Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Észak-budapestiek, tudok...

Észak-budapestiek, tudok mondani egyetlen szempontot, ami alapján rosszabb tömegközlekedési szoláltatást kaptok, mint a dél-budapestiek?

Figyelt kérdés
Mert mi, dél-budapestiek nagyon sok szempontot tudunk mondani, ami alapján rosszabb tömegközlekedési szolgáltatást kapunk, mint az észak-budapestiek.
2021. jún. 3. 20:31
1 2 3 4 5
 21/45 anonim ***** válasza:
100%

Valóban sok lakótelep van Dél- és Kelet-Pesten, amelyek elég nagy lélekszámúak, viszont jó esetben is csak villamost kaptak (Kispesti, Pesterzsébeti félig), de leginkább csak néhány gyorsjáratot, ami elviszi őket a metróig, vagy Pesterzsébet esetében a körútig.

Viszont, hogy északról is legyen hasonló példa: ott van Újpalota, ami a Füredi utcai és Kelenföldi után a harmadik legnépesebb lakótelep, mégis csak néhány gyorsjárata van, meg egy olyan villamosvonala, ami a belvárosi célpontok 80%-ában hasznavehetetlen. Annyival előnyösebb a helyzete, hogy ezek átmérős járatok, de ez is inkább adottság (ahol eléri a metrót, ott már nincs értelme végleg megállítani a buszokat, mert ott a körút, meg úgy minden, a másik irányból (Újbuda es Hegyalja út felől) meg szintén nincs egy olyan csomópont (a Móricz kivételével), ahol érdemes lenne végállomásoztatni ezeket a buszokat, így hát összeérnek.

Hiába ígérnek metrót Káposztásmegyernek, Rákoskeresztúrnak és Újpalotának, ugyanúgy nem lesz soha, mint ahogyan a Havannának, Gloriettnek, Lakatos útinak, vagy bármelyik másiknak.

Az elmúlt 30 évben egyetlen egy lakótelep kapott metrót, méghozzá a kelenföldi. Mondjuk ők néhány éven belül villamost is kaptak, de a lényeg ugyanaz.

2021. jún. 5. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/45 anonim ***** válasza:
100%

#20 Ezért írtam, hogy EGY tömbben.

Nagyon sok reptérre megy metró.

2021. jún. 5. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/45 A kérdező kommentje:

#22

Hát Káposztásmegyer is minimum két részből áll (még neve is van a két résznek Káp1 és Káp2) és a 18. kerületben is megoldható lenne, hogy mindhárom lakótelep útba essen annyira, amennyire Káposztásmegyernél útba esik.


#21

"ott van Újpalota, ami a Füredi utcai és Kelenföldi után a harmadik legnépesebb lakótelep, mégis csak néhány gyorsjárata van"


Az a néhány gyorsjárat azon kívül, hogy átmegy, még háromszor olyan gyakran is jár, mint Pesterzsébet egyetlen belváros felé vezető buszjárata. Ne is beszéljünk Soroksárról, ahol habár kevesen laknak, de a semmiben végződik a ritkán járó HÉV.

2021. jún. 5. 20:36
 24/45 A kérdező kommentje:

[link]


Itt egy táblázat a munkába járás átlagos idejéről kerületekre bontva. Ezt hogy fogja kimagyarázni a kápmegyeri metrólobbi? Az 5 leghosszabb menetidejű kerületből 4 Dél-Pesten van, 1 pedig Kelet-Pesten. A 15. kerület Újpalotástól, mindenestül ugyanakkora menetidővel rendelkezik, mint a belvárosnak tekinthető Kőbánya (legalábbis én annak tekintem).

2021. jún. 5. 21:14
 25/45 anonim ***** válasza:
Te nagyon kész vagy ember.
2021. jún. 5. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/45 A kérdező kommentje:
Igen.
2021. jún. 5. 21:42
 27/45 anonim ***** válasza:

Nem tudom miről beszélsz, Pesterzsébet, városközpont megállóból reggel 7 és 8 között 27 GYORSJÁRAT (23E, 223M) megy a belváros felé, Újpalota Fő térről pedig 41 gyorsjárat indul ugyanúgy befelé. Előbbiek (PE) 15 perc alatt, utóbbiak (ÚP) 22 perc alatt érik el a Nagykörutat.

