Most még sem lesznek új HÉV vonatok beszerezve? Miért vonták vissza a trendert? A csepeli vonalon például a 841-621-842 pályaszámú M.IX/A tipusú motorvonat már 1965 óta forgalomban van.
Azért mert Orbán mindenképp azt akarja hogy az oroszoktól vegye a MÁV az új HÉV szerelvényeket
És minek után kiderült a tenderen hogy az orosz ipar 50 évvel le van maradva és nem képes megnyerni egy tendert piaci alapon, igy most Viktátorunk megoldja hogy gazdája Putyin örüljön és megvetetik a MÁV al az elavult, túlárazott orosz HÉV szerelvényket
Elavult szart 2 szer annyiért
Jusson belőle Orbánéknak, Putyinéknak
Az hogy az országnak ez nem jó, és tömény korrupció és hazaárulás az meg sajnos kevés embernek böki ki a szemét!
Ugy hogy majd veszünk a nyugati színvonalú szerelvények helyett elavult szar orosz rozsdabogja HÉV szerelvényeket 2-3 szor drágábban
És Orbánék tovább gazdagodhatnak
És ami fő hazaárúló fidesznek hogy a gazdájuk Putyin is elégedett lesz
Üdv Orbánisztánban...
A tendert elvileg azért vonták vissza mert a "tervezett" költségnél 30%-al többe került még az olcsóbb Stadler pályázata is, az a pályázat amit a későbbi tárgyalásokkal még lejebb lehetett volna vinni.
A másik probléma az volt, hogy a Transmashholding kifogásolta a feltételeket:európai referencia; normál, 1435 mm-es nyomtáv (a HÉV vonalak is ilyenek), alacsony padló (azért szerintem a XXI. Században ez már alapvető).
Én legalábbis ezeket találtam ebben a cikkben [link]
Tisztázzunk egy fontos félrértést:
Az eredeti tender nagyvasúti szabvánnyal számolt, tehát egy metrónál nagyobb alagutat, hosszabb peronokat, összességében jóval drágább kivitelezést jelentett volna mindez, ráadásul tényleg nagyon kevés gyártó tudta volna a specifikációt teljesíteni, mert az áramellátási rendszer viszont maradna a régi, azaz egyenáram, miközben a vonatoknak ki kellett volna tudni járni nagyvasútra, váltóárammal.
Ehhez képest az új tender a tervek szerint metró jellegű , magaspadlós vonatokkal számol, amelyekhez elég a peront hozzáigazítani, nem kell sokkal nagyobb alagút. Ebből viszont jóval több van a piacon, ráadásul ha a tervek szerint nagyvasúti kijárás lesz, akkor arra külön körben is be lehet szerezni vonatokat. De első körön csak a mostani HÉV hálózatra szól a beszerzés.
Más kérdés hogy igen, ez jó eséllyel megy a Transzmasnak és egy szart kapunk, de az önmagában nem baj, hogy egy eleve elhibázott járműbeszerzesi koncepciót most kukáztak.
#5
Ez szuper, de egy napi félmillió embert kiszolgáló viszonylat esetében pont a legutolsó helyen van a nosztalgia, pláne légkondi nélkül.
#9
Nem lenne az túl drága, csak éppen az oroszok nem gyártanak olyat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!