A Volánbusz helyközi buszos járatain nem lenne jobb egy BKK-hoz hasonló jegyrendszer?
Ezalatt az egész jegy/bérlet rendszert értem. Nagyjából ugyanaz lehetne, mint a BKV-nál.
Én 35km-re lakom a várostól, nekem így 650Ft a jegy, kicsit igazságtalannak érzem, hogy aki 10km-re lakik az fizet 250Ft-ot és még kevesebbet is kell utaznia.
A bérlet nekem erre az egy vonalra 24900Ft, de ha más irányba akarok menni, akkor jegyet/bérletet kell venni, hiába van bérlet.
Budapesten a BKK-nál egy bérlettel az egész város átutazható, ami azért elég sok km, de mégis lehetséges, plusz jegy/bérlet nélkül.
A Volánbusznál is lehetne így, ha 10000Ft-ért vennék egy bérletet és akkor több irányba is mehetnék egy darab bérlettel (nyilván nem a világ végéig, pl. 0-50km-ig).
A jegy ára meg 350Ft lenne (mondjuk 0-50km-ig), nagyjából igazságossabb lenne, mint a km/távolság alapú. Nagyobb távolságra (50-100km vagy több) lehetne nagyobb tarifa.
Lehet többen is választanák a buszozást, mert így nagyjából olcsóbb is lenne.
Természetesen ez csak elméleti kérdés, csak írtam pár példát, hogy el lehessen képzelni, meg unatkozom is.
Mi a véleményed erről?
Nekem is 38db jegy jön ki a 24900Ft-os bérletből. A diák bérlet, amúgy 2490Ft volt, ami nagyon olcsó, szerintem ez lehetne több is behozva az árkülönbséget.
Ezt nem mertem leírni, mert gondolom már politika, de a 65 év felettiek ingyen utaztatását is meg kéne szüntetni, úgy tudom a nyugati országokban sem utaznak ingyen. Valamilyen kedvezményes bérlet lehetne nekik is, ez elég sok bevétel kiesést hozna be.
A jegyre szerintem nem kéne kedvezmény, hanem valami egységes ár.
Kérdező! És ki üzemeltetné a veszteséges vállalkozást?? Kik fizessék ki a hiányzó bevétleket az olcsóvjegyekhez??
Én a jelenlegi jegy/km alapú tarifa miatt leginkább autóval járok, mert 35km oda-vissza 1300Ft busszal, nagyjából ki jön az üzemanyag is +az idő.
A példáimban írtam miért lenne jobb.
Ha 10000Ft-ért tudnék venni olyan bérletet amivel a környékbeli buszokat tudnám használni, akkor jobban megérné nekem, szerintem másoknak is, vagyis több pénz lenne a cégnek.
A Volánbusz tudtommal egy cég, az egész országban ez van ha valaki még nem vette volna észre.
A munkahelyek kifizetik a bérlet 86%-át!
Ez igaz, de ez csak egy vonalra érvényes bérlet, ha másik irányba mész vehetsz jegyet hiába van bérlet.
Ha gyakran járok a városba, de nem ott van a munkahely, akkor meg nincs visszatérítés.
A céges buszok is elég sok utast elszívnak, ezzel kiesést okozva, nekik nem érné meg pluszban egy bérletet venni a jelenlegi tarifán, inkább munka után elintézik a dolgaikat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!