Miknek kellene megvalósulnia, hogy a vasúton nagyobb sebességgel haladhasson a forgalom?
Feltételezem, hogy a sínhez nem kellene hozzányúlni, hiszen a sín az sín, nincs belőle többféle. A vonalvezetéshez vajon hozzá kellene nyúlni? Megvan szabva, hogy adott sebességhez mekkora a maximum sugár? Autóknál ugye a kisodródás miatt van ennek jelentősége, de vonatok kötött pályások, feltételezem, hogy nem tudnak oldalra leborulni a sínről (itt most nem 600 km/h-ra sebességre gondolok nyilván).
Mi a helyzet a térközjelzőkkel és a jelzésekkel (táblák)?
"Feltételezem, hogy a sínhez nem kellene hozzányúlni, hiszen a sín az sín, nincs belőle többféle."
Itt vagy eltévedve, a pálya, a pályaalapok, a sín anyaga és szerelése igen nagy eltéreseket jelent. A mai magyar pályák többsége még a 100 km/h-s sebességet sem túl jól bírja.
MEg a vonatok igenis le tudnának borulni a sínröl, ezért jobb helyeken a kanyarokban döntött a pálya!
Fuss neki újra!
Sínből millió fajta van, nem véletlen nem 500, hanem 160 a tervezési sebessége még a nyílegyenes új pályáinknak is.
A kanyarokban szerinted véletlenül vannak sebességkorlátozások? Könnyen le tud borulni, vagy lepattanni (értsd: egyik kerék nem bírja az oldalirányú terhelést és ,,leesik a sínről”).
És mi kell, hogy lehessen 200-as pálya?
-Megfelelő sugarú ívek
-Megfelelő fajta sín
-Szintbeli kereszteződések kivétel nélküli kiváltása
-meg talán kerítés
Rosdz következtetésre jutottál.
A pálya agy dolog.
Mondok mást. A nagy sebességű vonatot be kell illeszteni a többi közé. Most is van olyan, hogy személyvonat vesztegel az állomáson, mert el kell engedni a gyorsvonatot.
Ami nem megy nagyobb utazósebességen csak kevesebb helyen áll meg.
Személyvonatok közlekedtetése teljesen ellehetelenül.
Én sem értek a vasúthoz, mint te így lehetnek az írásomban tévedések.
Bp., Rákosligeten lakom.
Az előző állomás olyan 3 km. Amikor onnan kiindul a vonat, már zárni kell az átjárót. 160-as vebességnél már szerintem Isaszegtől az összeset. Megbénul a közúti firgalom is.
Az ICE működését nem ismwrem, de a nagy sebességű vobatok tudomásom szerint külön pályán, szontbeli kereszteződések nél közlekednek, és nem osztoznak másfajtákkal.
4-es egy fontos dolgot pedzeget: igazából nem az az igazán fontos, pláne egy ilyen kis országban, hogy minél magasabb legyen a pályasebesség. Nyilván egy 120-160 km/h körüli "általános" sebesség fontos a vasút versenyképessége miatt , de ennél sokkal magasabbra nem éri meg célozni.
Sokkal lényegesebb viszont az, hogy a menetrendi struktúra fejleszthető legyen. Konkrétan van, hogy a 120 helyett 160-as tempó rosszabb átszállási kapcsolatokat, hosszú várakozásokat szül, gyakorlatilag túl hamar ér be a vonat. Persze ez a ritkábbik eset, de ilyen is van. Ezen kívül fontos a kitéresi lehetőségek, állomasi vágányhálózatok, nagysebességű kitèrők tervezése úgy, hogy gyorsan lehessen igény esetén előztetni, vonatkereszteket lebonyolítani és zavar esetén kezelni azokat.
"a sín az sín, nincs belőle többféle"
Ja persze... biztos a kuhár videóin szocializálódtál te is mi? Nincs belőle többféle :DDDDD Ha tudnád mennyiféle van, leesnél a székről.
"A vonalvezetéshez vajon hozzá kellene nyúlni?"
Igen.
Például a Dombóvár Kaposvár vonalat azért csak 100 kmh-ra "újították" fel, mert a 120hoz tljesen át kellett volna alakítani az egészet. Gyakorlatilag nulláról kellett volna újratervezni és építeni.
"Megvan szabva, hogy adott sebességhez mekkora a maximum sugár?"
Meg.
"vonatok kötött pályások, feltételezem, hogy nem tudnak oldalra leborulni a sínről"
De.
Te nem az a jóképességű vagy aki gumit akart rakni a sínekre meg a vonat kerekeire, hogy rövidüljün a féktáv?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!