A Volánbusz miért olyan sokkal kezdetlegesebb a MÁV-nál?
Figyelt kérdés
A vasúton a jegy megvétele teljesen elektronikus, elég a bankkártya és egy telefon. A kártyát el is lehet tárolni, nem is kell mindig beírni az adatokat. Nem kell kinyomtatni semmit, a jegyvizsgáló csak beolvassa a kódot és kész. Sőt, e-mailben mindig jön a jegy és a számla is. Ez egy fejlett és jól működő technológia a vasútnál. A Volánbusznál ehhez képest kész káosz van. Az elektronikus jegyüket vagy 3 külön helyen is meg lehet venni, de az egyiket nem lehet minden buszra, a másik csak nyomtatva érvényes, esetleg még folyamatos mobilnet is kell a bemutatásához. Egyszer lehet bemutatni, utána meg is semmisül. Ez valami borzalom.2021. júl. 25. 21:22
11/21 anonim válasza:
Informatikai szempontból mindig is töketlenebb volt a Volánbusz a MÁV-csoportnál, van mit ledolgozniuk. Szerencsére most, hogy egy kézben van az egész kóceráj, már megy a nivellálás - csak épp lefelé…
12/21 A kérdező kommentje:
#11 : Mondjuk az tény, hogy a volánnak 2019-ben még egy alkalmazása sem volt. A vasút már akkor is nyilvántartható elektronikus jegyeket alkalmazott, mára pedig úgy látom, hogy a fejlettségi előnyük már behozhatatlan.
2021. júl. 26. 21:28
13/21 anonim válasza:
De ehhez azt is vegyük hozzá, hogy a Volánbuszokon mindenféle feltétel nélkül vehetsz jegyet, míg a vonatokon nem. Gondolom ezért sem érezték szükségét 2019-ig. Két év alatt nagyot fordult a kártyás fizetés lehetősége, nekem 2020 február óta van kártyám (17 leszek szeptemberben), akkor még rengeteg helyen nem lehetett kártyával fizetni ahol most már lehet. Persze kellett hozzá, hogy kötelező legyen, de így tisztább a helyzet. Ha másra nem, erre mindenképp jó volt a COVID.
14/21 A kérdező kommentje:
#6 : Hol vagy? Miért nem válaszolsz a kérdésre?! Azt sajnos nem írtad, hogy a Jegyeim menüpont alatt hol lehet megnézni, hogy mikor és melyik járaton utaztam. Ez nekem nagyon fontos lenne, kérlek írd le!
2021. júl. 27. 19:34
15/21 anonim válasza:
Sajnos nem lehet megnézni, mert viszonylattól függetlenek a jegyek. Tiszta BKV.
16/21 A kérdező kommentje:
15 : Dehogy! Miért kell akkor néhány járatra kiegészítő jegy?
2021. júl. 28. 12:38
17/21 anonim válasza:
Ez egy másik téma. Annak idején növelni szerették volna a jegyárakat, de nem jött össze: ennek szüleménye a kiegészítő jegy.
18/21 anonim válasza:
Szerintem az elég gáz, hogy az utasnak kell kiszámolgatnia, hogy most hány kilométeres jegyet vegyen. Meg azért van pár hely az országban, ahol a mobilnet-lefedettség is necces, most hogy pont működni fog-e a megállóban, mikor bemutatod a jegyet... A MÁV-app szerintem sokkal-sokkal jobb, még ha annak is vannak hibái. De persze a volános app is jobb, mintha csak a papír jegy lenne.
Amúgy a MÁV régebben is előbbre járt a digitális technológiában a többi vállalathoz képest. Elvira nagyon régen van, már akkor volt, mikor túl sok értelmes dolog még nem volt a magyar weben. Online jegyvásárlás is régóta van. A vonatinfó térkép se új már. Persze ez lenne a normális, de a magyar átlagból jócskán kiemelkedik.
19/21 A kérdező kommentje:
#18 : Idézet a Volánbusz oldaláról: "Kérjük, hogy az animált ábrát kellő gondossággal kezelje, az érvényességet szolgáló szimbólum képét az autóbusz-vezetőnek történő bemutatásig ne zárja be!" A lényeg az, hogy nyomon követhető és könnyen visszakereshető! :)
2021. aug. 1. 09:34
20/21 anonim válasza:
A Volánnál minden átszállásnál új jegy kell, ha átszállsz, még e-jegynél is. A MÁV-nál meg már ezer éve nem, vagy sohasem volt így!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!