Oroszországban és egyéb keleti poszt-szocialista országokban (Ukrajna, Moldova stb. ) miért használnak még 50-60 éves mozdonyokat?
Több oka is lehet, egyrészt ha mennek és nincs a nyakukon például az EU a környezetszennyezési normáival, illetve jó áron férnek hozzá üzemanyaghoz, kenőanyagokhoz stb, akkor ugyanúgy használhatóak maradnak.
Másrészt ha kívülről még réginek néz ki attól lehet remotorizált gép is, ami alapvetően sokkal olcsóbb mint egy új mozdony beszerzése, és maga a karosszéria, forgóváz stb minden gond nélkül üzemeltethető tovább egy gazdaságosabb erőforrással.
Belegondolsz nálunk is Szilik, Szergejek ilyen korban vannak, de a Csörgők és Gigantok is átlagosan 35 és 45 éves korukban járnak.
Nálunk is használnak és a környező országok is. A magyar vasút a V43-ra épül ami nem mai darab.
Amúgy az előttem szóló jól leírja.
Egy mozdony, mint munkagép kicsit hasonló a hajókhoz. Azok is évtizedekig működnek. A mozdonyok is, csak közben átesnek többszöri felújításon, remotorizáláson, fejlesztésen, így egy-egy régi darab viszonylag modern technikailag.
https://www.youtube.com/watch?v=t4L_iMslHWg
Na meg alapvetően nem gazdag országokról beszélünk.
Ez is ide tartozik, igaz 1995-ös a felvétel:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!