És ehhez hozzájön két tényező: Újpalotán 38 ezren laknak (a pesterzsébeti lakótelep népességet nem tudom pontosan, de nagyon sokkal kevesebb), az átmérős járatokat pedig már az előző hozzászólásomban (#21) megmagyaráztam: Újpalotáról adja magát a dolog, hogy két irányból (Budáról és Pestről) a járatok össze legyenek kötve egymással, de a 23-as buszcsaládot nem igazán lehetne hova vinni, mert mindenfele jár villamos, a 15-ös buszok pedig túl ritkán járnak ehhez. Ha a Rákóczin villamos járna Kelenföld és a BAH-csomópont felé, akkor a 7-es buszcsalád sem menne át az egész városon. Ha pedig nem lenne 2-es villamos, akkor a 23-as buszcsalád jó eséllyel átmenne.

2021. jún. 5. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/45 A kérdező kommentje:

A 223M ideiglenes járat, Pesterzsébet lakossága pedig nem csak a lakótelepből áll.


"de a 23-as buszcsaládot nem igazán lehetne hova vinni, mert mindenfele jár villamos"


Úgy látom szerinted a villamos valami érdem azok számára, akik használhatják. A valóságban azonban lassabb, mint egy buszsávban közlekedő busz, és még várni is kell rá, ha csak egy lefelezett útvonalon jár. Szóval a kettes villamost is nyugodtan meg lehet szüntetni és rárakni a 23-as buszt, és akkor a pesterzsébetiek valóban egyenlőnek érezhetik magukat az újpalotaiakkal.

2021. jún. 5. 22:04
 29/45 anonim ***** válasza:

Fordítva ülsz a lovon, de tény, hogy kellemetlen dolog átszállni. Az lenne a lényeg, hogy ne kelljen a belvárosig utazni egy kötöttpályás járműért, hanem már a buszra szállás helyén legalább villamos legyen. A Thököly út - Rákóczi út útvonalon pont nem buszoknak kéne járniuk, mert annyi utas van, hogy az már metrót igényelne. Ahol csúcsidőben másfél percenként járnak a csuklós buszok, ott elkélne a metró. Káposztásmegyerrel hasonló a helyzet, hármas csatolt Tátra jár 5 percenként (ez már egészen közel van az 1-es villamos sűrűségéhez, pedig az körúti járat, rengeteg irányból érkező sugár(irányú) járat utasait szállítja, mint például a 14-es. Emellett jár onnan 7 és 8 között 18 darab 20E. Ez nem kiváltságos dolog, hogy hány járat indul egy adott helyről, hanem utazási igény alapján eldöntött kérdés. Ezek a lakótelepek 40-50 éve léteznek, csak ki tudták tapasztalni, hogy milyen járatokra van szükség. Kondor Béla utcából 22 gyorsjárat indul 7 és 8 között, ezek a 136E és a 194M, amelyek kiszolgálják és ellátják gyorsjárati kapcsolattal a Gloriett és Havanna lakótelepeket. Persze a csúcsidei indulások száma nem mond el mindent egy adott környékről, de elég sokat jelent, hogy egy óra alatt 20 vagy 40 UGYANOLYAN járat tudja ellátni egy lakótelep forgalmát. Nem azt mondom, hogy Dél-Pest nagy lakótelepeinek nincs jogosultsága valamilyen kötöttpályás járműre, sőt, kifejezetten támogatnék valami olyasmit, hogy a Határ útnál leágazik egy szárnyvonal az M3-as metróról, ami aztán kiszolgálja a Gloriett, Havanna és Szentlőrinctelepet, csúcsidőben mondjuk 5, azon kívül 10 percenként (vagy igény alapján bárhogy).

Végszónak annyit mondanék, hogy szép és jó a Thököly-Rákóczi és Soroksár úti buszfolyosó, mindkettőt szoktam használni és baromira élvezem, hogy akkor is haladunk, ha egy parkoló az egész város, de a busz akkor sem arra való, hogy 1,5-2 percenként közlekedve átmenjen az egész városon. Utasként nekem is baromira kényelmes, hogy ha a fővárosban vagyok, akkor reggel kimegyek a megállóba és 2 percen belül biztosan jön egy busz, de ennyi. Ilyen utasforgalmak mellett már villamos vagy metró kell és abszolút indokolt is. 15-20 ezer fős lakótelepek esetében mindenképp.

2021. jún. 5. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/45 A kérdező kommentje:

#29


Nyilván leszűkítheted úgy a 18. kerület lakosságát, hogy igazad legyen, de a valóságban sokkal többen használnák a 3-as metró Gloriett telepig meghosszabbított részét, mint a Káposztásmegyerig meghosszabbított részét.

Ott az 50-es villamos, amit önmagában jóval többen használnak, mint a 14-es villamost, jóllehet összeszedi a kertváros lakosságát is.

2021. jún. 5. 23:14
1 2 3 4 5

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!