV-nek is van pár darab. Esetleg a Skoda féle Messerschmittek? Azokról hallottam, hogy szeretik magukat megadni és nem annyival olcsóbb, hogy megérje.
Kicsit lemaradtál, az IC+ projektet leállították, szóval néhány kocsit leszámítva nincs igazán mit húzni 160-nal, ezekből meg nem tudom, hogy ki lehetne-e állítani egy vonal szerelvényeit teljes mértékben.
De szerintem a KISS-ek, FLIRT-ek beszerzése sem volt olyan szövevényes (bár lehet, hogy az EU-s pénz sokat segített), szóval az új mozdonyok beszerzése sem lehet olyan körülményes - csak kell hozzá pálya meg kocsi.
Nem tudom, hogy a Bombardier-szálat fel lehet-e melegíteni, illetve azoknak a karbantartása hogyan történik, de ha ez egy bevált mozdonytípus, akkor én megpróbálnám (ugyanez igaz a Siemensre is).
Illetve ahogy azt már említettem, vége az IC+-nak, nem tudom, hogy a jövőben mi lesz vele, de akár használt motorvonatokat is lehetne venni, ezek lehetnének akár IC-k, akár gyorsvonati felszereltségűek.
Mintha a héten cikkeztek volna arról, hogy elkaszálják az IC+ programot - végre.
Készülnek a 160-as pályák, de 160-as biztosítóberendezés nincs egyikhez sem.
Néhány IC kocsit leszámítva nincsenek is olyan kocsik belföldön, amik 160km/h-sak lennének. Mit húznának a szép új mozdonyok 160-nal? :D
Lehetne venni "olcsón" Vectront, drágábban Traxxot. Nem tudom az Alstom Prima sorozat most hogy áll, a Skoda termékeivel a németek is szívnak azt kihagynám.
Igazából eddig is vehettek volna, meg most is vehetnének de egyelőre nem úgy néz ki hogy ilyen téren komolyan fejleszteni akarnak. A 160-as pályák is csak azért lettek 160-asok, mert az unió minimum 160-as pályára biztosít forrást. Azt sem zárnám ki, hogy még egy ideig húzzák-halasztják a dolgot és a piaci liberalizációnál valamelyik haver cége fog közel kerülni a húsos fazékhoz :)
Én úgy tudom, hogy nem állították le. Homolya Róbert annyit mondott, hogy felülvizsgálás lesz, mert jelenlegi helyzetben tényleg nem vezet túl sok jóra Szolnok. Érdemesebb lenne belevonni akár a DJJ-t, mint a KISS-ek összeszerelésében.
február végén a próba állt le, mert nem volt jó az ajtó, de azt 2 nap alatt orvosolták és minden mehetett tovább. iho.hu hoz le negatívan mindent, nem is értem miért. Mármint az egész ic+-t negatívan hozza le, pedig örvendetes, csak a kivitelés (szokás szerint) nem megfelelő.
Azért pl a 80a és lassan kész lesz, amin Hatvanig lesz 120-140-160-as tempó is, Homolya mondta, hogy a Hatvan-Miskolc közötti szakaszra is ráférne egy alapos átépítés.
Ugye akkor ott van az 1-es vonal. a 40-es sem hiszem, hogy 120-as lesz. Az IC kocsik nagyrésze azért 140-et még bír, de 160-at még az IC3G sem(az mondjuk miért csak 120at tud?).
John_McClane
Hol olvastok ti ilyeneket? Én sehol nem láttam ilyet.
Na igen, de hiába lenne 160-as mozdony, ha nem tud 120-at se menni a pályaállapot miatt, először nyilván pályát kell alá építeni.
