Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Észak-budapestiek, tudok...

Észak-budapestiek, tudok mondani egyetlen szempontot, ami alapján rosszabb tömegközlekedési szoláltatást kaptok, mint a dél-budapestiek?

Figyelt kérdés
Mert mi, dél-budapestiek nagyon sok szempontot tudunk mondani, ami alapján rosszabb tömegközlekedési szolgáltatást kapunk, mint az észak-budapestiek.
2021. jún. 3. 20:31
1 2 3 4 5
 31/45 A kérdező kommentje:

De egyébként a kérdésem továbbra is az, hogy tudnak-e az észak-pestiek egyetlen olyan alkalmat/szempontot/akármit mondani, ami alapján úgy érezhették, hogy ők kevesebbet kapnak a dél-pestieknél?


Mert én leginkább azt látom, hogy az északiaknak fogalmuk sincs arról, hogy más kerületek sokkal nagyobb hátrányban vannak, mint ők. Azért hívják káposztásmegyeriek magukat Tengiznek, mert azt hiszik, hogy messze vannak a belvárostól. Ha ők Tengiz, akkor Rákosmente központja Ürümcsi, Rákosmente széle pedig Peking. Ezzel úgy tisztában vannak a Káposztásmegyeriek, vagy erről halvány lila fogalmuk sincs és Budapestet egy elnyújtott ellipszisnek képzelik, aminek felső csúcsát alkotja Káposztásmegyer?

2021. jún. 5. 23:33
 32/45 A kérdező kommentje:

Káposztásmegyer, városhatár: 12,7 km az Astoriától.

Rákoskeresztúr, városközpont: 14,7 km

Rákosmente, városhatár: 20 km.


Ezt tudják a Káposztásmegyeriek?

2021. jún. 5. 23:38
 33/45 A kérdező kommentje:

Sok csepeli naponta 10 járművel jár munkába.


Ezt tudják a Káposztásmegyeriek?

2021. jún. 5. 23:42
 34/45 anonim ***** válasza:
Csúcsidőben 4 percenként jár az 50-es (a 14 ugye 5 percenként), viszont sokkal kisebb kapacitású járművekkel, ráadásul nincsen értelmes alternatívája sem azon a környéken (Káposztásról még mindig ott van a 20E és a 30-as). Nem vitatkozom a dologgal, tényleg kapacitáshatáron üzemel az 50-es. Meg kéne valósítani a 42-esnek a Gloriettig való meghosszabbítását, azzal nagyjából rendben lennének azok a déli lakótelepek. :)
2021. jún. 6. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/45 A kérdező kommentje:
Mármint, hogy a káposztásmegyeriek megkapják a metrót és délen meghosszabbítják a villamost, vagy a káposztásmegyeriek nem kapnak semmit, a déliek meg kapnak villamost. Ez utóbbi rendben lenne, az előbbi nagyon nem.
2021. jún. 6. 10:35
 36/45 anonim ***** válasza:

Nem jártam még közösségi közlekedéssel Káposztásmegyeren, szóval nem ismerem az ottani helyzetet, hogy miként bánik el a 3 kocsis(!!) Tátra az ottani forgalommal, de valószínűleg nem véletlenül merült fel a dolog. Mindenhova azt kéne építeni, amit a forgalom megigényel és emellett reálisan kivitelezhető. Határ úttól a Béke tér felé például reálisan kivitelezhető egy szárnyvonala a metrónak, ahogyan Káposztás felé simán kivitelezhető fővonalként. Gloriett felé a 42-és villamos adja magát és valószínűleg az utasokat tökéletesen ki tudná szolgálni (főleg, ha mellette az Üllőin metró járna az igényeknek megfelelően).

Amúgy észak azért kap ekkora ,,figyelmet”, mert a legnépesebb lakótelepek jelentős része ott található (Újpalota, Angyalföld, Újpest, Békásmegyer, Óbuda, Kaposztásmegyer stb.).

2021. jún. 6. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/45 A kérdező kommentje:
Szóval a lakótelepi lakosok többet érnek, mint a kertvárosi lakosok?
2021. jún. 6. 11:12
 38/45 anonim ***** válasza:
Nem, de minden bizonnyal többen vannak egy helyen. Kertvarosban a népsűrűség miatt legfeljebb villamosra van igény, mert a metróhoz túl kevés ember van egy-egy állomás körzetében, ezen maximum ráhordó járatokkal lehetne segíteni, de azok miért egy metróállomás fele mennének a belváros helyett?
2021. jún. 6. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/45 A kérdező kommentje:

"ezen maximum ráhordó járatokkal lehetne segíteni, de azok miért egy metróállomás fele mennének a belváros helyett?"


Ezt valóban meg lehetne kérdezni az illetékesektől, hogy Csepelen pl. miért üzemel az összes busz ráhordó jelleggel. Vagy Pesterzsébeten miért a 23-asra történik a ráhordás, és miért nem lehet több helyről elérni közvetlenül a Boráros teret.

2021. jún. 6. 12:26
 40/45 anonim ***** válasza:

A 23-asokból legalább minden harmadikat meg kéne hosszabbítani a Szentlőrinci úti lakótelepig, a 223M-et pedig meg kéne tartani (23E, helyette a 223E lenne a mai 23E), az rengeteget lendítene a környék belvárosi kapcsolatain.

A ráhordást azért hoztam fel, mert egy kertvárosban csak akkor lenne elég nagy forgalma a metróállomásoknak, ha mindegyikre rá lennének hordva buszokkal az emberek. Ha megfigyeled, akkor kifejezetten a kertvárosi övezetekbe szinte soha nem jár csuklós busz és a szólók is sokkal ritkábban járnak az alacsony népsűrűség miatt.

Csepelen a HÉV miatt ráhordó jellegű szinte az összes járat, Pesterzsébeten pedig jó eséllyel azért, mert a 23-as buszcsalád önmagában is elegendő kapacitást nyújt a belvárosba való eljutáshoz.

2021. jún. 6. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!