Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miknek kellene megvalósulnia,...

Miknek kellene megvalósulnia, hogy a vasúton nagyobb sebességgel haladhasson a forgalom?

Figyelt kérdés

Feltételezem, hogy a sínhez nem kellene hozzányúlni, hiszen a sín az sín, nincs belőle többféle. A vonalvezetéshez vajon hozzá kellene nyúlni? Megvan szabva, hogy adott sebességhez mekkora a maximum sugár? Autóknál ugye a kisodródás miatt van ennek jelentősége, de vonatok kötött pályások, feltételezem, hogy nem tudnak oldalra leborulni a sínről (itt most nem 600 km/h-ra sebességre gondolok nyilván).


Mi a helyzet a térközjelzőkkel és a jelzésekkel (táblák)?



2021. aug. 22. 16:44
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
95%

"Feltételezem, hogy a sínhez nem kellene hozzányúlni, hiszen a sín az sín, nincs belőle többféle."


Itt vagy eltévedve, a pálya, a pályaalapok, a sín anyaga és szerelése igen nagy eltéreseket jelent. A mai magyar pályák többsége még a 100 km/h-s sebességet sem túl jól bírja.


MEg a vonatok igenis le tudnának borulni a sínröl, ezért jobb helyeken a kanyarokban döntött a pálya!

2021. aug. 22. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
90%

Fuss neki újra!

Sínből millió fajta van, nem véletlen nem 500, hanem 160 a tervezési sebessége még a nyílegyenes új pályáinknak is.

A kanyarokban szerinted véletlenül vannak sebességkorlátozások? Könnyen le tud borulni, vagy lepattanni (értsd: egyik kerék nem bírja az oldalirányú terhelést és ,,leesik a sínről”).

És mi kell, hogy lehessen 200-as pálya?

-Megfelelő sugarú ívek

-Megfelelő fajta sín

-Szintbeli kereszteződések kivétel nélküli kiváltása

-meg talán kerítés

2021. aug. 22. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
Elszomorító, mert ezek szerint a teljes pályát át kellene építeni megfelelő sín újrahúzásával egyetemben? Módosítani a nyomvonalat, dőlésszögeket? Jelzőket átpozícionálni, kerítést kihúzni? Ha belegondolunk, akkor ennek semmi értelme nincsen, mert hiába építenek át egy szakaszt, ha az előtte-utána következő szakasz a régi marad, ugyanúgy nem engedélyezhetik rajta a magasabb sebességet... Vagy csak néhány km erejéig, ami gazdaságilag megkérdőzelehető, hogy van-e értelme. Ha így nézzük, akkor sosem lesz itt modern vasút, mert a régi vágányok miatt nem éri meg.
2021. aug. 22. 17:18
 4/14 anonim ***** válasza:
93%

Rosdz következtetésre jutottál.

A pálya agy dolog.


Mondok mást. A nagy sebességű vonatot be kell illeszteni a többi közé. Most is van olyan, hogy személyvonat vesztegel az állomáson, mert el kell engedni a gyorsvonatot.

Ami nem megy nagyobb utazósebességen csak kevesebb helyen áll meg.

Személyvonatok közlekedtetése teljesen ellehetelenül.

Én sem értek a vasúthoz, mint te így lehetnek az írásomban tévedések.

Bp., Rákosligeten lakom.

Az előző állomás olyan 3 km. Amikor onnan kiindul a vonat, már zárni kell az átjárót. 160-as vebességnél már szerintem Isaszegtől az összeset. Megbénul a közúti firgalom is.

Az ICE működését nem ismwrem, de a nagy sebességű vobatok tudomásom szerint külön pályán, szontbeli kereszteződések nél közlekednek, és nem osztoznak másfajtákkal.

2021. aug. 22. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

4-es egy fontos dolgot pedzeget: igazából nem az az igazán fontos, pláne egy ilyen kis országban, hogy minél magasabb legyen a pályasebesség. Nyilván egy 120-160 km/h körüli "általános" sebesség fontos a vasút versenyképessége miatt , de ennél sokkal magasabbra nem éri meg célozni.


Sokkal lényegesebb viszont az, hogy a menetrendi struktúra fejleszthető legyen. Konkrétan van, hogy a 120 helyett 160-as tempó rosszabb átszállási kapcsolatokat, hosszú várakozásokat szül, gyakorlatilag túl hamar ér be a vonat. Persze ez a ritkábbik eset, de ilyen is van. Ezen kívül fontos a kitéresi lehetőségek, állomasi vágányhálózatok, nagysebességű kitèrők tervezése úgy, hogy gyorsan lehessen igény esetén előztetni, vonatkereszteket lebonyolítani és zavar esetén kezelni azokat.

2021. aug. 22. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
90%
A nagy sebességű vonat kicsit olyan mint az autópálya. Teljesen különálló infrastruktúra kell neki.
2021. aug. 22. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
84%
Röviden és tömören, új pálya + új jármű (biztosítóberendezés, fel- és alépítmény stb természetesen)
2021. aug. 22. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
Miért kéne különálló infrastuktúra? A japánoknál is ugyanazt a pályát a használják a szupervonatok, mint a lassabb vonatok is. Habár ott a lassabbak is bőven 150-200-al mennek...
2021. aug. 22. 21:49
 9/14 anonim ***** válasza:
88%
Japán nem enyhén szólva gazdagabb/fejlettebb ország, ott ezt meg lehet csinálni. Meg akkora népességű metropoliszokban, amik ott vannak, szükséges is.
2021. aug. 22. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
90%

"a sín az sín, nincs belőle többféle"

Ja persze... biztos a kuhár videóin szocializálódtál te is mi? Nincs belőle többféle :DDDDD Ha tudnád mennyiféle van, leesnél a székről.

"A vonalvezetéshez vajon hozzá kellene nyúlni?"

Igen.

Például a Dombóvár Kaposvár vonalat azért csak 100 kmh-ra "újították" fel, mert a 120hoz tljesen át kellett volna alakítani az egészet. Gyakorlatilag nulláról kellett volna újratervezni és építeni.

"Megvan szabva, hogy adott sebességhez mekkora a maximum sugár?"

Meg.

"vonatok kötött pályások, feltételezem, hogy nem tudnak oldalra leborulni a sínről"

De.


Te nem az a jóképességű vagy aki gumit akart rakni a sínekre meg a vonat kerekeire, hogy rövidüljün a féktáv?

2021. aug. 22. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!