"Azért pl a 80a és lassan kész lesz, amin Hatvanig lesz 120-140-160-as tempó is,"
Lesz a nagy lófszt lesz. A 80a Pécelig eddig is 120-as volt és Aszódtól kifelé is. A köztes rész az 100-as volt és ha jól tudom annyi is marad. Aszódon terveztek komolyabb átépítést ami végül nem valósul meg, így Aszód-hatvan között lehet csak 160-ra emelni a sebességet ( Turán a bejárati ív miatt maradni fog a 120), ami összesen durván 11km-t jelent 3 megállóval. Mire a motorvonatok felgyorsulnának 160-ra már fékezhetnek is :D
Szóval ez 140-160 ez inkább ámítás kategória, mint valós előny. Az intercityk nyerhetnek ezen a kis szakaszon 1-2 percet azt ennyi az összes előnye. :D
"Na igen, de hiába lenne 160-as mozdony, ha nem tud 120-at se menni a pályaállapot miatt, először nyilván pályát kell alá építeni."
Az 1-es vonalon azért elég jól látszik, hogy nem elég a pályát megépíteni, azt fenn is kell tudni tartani! Az 1-esen, a 100-as már átadott szakaszán, 140-esen most is lehetne járni 160-nal, de mint írtam se biztber se jármű.
Ha van jármű ( motorvonat, mozdony, kocsik) akkor az átadott szakaszokon már ki lehet használni a többlet képességet. Mi megépítjük a pályát, de nincs ami járjon rajta. Mire eljutunk oda, hogy lesz megfelelő számú járművünk addigra a pálya állapota le fog romlani és a lassújelek miatt nem lehet majd rajta 160-nal menni. Van rá egy söröm, hogy így lesz :D
Nyíltan még nem bukott be, de tulajdonképpen már bebukott:
Annyit azért elöljáróban, hogy magyar busz van és köszöni szépen egész jól elvan, kapja megrendeléseket és rendre be is tartja őket.
A másik, hogy azért eléggé le volt romolva a vasút állapota, örülni kell, hogy egyáltalán még lehet fejleszteni, de sajnos nincs se annyi pénz, se annyi munkaerő, hogy egyszerre újúljon meg az egész vasúthálózat(fővonalak).
Este elolvasom a cikket és reagálok rá .
"magyar busz van és köszöni szépen egész jól elvan"
Igen? Melyik gyártónál? Te nem hallottál a bebukott Ikarus Moduloról? :D
Kérdező, te csak Magyar Időket olvasol vagy mi? Sem az IC+ projekt, sem a magyar buszgyártás túltolása nem sikerült valami fényesen, milliárdok mentek a levesbe mindkét sztoriban úgy, hogy már az alapötlet sem volt túl jó. (Legalábbis sem utaskènt, sem adófizetőként nem tetszik az, hogy költsünk milliárdokat érzelmi-politikai okokból a honi járműgyártás feltámasztására, miközben minimum féltucat komoly külföldi cég versenyezne szívesen minőségben és árban is.)
A MÁV-nak teljesen nyilvànvalóan ötlete sincs arra, milyen stratégia mentén szerezzen be jàrműveket, így csak sodródik. Elővárosban nyilván annyi KISS-t vesznek majd, amennyire csak pénzt kapnak, de a távolsági vontatójárművek kapcsán teljes a koncepciótlanság. Majd egyszer lesz valami, addig meg Szili. Ez most a terv.
#8
Hallani hallottam, azon kívül, hogy szerintem szép külsőre, nem jósoltam túl sok jövőt nekik. Viszont a Credo már kb 2 évtizede jelen van a piacon, és elég jó kis termékekkel.
9# Alapvetően az, hogy cisnáljunk hazait az örvendetes volt és támogatni való, e helyett mindenki elkezdte "fúj magyar", "miért nem veszünk siemenst vagy Astrat".. mikor lenne értelme a hazai gyártásnak, csak nem mindent rátukmálni Szolnokra, ahol ráadásul a Stadler gyár is van(gyanítom jobb órabérért ráadásul). Egyedül azzal volt a baj.. na meg a munkaerő hiánnyal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!