Miknek kellene megvalósulnia, hogy a vasúton nagyobb sebességgel haladhasson a forgalom?
Feltételezem, hogy a sínhez nem kellene hozzányúlni, hiszen a sín az sín, nincs belőle többféle. A vonalvezetéshez vajon hozzá kellene nyúlni? Megvan szabva, hogy adott sebességhez mekkora a maximum sugár? Autóknál ugye a kisodródás miatt van ennek jelentősége, de vonatok kötött pályások, feltételezem, hogy nem tudnak oldalra leborulni a sínről (itt most nem 600 km/h-ra sebességre gondolok nyilván).
Mi a helyzet a térközjelzőkkel és a jelzésekkel (táblák)?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Feltételezem, hogy a sínhez nem kellene hozzányúlni, hiszen a sín az sín, nincs belőle többféle."
Itt vagy eltévedve, a pálya, a pályaalapok, a sín anyaga és szerelése igen nagy eltéreseket jelent. A mai magyar pályák többsége még a 100 km/h-s sebességet sem túl jól bírja.
MEg a vonatok igenis le tudnának borulni a sínröl, ezért jobb helyeken a kanyarokban döntött a pálya!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Fuss neki újra!
Sínből millió fajta van, nem véletlen nem 500, hanem 160 a tervezési sebessége még a nyílegyenes új pályáinknak is.
A kanyarokban szerinted véletlenül vannak sebességkorlátozások? Könnyen le tud borulni, vagy lepattanni (értsd: egyik kerék nem bírja az oldalirányú terhelést és ,,leesik a sínről”).
És mi kell, hogy lehessen 200-as pálya?
-Megfelelő sugarú ívek
-Megfelelő fajta sín
-Szintbeli kereszteződések kivétel nélküli kiváltása
-meg talán kerítés
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Rosdz következtetésre jutottál.
A pálya agy dolog.
Mondok mást. A nagy sebességű vonatot be kell illeszteni a többi közé. Most is van olyan, hogy személyvonat vesztegel az állomáson, mert el kell engedni a gyorsvonatot.
Ami nem megy nagyobb utazósebességen csak kevesebb helyen áll meg.
Személyvonatok közlekedtetése teljesen ellehetelenül.
Én sem értek a vasúthoz, mint te így lehetnek az írásomban tévedések.
Bp., Rákosligeten lakom.
Az előző állomás olyan 3 km. Amikor onnan kiindul a vonat, már zárni kell az átjárót. 160-as vebességnél már szerintem Isaszegtől az összeset. Megbénul a közúti firgalom is.
Az ICE működését nem ismwrem, de a nagy sebességű vobatok tudomásom szerint külön pályán, szontbeli kereszteződések nél közlekednek, és nem osztoznak másfajtákkal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
4-es egy fontos dolgot pedzeget: igazából nem az az igazán fontos, pláne egy ilyen kis országban, hogy minél magasabb legyen a pályasebesség. Nyilván egy 120-160 km/h körüli "általános" sebesség fontos a vasút versenyképessége miatt , de ennél sokkal magasabbra nem éri meg célozni.
Sokkal lényegesebb viszont az, hogy a menetrendi struktúra fejleszthető legyen. Konkrétan van, hogy a 120 helyett 160-as tempó rosszabb átszállási kapcsolatokat, hosszú várakozásokat szül, gyakorlatilag túl hamar ér be a vonat. Persze ez a ritkábbik eset, de ilyen is van. Ezen kívül fontos a kitéresi lehetőségek, állomasi vágányhálózatok, nagysebességű kitèrők tervezése úgy, hogy gyorsan lehessen igény esetén előztetni, vonatkereszteket lebonyolítani és zavar esetén kezelni azokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"a sín az sín, nincs belőle többféle"
Ja persze... biztos a kuhár videóin szocializálódtál te is mi? Nincs belőle többféle :DDDDD Ha tudnád mennyiféle van, leesnél a székről.
"A vonalvezetéshez vajon hozzá kellene nyúlni?"
Igen.
Például a Dombóvár Kaposvár vonalat azért csak 100 kmh-ra "újították" fel, mert a 120hoz tljesen át kellett volna alakítani az egészet. Gyakorlatilag nulláról kellett volna újratervezni és építeni.
"Megvan szabva, hogy adott sebességhez mekkora a maximum sugár?"
Meg.
"vonatok kötött pályások, feltételezem, hogy nem tudnak oldalra leborulni a sínről"
De.
Te nem az a jóképességű vagy aki gumit akart rakni a sínekre meg a vonat kerekeire, hogy rövidüljün a féktáv?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!