Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Most még sem lesznek új HÉV...

Most még sem lesznek új HÉV vonatok beszerezve? Miért vonták vissza a trendert? A csepeli vonalon például a 841-621-842 pályaszámú M.IX/A tipusú motorvonat már 1965 óta forgalomban van.

Figyelt kérdés

2021. márc. 20. 10:59
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
88%

Azért mert Orbán mindenképp azt akarja hogy az oroszoktól vegye a MÁV az új HÉV szerelvényeket

És minek után kiderült a tenderen hogy az orosz ipar 50 évvel le van maradva és nem képes megnyerni egy tendert piaci alapon, igy most Viktátorunk megoldja hogy gazdája Putyin örüljön és megvetetik a MÁV al az elavult, túlárazott orosz HÉV szerelvényket

Elavult szart 2 szer annyiért

Jusson belőle Orbánéknak, Putyinéknak

Az hogy az országnak ez nem jó, és tömény korrupció és hazaárulás az meg sajnos kevés embernek böki ki a szemét!


Ugy hogy majd veszünk a nyugati színvonalú szerelvények helyett elavult szar orosz rozsdabogja HÉV szerelvényeket 2-3 szor drágábban

És Orbánék tovább gazdagodhatnak

És ami fő hazaárúló fidesznek hogy a gazdájuk Putyin is elégedett lesz


Üdv Orbánisztánban...

2021. márc. 20. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 Miss Endzsi ***** válasza:
100%
"Focializmus, Focializmus, mert akkor is mi győzünk, hogyha csak öngólt rúgunk.
2021. márc. 20. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem a Metrovagonmas már feljegyezte a MÁV-ot "szerencsétlen hülye balek"-ként, aminek mindig el tudja adni a selejtet.
2021. márc. 20. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
94%

A tendert elvileg azért vonták vissza mert a "tervezett" költségnél 30%-al többe került még az olcsóbb Stadler pályázata is, az a pályázat amit a későbbi tárgyalásokkal még lejebb lehetett volna vinni.

A másik probléma az volt, hogy a Transmashholding kifogásolta a feltételeket:európai referencia; normál, 1435 mm-es nyomtáv (a HÉV vonalak is ilyenek), alacsony padló (azért szerintem a XXI. Században ez már alapvető).

Én legalábbis ezeket találtam ebben a cikkben [link]

2021. márc. 20. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
18%
Én az oroszoknak drukkolok a hév tenderen. Nagy kedvencem a régi kék 3-as metró, nagyon megörültem hogy ha már eljárt felettük az idő és le kellett cserélni, ugyanolyat hozták helyette modernebb köntösben. Változatosabb lett legalább, nem az van, hogy mind a 3 vonalon Alstom megy, így nem unalmas. Az Alstomot is szeretem, de a 3-asnak így megvan a nosztagiája és mégjobban szeretem. Így valamiért az oroszoknak drukkolok. Kíváncsi lennék milyet hoznak, lehetséges, hogy a Pandájat hozzák hévnek átalakítva?
2021. márc. 20. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Tisztázzunk egy fontos félrértést:


Az eredeti tender nagyvasúti szabvánnyal számolt, tehát egy metrónál nagyobb alagutat, hosszabb peronokat, összességében jóval drágább kivitelezést jelentett volna mindez, ráadásul tényleg nagyon kevés gyártó tudta volna a specifikációt teljesíteni, mert az áramellátási rendszer viszont maradna a régi, azaz egyenáram, miközben a vonatoknak ki kellett volna tudni járni nagyvasútra, váltóárammal.


Ehhez képest az új tender a tervek szerint metró jellegű , magaspadlós vonatokkal számol, amelyekhez elég a peront hozzáigazítani, nem kell sokkal nagyobb alagút. Ebből viszont jóval több van a piacon, ráadásul ha a tervek szerint nagyvasúti kijárás lesz, akkor arra külön körben is be lehet szerezni vonatokat. De első körön csak a mostani HÉV hálózatra szól a beszerzés.


Más kérdés hogy igen, ez jó eséllyel megy a Transzmasnak és egy szart kapunk, de az önmagában nem baj, hogy egy eleve elhibázott járműbeszerzesi koncepciót most kukáztak.

2021. márc. 21. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

#5

Ez szuper, de egy napi félmillió embert kiszolgáló viszonylat esetében pont a legutolsó helyen van a nosztalgia, pláne légkondi nélkül.

2021. márc. 21. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
49%
#7: Úgy se én döntök, így attól még drukkolhatok nem? A 3-as metróban még melegem nem volt, csak 1 megállót megy a felszínen, max a kocsiszínből kiálló 1. járaton lehet kánikula, ami Újpestig kihűl. Hév üzemmód esetén csak tesznek klímát, a 3-asra is folyamatban van a klíma beszerelés, pedig földalattisága miatt annyira nem indokolt, tehát nem lehetetlen megoldani.
2021. márc. 21. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim válasza:
Mert az alacsonypadlós túl drága. A metro kocsik a legolcsóbbak. Ezekhez a peront kell megemelni. Ekkora utasszámhoz metrosítani kell nem elővárosi vasutat csinálni.
2022. máj. 31. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

#9

Nem lenne az túl drága, csak éppen az oroszok nem gyártanak olyat.

2022. máj. 31. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!