Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Oroszországban és egyéb...

Oroszországban és egyéb keleti poszt-szocialista országokban (Ukrajna, Moldova stb. ) miért használnak még 50-60 éves mozdonyokat?

Figyelt kérdés
A youtube-on néztem videókat, és szinte új gépeket nem is látni. Ennyire nincs pénz ott vagy ennyire jók a gépek (ha több mint fél évszázadot kibírtak már)?

2019. okt. 29. 18:30
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Több oka is lehet, egyrészt ha mennek és nincs a nyakukon például az EU a környezetszennyezési normáival, illetve jó áron férnek hozzá üzemanyaghoz, kenőanyagokhoz stb, akkor ugyanúgy használhatóak maradnak.


Másrészt ha kívülről még réginek néz ki attól lehet remotorizált gép is, ami alapvetően sokkal olcsóbb mint egy új mozdony beszerzése, és maga a karosszéria, forgóváz stb minden gond nélkül üzemeltethető tovább egy gazdaságosabb erőforrással.


Belegondolsz nálunk is Szilik, Szergejek ilyen korban vannak, de a Csörgők és Gigantok is átlagosan 35 és 45 éves korukban járnak.

2019. okt. 29. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

Nálunk is használnak és a környező országok is. A magyar vasút a V43-ra épül ami nem mai darab.


Amúgy az előttem szóló jól leírja.


Egy mozdony, mint munkagép kicsit hasonló a hajókhoz. Azok is évtizedekig működnek. A mozdonyok is, csak közben átesnek többszöri felújításon, remotorizáláson, fejlesztésen, így egy-egy régi darab viszonylag modern technikailag.

https://www.youtube.com/watch?v=t4L_iMslHWg


Na meg alapvetően nem gazdag országokról beszélünk.

2019. okt. 29. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Ez is ide tartozik, igaz 1995-ös a felvétel:

https://www.youtube.com/watch?v=s8BKP7gYBro

2019. okt. 29. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Még arra gondoltam, hogy – akár az Ikarusok esetén – könnyebb a karbantartásuk, mint az elektronikus mozdonyoknak, és talán jobban szerethetik a szerelők. De lehet, hogy ez tévedés...
2019. okt. 30. 10:06
 5/13 anonim ***** válasza:
Hát valami van ebben is de nem feltétlen a szerelők miatt, hanem ha van egy nagyobb darabszámú sorozat, ahhoz nem árt műszakilag felkészíteni a műhelyeket, speciális szerszámok, leírások, pótalkatrészek a fontosabb dolgok. Ennek is megvan a költségvetése.
2019. okt. 30. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm, érdekes!
2019. nov. 2. 08:30
 7/13 anonim ***** válasza:
Anno Szergejekkel például az volt a gond, hogy alig kaptunk hozzájuk műszaki leírást, az oroszról lett sok lefordítva úgymond saját részre, illetve kiépítve hozzájuk a szervizfeltételek, a rendelkezésükre állásukon is meglátszik, ahogy a 70-es évekre szépen feljöttek aztán a 90-es évek után ismét leromlott, de az már annak köszönhető, hogy nem volt rájuk akkora szükség, illetve csökkentették a ráfordítható összeget.
2019. nov. 2. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
Ennek ellenére nem úgy tűnik, mintha a MÁV ki akarná vonni őket, hanem az 1990-es évekbeli után a 2010-es években ismét elindult egy felújítási program. (Aminek egyébként én örülök, mert kedvelem ezt a típust.)
2019. nov. 4. 12:38
 9/13 anonim ***** válasza:
Hát azért ha azt nézzük, hogy anno volt közel 300 abból maradt majdnem 50 classic és 34 remot.
2019. nov. 4. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Ez még mindig majdnem 1/3-os arány. Én inkább az M43-asok miatt félek, hogy teljesen eltünnek.
2019. nov. 5. 09:30
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!